Jag hade tänkt använda Blood&Treasure. Jag har även tidigare kört Swords&Wizardry Complete och Basic Fantasy RPG Planescape med en massa inplockade husregler. Men B&T känns som det närmaste "old school"-ish spel jag kan hitta för att göra det jag vill. Och har hyfsad kompabilitet med AD&D.
Ett annat förslag är Myth&Magic som är ett sorts reviderat och strömlinjeformat 2ed AD&D. Men jag tror inte allt har släppts än (ingen DMG eller monsterbok men man kan använda de till 2ed tillsmmans med M&M´s spelarbok). Rekommenderar definitivt M&M om man ska gå 2ed vägen.
Det finns en STOR konvertering av Planescape till D&D 3,5 borta på planewalker.com. Så stor att jag aldrig skulle komma på tanken att använda den.
Men skulle jag köra något annat OGL/D&D baserat system än B&T så skulle det nog bli Fantasy Craft till vilket det finns en mycket ingående, men samtidigt översiktlig konvertering för Planescape: Planescraft. Som även innehåller typ alla varelser ur Planescape konverterade, vilket 3,5 versionen inte har.
Kan även nämna att det finns en mindre konvertering av PS raser och factions till Castles&Crusades. I combo med valda delar ur fanresurserna Crusaders Companion och Advanced C&C så kan man bygga något som blir ganska likt 3.5/PF men ändå simplare.