Nekromanti Vilket var ert favoritland i Ereb Altor?

Conan

انتفاضة
Själv gillade jag Cereval med dess troll och månalver. Tror tyvärr aldrig jag spelade nåt där dock.

Sen gillade jag Maggilre med sin dinosaurietåg och sin vendeigstad. Men så här i efterhand var nog Magillre en ganska hemsk bastardisering.

Eksem

Champion
Trakorien som kändes komplett och fungerande och rik på ett sätt de andra länderna inte gjorde, samt för dess allegoriska element, historiska kopplingar och mustighet och lustigheter.

Jag tilltalades i någon mån av det man fick se av Cereval som något slags proto-Trudvang (eller iaf det Trudvang som hintades om i första modulerna), men det släpptes inte så mycket om det området tyvärr.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Fenicien och Ransard. Men jag har varken spelat i eller läst om Ereb Altor så mitt svar baserar sig bara på Arferts bilder från Monster-boxen.

Edit: Felicien hette det ju såklart. Jaja.

Arfert

Facit
Fenicien och Ransard. Men jag har varken spelat i eller läst om Ereb Altor så mitt svar baserar sig bara på Arferts bilder från Monster-boxen.
Det är fint där har jag hört.

obak

Hero
Trakorien kommer på första plats
Pandarea verkade också vara ett spännande land med alla sina masker och dekadenta adelshus, även om äventyren kanske var en smula rälsade och vagt beskrivna.

Anarchclown

Swashbuckler
Ja, Trakorien är bäst. I alla fall i skriven form. Det finns länder jag har haft minst lika kul när jag spelat i dem. Helt OT kan jag också säga att Nidland är sämst.

Botulf

Hero
Aidne (iof mer än bara ett land men det är en helhet). Har allt jag förväntar mig från klassiskt DoD. Utöver det så var Barbia, Cereval och Trakorien de andra länder som jag sett som mest intressanta.

Tidigare skulle jag sagt Jorduashur. Men känns som Trudvang gör den biten bättre.

Basenanji

Postd20modernist
Erik Granströms Trakorien är ju i en klass för sig.

Men jag var faktiskt mer fascinerad av Jorpagna som koncept: gammalt bronsåldersrike som gick under i någon sorts bortglömd katastrof (fjärde konfluxen?) där laglösheten, barbarer och ruiner är de enda resterna.

Om jag minns rätt?

Anarchclown

Swashbuckler
Basenaji: Det där låter mer som Timatias version av Jorpagna även om det var typ liknande i Ereb. Timatias (alltså spelet Svavelvinters värld) version av Jorpagna skrevs från början av mig. :)

Ond bråd död

Swashbuckler
Anarchclown;n57856 said:
Ja, Trakorien är bäst. I alla fall i skriven form. Det finns länder jag har haft minst lika kul när jag spelat i dem. Helt OT kan jag också säga att Nidland är sämst.

OT: Nidland var nog min första tydliga upplevelse av hur tråkigt rollspel kan vara. Nu har jag inte läst om världen utan talar bara om spelupplevelsen. Vilket inte heller helt behöver bero på kampanjen som den var skriven.

Vimes

Sillkung
OT: det där är ju ämne för en egen tråd, "När insåg du för första gången att rollspel kan vara tråkigt?"

Pendragon

Swashbuckler
Anarchclown;n57876 said:
Pendragon: Men det var ett så dåligt gjort fantasyjapan. Annars hade det också varit en favvo.
Nejdå! Det var ett helt rätt och historiskt japan, med historiska detaljer som överlägsen österländsk spiritualitet och den överlägsna japanska svärden väl infogade. Plus orcher. Med Japanska namn. Och den briljanta iden att ändra namnet från "Japan" till något helt annorlunda, så det inte blev uppenbart varifrån inspirationen kom ifrån. GENIUS!

[/sarcasm mode]

RasmusL

Champion
Jag hade nog mest kul i Pokti på Soluna men det kanske inte är officiellt material jag lutade mig på där (Robert Johnson hade iaf skrivit äventyren)?

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
RasmusL;n57937 said:
Jag hade nog mest kul i Pokti på Soluna men det kanske inte är officiellt material jag lutade mig på där (Robert Johnson hade iaf skrivit äventyren)?
Jag håller Roberts Soluna grejer som de bästa grejerna som skapats till Drakar, Bäst var ju såklart de episka styckena från Power metal texterna i början av varje grej.

RasmusL

Champion
Hans E Magnusson;n57941 said:
Jag håller Roberts Soluna grejer som de bästa grejerna som skapats till Drakar, Bäst var ju såklart de episka styckena från Power metal texterna i början av varje grej.

Haha, så var det ja :)

Det jag verkligen gillade med DoD var att det kändes som att "hjältarna" bara blev mer och mer trasiga ju längre de höll på med sitt äventyrande och att effekten av förbättringen till följd av erfarenheterna med råge åts upp av alla permanenta åkommor från kritiska träffar, snedtändningar, etc. Jag vill minnas att vi efter fyra eller fem delar av Det Solunska Ödet hade fler proteser och anpassningar till förlorade kroppsdelar än kvarvarande lemmar i gruppen :)

Trakorien är nog Favoriten av flera anledningar.

Det har Nlagats på Nidland och där håller jag med till viss del. jag gillar nidland, beskrivningen och sådant. men rollspelsmässigt tycker jag det är ett hemskt ställe

Jih-Pun gillade jag inte. Säkert bra gjort men jag är och var redan då less på japan och orientaliska saker som detta. Jag gillar orienten och japan. Men det har på något sätt blivit så över hypat. på fel sätt