Jag skulle säga något av följande:
Runebound har lite storysaker för sig som är rätt coolt. Finns varianter på det som utspelar sig i Star Wars-universat samt i Lord of the Rings-universat, men jag är för lat för att Googla fram vad de heter.
Imperial Assault är ett intressant hyfsat karaktärsdrivet brädspel med Star Wars-tema.
Kingdom Death: Monster är särskilt designat för att vara "spelledarlöst rollspel" och är bland de mer udda upplevelser jag fått från ett brädspel. Det är kolossalt dyrt tyvärr, och bara värt pengarna om du är antingen galen eller tycker om att måla figurer eller både och, annars hade jag rekommenderat det högre.
Legacy of Dragonholt är ett soloäventyr för flera spelare, typ. Rätt roligt att spela igenom en gång i alla fall!
Sherlock Holmes Consulting Detective är en serie spel där spelarna tar sig an rollerna som detektiver som hjälper Sherlock lösa brottsfall. Väldigt mycket inlevelse och skön känsla.
Time: Stories är ett spel och en serie expansioner som utspelar sig på olika platser i både tid och rum och både har små berättelser i sig och en övergripande handling. Tyvärr upplevde vi att grundlådan var det bästa äventyret, men det är en annorlunda och intressant spelupplevelse.
Har sett Gloomhaven nämnas flera gånger, men i vår grupp fastnade vi inte för det, utan tyckte mest det var meckigt och "grind:igt". Men det är galet populärt och innehåller sjuka mängder material, så om det passar dig/er är det nog värt pengarna trots en hög prislapp.