Nekromanti Vilken varelse skulle du vilja vara?

Nässe

Myrmidon
Efter en heldag på stranden inser jag att jag, om jag fick välja fritt bland alla fantasyvarelser som finns helt klart skulle vilja vara en säling- fan vad görr att vara människa/ alv och sen bara lomma ner till stranden, kasta sig i och förvandlas till en säl! När hajarna, vågorna, fiskbristen blir för svår glider man in, förvandlar sig tillbaka, spankulerar upp till huset och jobbar på späcklagret- helt klart överlägset!

Laowai

Hero
En liger, dom avlas för sina magiska egenskaper. Mer eller mindre mitt mesta favoritdjur någonsin.

Edit: märker att ingen ser referensen, egentligen är mitt förstahandsval en shifter från DnD, eller kanske en changeling, även den dnd.

Ram

Skev
En faun. Party och da ladies. Och coolt skägg. Och bockfötter.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Örnman från Monsterboken 2. Shapeshifter människa-örn. Kombinerar två goda ting.

Laowai

Hero
Var nära att säga att det är ju poänglöst att ara iron man eftersom man inte skulle få hans rustning bara för att man är Tony stark. Men sen kom jag på, äckligt rik, sjukt snygg och onaniobjekt för i princip varje varelse av kvinnligt kön i världen. Ganska önskvärt ändå i suppose.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Förutsatt att supervarelser räknas (hey, kan superhjältar räknas som sci-fi kan det väl vara fantasy också), så funderar jag faktiskt på att vilja vara en MODOC.

(Nä, inte MODOK; jag skulle inte gå och bli en vansinnig mördarmaskin, jag skulle vara nöjd utan att byta C't mot ett K)

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Varför begränsa sig? Jag skulle gärna vara en phasm från D&D 3.5e. Som monster fick de aldrig riktigt någon beskrivning på vad de skulle göra, och egentligen verkar de mer vara oändligt formbara spelledarpersoner.

EDIT: Det här skulle vara jag!

Nässe

Myrmidon
Ja, örnman är lätt med på min topp-tre, coolt att kunna flyga!!! Men sen tänkte jag på duvor och att fåglar är rätt äckliga varelser med de där små benen och ögonen på varsin sida om skallen... buhuuuuu..... löss har de också :gremsmile: Men örnar är ju typ de bästa fåglarna, men trots allt fåglar.

Kanske en karkion? Fast de verkar rätt ensamma av sig- och jobbigt med pressen att alltid vara så där vis och upphöjd, aldrig typ supa sig full och knulla runt och svära- utan liksom helighet HELA tiden... tröttsamt tror jag...

omgbambi

Veteran
Laowai said:
Var nära att säga att det är ju poänglöst att ara iron man eftersom man inte skulle få hans rustning bara för att man är Tony stark. Men sen kom jag på, äckligt rik, sjukt snygg och onaniobjekt för i princip varje varelse av kvinnligt kön i världen. Ganska önskvärt ändå i suppose.

Glöm inte att man är ett geni, så att bygga Iron Man dräkten är ju en bagatell. :gremlaugh:

solvebring

Superhero
Mekanurg said:
Örnman från Monsterboken 2. Shapeshifter människa-örn. Kombinerar två goda ting.
Härligt! Ja, tänk att kunna flyga, susa fram helt fri över skyarna, men likväl kunna leva ett så rikt liv som vi människor gör på vårt sätt. Det vore något. Jag får lov att luta mig åt det här hållet jag med.

Om inte annat skulle jag möjligen vilja vara en kentaur. Det skulle kännas mäktigt, och tänk ändå vilka magnifika och kraftfulla djur hästar ändå är. Och så att vara lite humanoid på det och ändå kunna resonera och leva mer... Mänskligt, även om nu kentaurernas kultur är mycket speciell.

... Det var förövrigt en svår tråd, för jag skulle kunna sitta och skriva ned alternativ efter alternativ.

chrull

Stockholm Kartell
Gud?

Om inte det gills så vore nog en changeling/doppelganger/eller liknande komma högt på listan.
Eller ännu hellre en besökare från planeten krypton.

Nässe

Myrmidon
Coolt att den målar naglarna!!!

Jobbigt bara när man ska träffa svärföräldrarna för första gången... :gremsmile: "eh, jovisst är jag en demon, men jag älskar faktiskt er son..."

"Vad jag gör?, tja vanligt kneg, åtta till fem, vaktar min skatt, slaktar äventyrare och besöker olika dimensioner av helvetet och sådant.... Går i min mammas fotspår faktiskt, eller ja vingspår..."

Rickard

Urverk speldesign
Muterad utter.

Alternativt silveralv.

/Han som undrar om det är fusk att ta varelser från Mutant