Ja då finns det ju bara ett alternativ kvar; d20!Krille said:...Och jag är inte särskilt förtjust i vare sig Neotech, BRP eller Storyteller.
/Anders
Ja då finns det ju bara ett alternativ kvar; d20!Krille said:...Och jag är inte särskilt förtjust i vare sig Neotech, BRP eller Storyteller.
Generella öppna system är sällan särskilt bra anpassade till NÅGON setting. De är halvbra i några (i synnerhet helt vanligt äventyrande-settingar), och kassa i rätt många (i synnerhet dem som avviker från vanligt äventyrande).chryckan said:Varför inte ta ett helt öppet system som FATE, GURPS eller Hero System som är gjorda för att låta dig göra vilka karaktärer du vill från scratch och bara plantera dem i en setting.
Förmodligen inte. Förutom att det fortfarande är en d20 i botten (och sådana har en tendens att balla ut efter level 6 och framförallt kräva en satans massa jobb med SLPer) så lider det dessutom av generella system-sjukan.Arfert said:True20 kanske?
Grejen är att det är lite av båda. Å ena sidan så är rollpersonerna de balla huvudpersonerna, starka aktörer bland de andra överlevande. Å andra sidan är de också flugskit som stampas på av de stora trebeningarna.Wilmer said:Beror på om du vill att spelarna ska känna sig som starka aktörer, movers & shakers eller som desperata dammkorn som kilar mellan benen på oändligt överlägsna motståndare och har kosmiskt meningslösa knivslagsmål om konservburkar och varma pälsar.
Inte nödvändigtvis. Det finns saker i Solar System som jag gillar, i synnerhet keys.wilper said:Jag hade kört det i Solar System, men det är nog för flummigt för att passa din smak.