Nekromanti Vilket lag skulle vinna i Warhammer 40K?

Bezant

Veteran
obak;n54255 said:
Om kejsaren dör så slippr vi dock tyranidernas huvudflota, eftsom dom attraheras av the astronomicon. Förhoppningsvis så missar då huvudflottan vintergatan och vi behöver bara städa upp dom splinterfleets som redan finns här. Problemt är att bara den uppgiften är ganska omöjlig för mänskligheten ensam utan warptravle.
Som tur är så är ju dock Ultramsufarna, GWs fanbojs och snuttepluttar stationerade ivägen för tyranidernas största splinterfleet, så Robert Girlyman lär väl besegra dom på en förmiddag med tid för kafferast och vaxning.
Att tyrandierna attraheras av the astronomicon förklarar/skrämmer en hel del. Att det finns en huvudflotta problematiserar allting enormt mycket. :sad:
En gudomlig kejsare behövs snarast.

Bezant

Veteran
Skrivs mycket här att det antingen verkar vara Necrons eller Tyraniderna som kommer att vinna dagen i slutändan.
Men skulle inte den väldigt ofräscha kaosguden Nurgle kunna koka ihop någon otäck förruttnande nekrossjukdom som skulle kunna ta helt kål på tyraniderna?
En sjukdom/bakterie/virus som inte ens tyraniderna skulle kunna anpassa sig efter?

God45

#PrayersForBahakan
Kärlekscraft;n54250 said:
Är ju rogivande. Men inte alla raser/arter använder ju sig av "the warp" för faster-than-light-travel. Eldars använder sig av "The webway" och Necrons nåt helt annat. Det här måste ju en viss inverkan på förmågan att ta över hela galaxen. Och då befinner sig mänskligheten i ett underläge såvida inte Kejsaren lyckas transformera sig.
The webway är byggd i warpen så de behöver fortfarande warpen för resor. De vore dock helt opåverkade av kejsarens död. Så länge han inte Star childar alltså.

God45

#PrayersForBahakan
Bezant;n54295 said:
Skrivs mycket här att det antingen verkar vara Necrons eller Tyraniderna som kommer att vinna dagen i slutändan.
Men skulle inte den väldigt ofräscha kaosguden Nurgle kunna koka ihop någon otäck förruttnande nekrossjukdom som skulle kunna ta helt kål på tyraniderna?
En sjukdom/bakterie/virus som inte ens tyraniderna skulle kunna anpassa sig efter?
Det här är en intressant tanke. Necrons vore ju helt opåverkade av sjukdomar så där fungerar det inte. Men Tyraniderna skulle tekniskt sätt kunna slåss ut av en sjukdom, även om det är osannolikt. Det är osannolikt av två anledningar. Först eftersom Tyraniderna anpassa sig efter saker som skadar dem och sjukdomar, det här är dock inte idiotsäkert så Nurgel kan komma på ett sätt att fucka upp dem. Den andra anledningen är att Tyranidernas hivemind gör dem osynliga till warpen och lugnar ner warpen runt dem vilket gör det svårt för Nurgel att påverka dem.

Men jag gillar verkligen din tanke och måste jag välja tar jag Nurgle före insektsmonstren :)

JohanKarlsson

Not the one
Att överhuvudtaget tänka tanken att någon annan än vår kejsare och gud skulle kunna vinna är väl högeligen hädiskt? Jag har anmält er alla till myndigheterna.

Rhodryn

Hero
Trots min allegiance till Kejsaren, Sanguinius, och Blood Angels (de bästa Space Mariens där finns så klart! :wink:)... så måste jag nog säga att jag har svårt att se mänskligheten (och alla andra raser för den delen) i slutändan klara sig.

Och då är det specifikt Tyranids som jag ser som det största hotet. Visst, Necrons är också ett stort hot... men som jag ser det kommer Tyranids utrota/äta allt levande i galaxen, och sedan dra vidare, varpå Necrons kommer antagligen vara det enda "levande" kvar i galaxen som dess overlord.

Lite intressant är att Games Workshop håller just nu på att arbeta upp sig till nästa stora kampanj för 40K... vilket råkar ju just vara att en "tentakel" av Tyranids väg igenom galaxen kommer gå rakt igenom Blood Angels hemområde och hemplanet Baal. Så Blood Angels kommer vara i smeten av det hela där Tyranids måste stoppas vid en planet vid namnet Phodia, annars kommer antagligen Blood Angels hemplanet bli Tyranids nästa mål. Samtidigt så har även Chaos startat ett eget anfall på Blood Angels hemma sektor, vilket tvingar Blood Angels att slåss på flera fronter (varpå Dante då har skickat ut ett meddelande till samtliga Blood Angel Successor Chapters för att hjälpa att skydda deras gemensamma ursprung). Men om där är ett Space Marine Chapter som jag har förtroende för att kunna sätta stop för nästan vad som helst, så är det Blood Angels. Och det är inte bara baserat på att Blood Angels är mina favoriter, utan också pga deras historia, och att dom har varit en stor del i andledningen till att många stora krig igenom milleniumen avslutades med en vinnst för mänskligheten. Dom var till exempel en av bara tre Space Marines Legioner som var på plats för att stå emot Horus under Horus Herecy, hjälpte Ultramarines att slå tillbaka den första Tyranid attacken, stampade ut en en Genestealer kult som infesterade en Hive planet, stampat ut större Ork anfall multipla gånger, och hanterat större Chaos anfall också så klart, mm genom tiderna. Så jag har förtroende för mina Blood Angels förmåga att komma ut som vinnare i det hela.

Och jag menar... Vampyriska rymdkrigar badasses, med en artistisk och sofistikerad ådra, och en tendens för galenskap, som mer än något vill ta hand om fienden genom att "get right up in your grill" och slita dig sönder och samman med sina bara händer... trots att dom kanske råkar vara ett heavy weapons team som ska bombardera fiendena från avstånd! What's not to like?! :cool:

Vaults of Terra - Blood Angels - History

Vaults of Terra - Blood Angels - Genetics and Culture

Vaults of Terra - Blood Angels - Organisation and Recruitment

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
De här, för de är coolast. Det syns på dem att de kommer vinna.

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Kan någon berätta för Orkerna att de är naturliga Psykers så att de kan ta över universum redan? :)