Nekromanti Vilket superserie vill du remaka?

Rosen

Myrmidon
Re: Wonder Woman (Edit)

För den som trodde att WW var här för att fajtas mot skurkar:

Edit: Fick leta en stund efter den här, men den repliken är också värd att fundera över... ^_^

--
Åke

Dilandau

Myrmidon
Re: New Mutants

Coolt.

Jag känner att i allmänhet skulle x-serierna bli bättre om de var vuxnare och innehöll mer sex och ångest.

New Mutants har jag inte så stark relation till. Jag mins mest den där Asgård-historien ... fast den var ju jäkligt skön å andra sidan.

Dilandau

Myrmidon
Morrison... är bra. Men han är så jäkla ... Morrison.

Alltså... det är inte direkt som om han växlar temata så ofta. Han skriver om samma sak hela tiden. Kaos=bra, Ordning=dåligt.

Örnie_UBBT

Swordsman
Re: New Mutants

Jag skulle fritt med köpa din version av New Mutants. När pitchar du till Joe Quesada?

Och apropå det - hur skulle Rising pitcha en nyversion av Dr Strange? Som bekant går ju alla serieförfattare på den amerikanska kontinenten omkring med ett Dr Strange-pitch i bakfickan...

hälsar
Örnie

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Wonder Woman (Edit)

Att Wonder Woman är en helt strålande serie om lesbiska bondagefeminister är väl ingen överraskning, heller... Lite som att Batman och Robin är en finfin skildring av homosexualitet med unga pojkar...

Den här har väl alla sett vid det här laget?

Äventyr

Världsbyggare
Re: Wonder Woman

Det var ju på väg en film om WW av allas vår Joss. Han fick dock kicken eftersom bolaget tyckte han var för okonventionell. Buhu. Och så fimpade de Firefly också. Buhuhuhuhuhu.

/Daniel