EchonCique
Hero
Jag har funderingar och har haft så en längre tid, om att skriva ett riktigt mörkt konventsscenario. Inte för att jag älskar att vältra mig i det, utan för att jag får en kick av att spela ut händelser och skeenden som framkallar ångest, depression och misär. På samma sätt som man kan få kick av att gå ut i ett scenario och fetröja med automatvapen mot en zombiehär, eller sitta klistrad på stolen av spänning för hur berättelsen skall te sig längre fram och om ens karaktär kommer överleva eller ej.
Scenariot skall också innehålla en del saker ärvda från teatermonologer och filmer såsom Sånger från andra våningen av Roy Andersson.
Så skulle du spela ett konventsscenario som tar sitt avstamp i en förvirrad tonårings liv och få inblick i det genom att spela ett antal nyckelscener i dess liv? Scener som innehåller våld, droger, självmutilering, misär, hopplöshet och bottenlös angst.
Scenariot skall också innehålla en del saker ärvda från teatermonologer och filmer såsom Sånger från andra våningen av Roy Andersson.
Så skulle du spela ett konventsscenario som tar sitt avstamp i en förvirrad tonårings liv och få inblick i det genom att spela ett antal nyckelscener i dess liv? Scener som innehåller våld, droger, självmutilering, misär, hopplöshet och bottenlös angst.