Ännu ingen pdf till detta? Vore kul att kolla in. Förstår inspiration från Until we sink och att det inte ska hända så mycket. Har du det tillgängligt?DeBracy;n267294 said:Ävenyrarprofil? Men... det skulle ju vara jag. ^^
Jag skulle välja att leva på ön från mitt rollspel Ön. Låna socker från grannen, reparera vindkraftverket, spela grammofon, kliva ombord på en båt när ön till slut håller på att sjunka.
Nånstans djupt ner ligger nog Until We Sink med ja, men det var ett par rutor ur Battle Angel Alita som tände gnistan.P.eLL.e;n267301 said:Ännu ingen pdf till detta? Vore kul att kolla in. Förstår inspiration från Until we sink och att det inte ska hända så mycket. Har du det tillgängligt?
Låter bra! Kollar gärna in det senare/nu och kan säkert komma med input om sådan önskas.DeBracy;n267302 said:Nånstans djupt ner ligger nog Until We Sink med ja, men det var ett par rutor ur Battle Angel Alita som tände gnistan.
Den första speltestvarianten har jag, men det finns ett par ändringar jag tänkt lägga in. Jag kanske ska ta mig i kragen och göra det nu medan jag snörvlar mig igenom mellandagarna.
I kult är du gudomlig. Men visst, allt annat är rätt pissHenke;n267283 said:Inte KULT iaf
Avstår gärna att mingla med nefariterEvokee;n267310 said:I kult är du gudomlig. Men visst, allt annat är rätt piss
Verkligen? Ett intressant ställe att spela på, visst, men min uppfattning om Noir när jag läste det var att det var ett rätt hemskt ställe att bo på. Det enda positiva jag kan komma på så här på rak arm är underjordiska bostäder, men det misstänker jag inte är tänkt att vara ett plus, utan bara min egen troglofili som gör sig påmind...Big Marco;n267368 said:I Imperiets hjärta Sandukar, i spelet Noir. Fart, fläkt, vapen, damer och herrar, modet och Ödet.
Staffan;n267377 said:Verkligen? Ett intressant ställe att spela på, visst, men min uppfattning om Noir när jag läste det var att det var ett rätt hemskt ställe att bo på. Det enda positiva jag kan komma på så här på rak arm är underjordiska bostäder, men det misstänker jag inte är tänkt att vara ett plus, utan bara min egen troglofili som gör sig påmind...
Ja, man vill ju veta vem SL är och hur många fate points man får.Lukas;n267458 said:Värmedöd, Mitt liv skulle kunna fortsätta som vanligt, fram tills mina vänner försvinner en efter en, men när de gör det kommer jag ändå inte ha något minne av att de någonsin existerat. Känns ganska bekvämt kan jag tycka. Att äventyra låter mest jobbigt, riskera att gå i farliga fällor och bli uppsprättad av ben Kobold ligger lite utanför min bekvämlighetszon
Jag med! Chock, i spelets nutid (dvs 1980-tal)!Fjodor Pollett;n267518 said:Räknas Chock?
Vår värld, plus lite klassiska monster som varulvar och vampyrer. Såna är det ju ingen som tror på så dem kan man strunta i. En jättehemlig förening som bekämpar monstren finns också, det känns ju tryggt. Den är hemlig så den kan man också strunta i
Där kunde jag leva gott känner jag.