De datorspel, vars världar jag skulle rollspela i...
Oni
Cyberpunk och fungerande karateregler.. Kan det bli bättre? Ska visserligen spela det då jag ska använda Feng Shui-reglerna i min egenkomponerade cyberpunkvärld..
Fallout
Behövs verkligen en vidareutveckling? Visserligen så kan Mutant vara ett bra substitut.. Fast Fallout är ju ett lapptäcke med en infödingsby på en plats och värsta teknologistaden på ett annat.. Och alla som spelat DoD vet ju att lapptäcken går ju inte att spela med.. *host, host*
Sanitarium
Bästa storyn i något datorspel jag spelat.. Skulle endast funka som ett skönt scenario, men grundkonceptet är otroligt ballt..
Thief
Jag har inte spelat det så mycket.. Tröttnade på den "fula" grafiken och tillvägagångssättet för att komma förbi de hinder som fanns.. Det kändes klumpigt och inte alls "sneakigt".. Själva "sneak"-känslan uppkom faktiskt aldrig i Thief, för mig.. Skön värld dock.. Skulle kunna bli en spännande kampanj.. Fast å andra sidan så spinner jag lite på en gycklartjuvkampanj.. Fast de idéer jag har lämpar sig tyvärr bäst för solospel..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som är skitsäker på att han har missat ett datorspel, då han "vet" att han snackat med en kompis att det skulle bli ett klockrent rollspel men som säkerligen blandar ihop allting och att snarare var en film (Dark City) än ett datorspel
<font size="1">[edit] Lade till Thief</font> [color:"green"]