Intressant. Ett för mig hittils okänt förslag.Mortal Coil, hela vägen.
Jag ska villigt medge att jag aldrig blev vän med nWoD-spelen, undantaget Changeling: the Lost. Men det är ju ett mycket mer formaliserat magisystem i Awakening än Ascension så det kanske bättre efterliknar hur magi funkar i The Magicians.Mage: The Awakening. Ascension fungerar också men Awakenings magisystem är bättre och ska du ändå dumpa världen så spelar det ingen roll att Ascensions värld är bättre. Jag körde min Harry Potter/Kult crossover i Awakening och det fungerade great.
Kolla på 2ed, det fixar många av grundsystemets problem medan magi systemet är typ samma med mindre justeringar.Jag ska villigt medge att jag aldrig blev vän med nWoD-spelen, undantaget Changeling: the Lost. Men det är ju ett mycket mer formaliserat magisystem i Awakening än Ascension så det kanske bättre efterliknar hur magi funkar i The Magicians.
I Tome of Mysteries finns ju bra regler för att komma bort från rote spells som standard, jag använder i princip "practices" rakt av för att låta rollisarna trolla på fri hand, rotes är undantag som används när det ska göras extra speciella/kraftfulla/specifika saker eller när trollisen är för kass för att kunna improvisera fram magi. Det skulle passa som hand i handsken för Magicians kan jag tycka! Att skriva fram ett gäng enkla rotes som handlas med på gatan bland hedge-folk är ju enkelt (och de är regelmässigt lättare att kasta så passar ju lore) men det är också lätt att skapa magi i stunden.Jag ska villigt medge att jag aldrig blev vän med nWoD-spelen, undantaget Changeling: the Lost. Men det är ju ett mycket mer formaliserat magisystem i Awakening än Ascension så det kanske bättre efterliknar hur magi funkar i The Magicians.