Björn Wärmedal;n262567 said:
Under pågående diskussion känner jag att jag stärks i min första reflektion!
1) Med tanke på hur olika folk tycker är det lite av ett under att något fantasyspel alls säljer i mer än några få ex (fast i generella termer kanske mer eller mindre alla bara säljer i "några få ex" egentligen -- till och med Symbaroum och Eon)
Jag tänker nog lite annorlunda.
I många fall inte behöver man inte vara helsåld på något för att köpa det. Ibland kan det nästan räcka med att man blir smånyfiken, eller helt enkelt känner för lite omväxling. Sen är Sverige är fullt av gamla rävar som håller liv i rollspelandet genom att konsumera snarare än att spela – nu när de har mer pengar än tid.
Dessutom, skulle vi ha diskuterat vilken typ av actionfilmer vi gillade hade det säkerligen funnits lika många olika perspektiv. Det betyder inte att det är omöjligt att göra actionfilmer som folk går för att se.
Sen är det givetvis så att rollspel inte är något man ger sig in i för att tjäna storkovan. Och särskilt generiska produkter från okända tillverkare har troligtvis en rejäl uppförsbacke. Men jag föredrar att vara lite optimistisk.