God45
#PrayersForBahakan
Minns ni trådarna där jag baserade npc:er, gudar och vampyrer på forumanvändare? Det är dags igen! Den här gången behöver jag en bok med trollformler som spelarna i mitt D&D spel hittar. Och medan det vore väldigt, väldigt svårt för mig att bara hitta på formler så skakar det alltid loss min kreativitet när jag har en forumanvändare att basera saker på.
Så, mina spelare kommer hitta boken "Magier från magiker universitetet Wrn'us." formlerna kommer vara döpta efter magikerna som upptäckte dem i stil med klassiker som "Tenser's floating disk" och "Melf's acid arrow". Fast här skulle det istället kunna vara något i stil med "God45s trådskapande".
Så vad jag behöver från er om ni vill vara med och ha en formel baserad på er är:
1. Vilken magisk nivå vill ni att er formel ligger på? Nivå 1 är svaga eller grundläggande formler som tex låser en dörr eller skapar ljus och nivå 9 är formler som förintar städer eller kallar upp demoniska horder från helvetet.
2. En anmärkningsvärd detalj om er magiker som ni delar med denna. Älskar du hundar eller avskyr du opera?
3. Vilken av de åtta skolorna av magi tillhör din formel? De åtta skolorna är:
Abjuration: Är formler som skyddar den som kastar dem eller någon/något annat.
Conjuration: Magier som frammanar saker eller varelser
Divination: Magier som avslöjar gömda saker. Spå konst, fjärrsyn och liknande.
Enchantment: Magier som påverkar andras sinnen.
Evocation: Magier som får saker och folk att explodera, brinna ner eller förintas.
Illusion: Skapar illusioner, förklarar sig själv.
Necromancy: Magi som fifflar med dödsenergier, de odöda och livsenergier. Otäckt och otrevligt.
Transmutation: Magi som förvandlar saker och varelser till andra saker och varelser. Tex, att förstena folk eller förvandla dem till grodor.
Så, är du intresserad är det bara att anmäla sig här i tråden.
Så, mina spelare kommer hitta boken "Magier från magiker universitetet Wrn'us." formlerna kommer vara döpta efter magikerna som upptäckte dem i stil med klassiker som "Tenser's floating disk" och "Melf's acid arrow". Fast här skulle det istället kunna vara något i stil med "God45s trådskapande".
Så vad jag behöver från er om ni vill vara med och ha en formel baserad på er är:
1. Vilken magisk nivå vill ni att er formel ligger på? Nivå 1 är svaga eller grundläggande formler som tex låser en dörr eller skapar ljus och nivå 9 är formler som förintar städer eller kallar upp demoniska horder från helvetet.
2. En anmärkningsvärd detalj om er magiker som ni delar med denna. Älskar du hundar eller avskyr du opera?
3. Vilken av de åtta skolorna av magi tillhör din formel? De åtta skolorna är:
Abjuration: Är formler som skyddar den som kastar dem eller någon/något annat.
Conjuration: Magier som frammanar saker eller varelser
Divination: Magier som avslöjar gömda saker. Spå konst, fjärrsyn och liknande.
Enchantment: Magier som påverkar andras sinnen.
Evocation: Magier som får saker och folk att explodera, brinna ner eller förintas.
Illusion: Skapar illusioner, förklarar sig själv.
Necromancy: Magi som fifflar med dödsenergier, de odöda och livsenergier. Otäckt och otrevligt.
Transmutation: Magi som förvandlar saker och varelser till andra saker och varelser. Tex, att förstena folk eller förvandla dem till grodor.
Så, är du intresserad är det bara att anmäla sig här i tråden.