J_L_Seagull
Veteran
Jag håller nog med Dnalor i
vilket gör att jag föredrar Greyhawk med sina kraftigt polariserade regioner, en hyffsat medeltida fantasyvärld med inte alltför många flygande städer, megamagiker o.dyl, samt alltid någon trevlig ondska att banka på (eller tvärtom, om man är ond ). Dock problemet med Greyhawk är att det mesta materialet är gammalt (vilket gör att man kan få tag i det begagnat) så ibland kan det vara svårt att få tag i äventyr o.dyl. Slutpläderingen är att jag anser att det är den bästa världen som någonsin har skapats av Gurun inom D&D dvs Gary Gygax.Den enda jämförelse jag är kapabel att göra är mellan FR och Eberron, och där vinner nog Eberron. FR är lite för high för min smak; det känns som att rollpersonerna lätt försvinner i allt övercoolt, och det förtar känslan av att rollpersonerna är speciella. Hur ballt är det att vara level 20 när man står bredvid Elminster, liksom? (Det här argumentet bygger förstås på att man erkänner "rollpersonerna är speciella" som en del av D&D-känslan, vilket man förstås inte behöver göra)