Tomatalven said:
Jag tror det skulle bli sjukt kobbigt med tanke på hur obalanserat systemet bmvi kör med är. En karatär är frym på allt för att han slog bra i början meda en bara kan hela typ och det är han halvdan på...
Jag tycker du ska hoppa system, så länge du inte har nåt fundamentalt emot storyn.
Att konvertera karaktärer TILL F! är relativt enkelt, och iumed att det är ett regellättare system, och ett system som är menat att vara universalt och fungera med i princip alla klassiska Fantasy settings, fins det inte lika mycket som kan bli oballanserat.
I en BRP-klon har du antagligen en massa saker som relateras till världsbilden (magi, ekonomi, politik, etc.) som kan krångla till det hela. Även i grundkonceptet BRP kan det bli komplicerat, om man inte skriver en egen setting baserat på BRP's regelsystem.
Men I fantasy är det mycket lättare att läsa en karaktärs styrka och värde. Jag vet inte exakt vad det är som har blivit oballanserat när du spelat i systemet du använder nu, men vad det än är som krånglar till det är det lättare att husregla i F! osg än i ett BRP system, eftersom allt i F! mäts i T, en T6, men i BRP har du en massa olika värden som inte per automatik blir ballanserade på samma sätt.