Jag har börjat fila på en Chronopia-remake. Men det behövs såklart lite inspiration. Så jag kopierar ett av God45s klassiska knep.
Vill du driva en inrättning i detta "Chronopia"? klart du vill! Men ta dig i akt, äventyrare kommer dricka på krita, slå sönder din lokal och förmodligen även bränna den till marken.
Det handlar om en magi-punkig megastad i en ganska generisk och irrelevant fantasyvärld. Alla av intresse bor i staden, utanför finns bara bönder och barbarer.
Vad vill jag ha?
1. Vad är det för ställe? värdshus, ölhak, äteri, knarkeria eller spelhåla? kombination är givetvis tillåten.
2. Dyrt, medium eller billigt?
3. Vem besöker stället? Adel, tiggare, orcher, äventyrare osv.
4. Är det farligt? eller kanske jättefarligt?
Ge mig svar på några eller alla av dessa och jag gör en beskrivning av stället.
Vill du driva en inrättning i detta "Chronopia"? klart du vill! Men ta dig i akt, äventyrare kommer dricka på krita, slå sönder din lokal och förmodligen även bränna den till marken.
Det handlar om en magi-punkig megastad i en ganska generisk och irrelevant fantasyvärld. Alla av intresse bor i staden, utanför finns bara bönder och barbarer.
Vad vill jag ha?
1. Vad är det för ställe? värdshus, ölhak, äteri, knarkeria eller spelhåla? kombination är givetvis tillåten.
2. Dyrt, medium eller billigt?
3. Vem besöker stället? Adel, tiggare, orcher, äventyrare osv.
4. Är det farligt? eller kanske jättefarligt?
Ge mig svar på några eller alla av dessa och jag gör en beskrivning av stället.