Re: Vilket band skulle du vilja se återförenas igen?
Knepig fråga, då många av drömåterföreningarna, av olika skäl är omöjliga. Dock får man ta sådant med en rejäl nypa salt då det faktiskt blivit ett antal "omöjliga" återföreningar gjorda under åren, jag tänker närmast på orginalsättningen av Black Sabbath och Sex Pistols.
Sedan finns det de band som man tycker var hur jäkla bra som helst när de fanns men man egentligen inte vill ska återförenas då det bara skulle förstöra saker genom lönlösa försök att vrida tiden tillbaka.
Ännu en annan kategori är sådana band som det finns, i alla fall nästan, fullgoda substitut för, som t.ex. The Police som du nämde. Går man och ser Sting så får man sig ofelbart en knippe gamla Police-hits tillgodo, vilket gör en återförening av ett band vars medlemmar inte har solokarriärer genom vilket de kan dra sina gamla nostalgimaterial, inte blir lika angelägna. (The Police har förövrigt redan återförenats en gång sedan splittringen, dock för en mycket selekt publik då man var tvungen att ha blivit inbjuden till Stings bröllop för att kunna se spelningen.) Samma sak gäller Credence Clearwater Revivel som "nästan" finns genom att John Fogerty, mycket framgångsrikt, år efter år, åker var på varv genom sommar-Sverige.
Men för att faktiskt svara på frågan om vilket band just JAG skulle gå över lik för att få se återförenat, måste jag svara
The Jam.
/Anders