Nekromanti Vilket konvent

MrG

Swashbuckler
Konventsmat (lätt OT)

Va?!? Svettiga mackor, med flottiga potatissalladsimitationer, nej tack! LinCon burgare däremot, då snackar vi! Den är ju typ halva anledningen att åka dit.
De första åren jaa, men sedan blir man lite less på dem. Den biten är överlägsen på GothCon som har bäst resturangutbud. I år såg matresan GothCon ut typ så här för min vänkräts
Mi (kanon kina mat, både lyxnudlarna, ankan och alla goda plockrätter)
GothCon pub (till Staropramen tog slut)
Tintinfrukostar (även om jag bara hann med en, sedan blev det hembakat bröd som matsäck för att hinna i tid istället)
Någon lunch jag missade
Middag på japankrog (även den missade jag då jag spelledde så gott som hela fredagen, substituetet blev Tintin)
Pizzalunch (av någon anledning nära konventet, nästa gång ska vi nog tillbaka till fd Peppes så vi får bättre pizza)
Silvis - fantastisk palestinsk plockmat tills man rullar från bordet

Så i helgen ska jag förhöra mina linköpingsvänner om var man bör äta nu för tiden. (LinCon har visserligen rekordet i trevlig middag på konvent, med en spexsittning, men det är svårt att upprepa då det måste sammanfalla med gästande spex i stan).

EchonCique

Hero
Angående BSK och konventsmatutbud

Jo, det viskas i korridorerna om att de som drivit konventet de senare åren inte orkar göra det i år igen. Samt att det inte finns några som kan ta klivet ut ur skuggorna och verkställa ett konvent. Därav är det nog så att det inte blir ett BSK i år, vilket öppnar upp för ett annat konvent att ligga kring denna helg som är optad för konvent. :gremsmile:

Och angående mat, mackor och hamburgare, så har inga konvent ett vettigt utbud av mat. BSK har sina hönökakor som knappt är täckta med salladsblad, potatissallad och en skinkbit om man har tur. LinCon har sina burgare där man får ha tur för att alla tillbehör skall finnas kvar och vara fräscha. Dessutom gör man färdigt sin burgare och går in i lokalerna igen och finner burgaren kall. GothCons mackor som i år också var av modellen hönökaka var bra första dagen för att mattas, då jag märkte att jag fick ett styck skinka på en dubbelvikt hönökaka. Den täckte inte ens hälften av brödytan så det var väääldigt torrt.

Den stora vinnaren här är GothCon som har sina middagar på fredag och lördag som tillagas av en cateringfirma. Eller som alltid brukar ha något extra tilltugg att köpa för en billig penning. I år var det korv med bröd för en femma. Det är överkomligt!

I övrigt är matutbudet skräpmat, läsk och i vissa fall yoghurt och några svindyra frukter. Så nej, jag är inte nöjd med matutbudet på de svenska konventen om man vill ha annat än skräpmat.

MrG

Swashbuckler
Re: Angående BSK och konventsmatutbud

Men blä för inget BSK, även om det skapar möjlighet att försöka hitta SillyCon istället.

Fast kan samtidigt ha förståels om det har varit samma genaration som hållt i det länge, plus att de verkar ha tappat alla gamla rollspelsarrangörer, vilket måste vara ett aber.

Och konventsmat... som sagt knepet är att äta utanför konventet :gremwink:

Ulfgeir

Swashbuckler
Hur menar du, är BSK hotat?
Tja, jag vet att de brukar ha svårt att hitta personer som driver konventet och förra året så bråkade ju skolledningen om lokalen. Mer än så vet jag inte, och vi får väl se vad tiden lider.

Eftersom jag inte är medlem i Armageddon så överlåter jag det till någon som vet mer att bekräfta/dementera eventuella konvent.

/Ulfgeir

Ulfgeir

Swashbuckler
Konventsmatutbud

Och konventsmat... som sagt knepet är att äta utanför konventet
Ett problem är ju då att skall man äta billigt, så är det oftast skräpmat som gäller då vanliga restauranger brukar ta betydligt mer betalt än vad de gör vid vardagsluncherna. Om de nu ens är öppna, vilket inte alltid är säkert med tanke på att det brukar infalla en del röda dagar på konventen.

/Ulfgeir

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Konventsmatutbud

Det borde kanske finnas någon slags motsvarighet till Piasava även på matlagninssidan? Attackkockar som åker mellan konventen enkom för att laga käk åt besökarna.

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: Konventsmatutbud

Med tanke på att många konvent utnyttjar skolors lokaler så borde ju arrangörerna kunna undersöka möjligheterna med att hyra in personal som normalt arbetar i skolans restaurang...

Big Marco

Läskig
Re: Angående BSK och konventsmatutbud

Fast i år hade Pasta, Etc öppet under konventet och maken till bättre pasta än där har iaf inte jag funnit. Pasta står man sig på och som sakar ljuvligt. Och det är 100 meter från konventet.