GTA: Nordvärmland. En stor sandlåda som utspelar sig på 70/80-talen, med olika gäng, öde platser och bizarra SLP:er.Om du skulle göra ett spel som utspelade sig i din hemort eller ursprungsort, vad skulle det handla om? Skulle du förlägga det i nutid, dåtid eller framtid? Vad skulle du ta till för medel för att lyfta fram att det är just din hemort det utspelar sig i?
Det var så vi spelade Ur Varselklotet, med dragning åt Sunes sommar.Den här tråden gör mig faktiskt sugen på att skriva ett småstadsrollspel med rollpersoner som har sina små draman men som är stora för dem, och som alla antingen tycker att orten är trevlig och vill vara kvar, eller hatar den lilla hålan. Lite kommunpolitik, lite häng vid korvmojjen och lite hångel i buskarna utanför Statshotellet. Smala Sussie, Kopps och Jalla jalla.
Yes - Kalabaliken i Karle är en metafor för Sandgundsudden och de orgier som utspelat sig där.Såvitt jag vet så har inget spel kommit till i Karlstad som sett solens ljus, men Karle till Mutant: UA är väl meningen att föreställa ett postapokalyptiskt Karlstad om jag inte är helt ute och cyklar?
Men Karlstad är väl inte platsen för ett raggarspel, vad tror du dom i Arvika eller Årjäng skulle säga om det? Eller Torsby? (Fast just dom kanske hellre vill ha ett Rockabilly spel iofs).Jag är uppväxt i Karlstad.
Och med fara för mitt eget liv så skulle jag skriva Raggarna är här! - Ett överlevarspel för upp till fem spelare.
Såvitt jag vet så har inget spel kommit till i Karlstad som sett solens ljus, men Karle till Mutant: UA är väl meningen att föreställa ett postapokalyptiskt Karlstad om jag inte är helt ute och cyklar?
Vet inte om du besökt Karlstad en Fredags eller Lördagskväll? Då vet du att raggarna invaderar Karlstad och glider runt i sina sketna (Ja, de är inte i bra skick) och ställer till med oreda och slagsmål, eller de gjorde iaf det under 90-talet.Men Karlstad är väl inte platsen för ett raggarspel, vad tror du dom i Arvika eller Årjäng skulle säga om det? Eller Torsby? (Fast just dom kanske hellre vill ha ett Rockabilly spel iofs).
På den tiden jag var i Karlstad så var det fullt med massa nazister snarare än raggare , raggarna höll till i små skithålor som töcksforsVet inte om du besökt Karlstad en Fredags eller Lördagskväll? Då vet du att raggarna invaderar Karlstad och glider runt i sina sketna (Ja, de är inte i bra skick) och ställer till med oreda och slagsmål, eller de gjorde iaf det under 90-talet.
Men vi vill ju ha ett äventyr just i Askim, Anders.Call of Cthulhu Sverige rymmer äventyr i Göteborgstrakten, där jag växte upp,