Nekromanti Vill du vara en gud?

God45

#PrayersForBahakan
Jag behöver lite nya D&D gudar för när mina spelare reser över till grankontinenten som har sina helt egna gudar. Jag har också influensa och är uttråkad så jag tänkte slänga ihop några. Men jag gillar att basera sådant här på saker, så jag fick iden att jag kunde basera himmelrikena på det här forumet och gudarna på användare från det här forumet! :gremsmile:

Så vill du vara en gud i min D&D kampanj? Anmäl dig i den här tråden och skriv ut vilken av följande domäner du vill vara kopplad till så slänger jag ihop en gud baserad på dig.

Här är domän listan:

Air

Animal

Artifice

Chaos

Charm

Community

Darkness

Death

Destruction

Earth

Fire

Glory

Healing

Knowledge

Law

Liberation

Luck

Madness

Magic

Nobility

Plant

Protection

Repose

Rune

Strength

Sun

Travel

Trickery

War

Water

Weather

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag vill såklart ha den bästa av dem: Knowledge. =)

EDIT: Om man får ha två vill jag ha Magic också.

Eller Technology, men den fanns ju inte med på listan. Men å andra sidan vet vi ju att any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology.

Ond bråd död

Swashbuckler
Hur många domäner ska man ha?

Jag börjar med: Animal, Chaos, Liberation.

Nån sorts gud som uppmanar sina troende att släppa loss sin djuriska sida. Leva som hyenor eller björnar eller vilket djur man nu tillhör.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Varken konst eller musik? Hmpf. Nåja, jag tar väl Air och Madness då.

EDIT: en per person? Nä då vill jag inte vara med. :gremconfused:

God45

#PrayersForBahakan
Ond bråd död said:
Hur många domäner ska man ha?

Jag börjar med: Animal, Chaos, Liberation.

Nån sorts gud som uppmanar sina troende att släppa loss sin djuriska sida. Leva som hyenor eller björnar eller vilket djur man nu tillhör.
En domän per person/gud :gremsmile:

Chryckan

Swordsman
Varken porr eller öl på listan. Då får det va. :gremlaugh:

Fast Luck och Madness vore colt för en gud av hail marys och tokchansningar. Och nybörjartur.

God45

#PrayersForBahakan
Krank

Kunskapens och böckernas gud. Fader till människor och änglar.

Alignment: LG

Krank är en av de äldsta och mest aktiva gudarna i himlarna. Han är mest känd för att ha producerat heliga skrifter som läses av andra gudar men också vissa som läses av de dödliga raserna. Hans två mest kända verk är "Evolutionens barn" i vilken han beskrev processen att skapa en intelligent art genom naturligt urval istället för genom magi, någonting han själv testade när han skapade människorna, och "Mer än mänsklig" i vilken han beskrev processen för att skapa änglar.

Kranks avatar är en grå dimma som sveper in och ofta håller en kvadratisk eller kubisk form. Han skickar mest ut den för att kommunicera med individer som samlar in eller benvarar kunskap. Men också för att förinta individer som vill förstöra kunskap eller hindra spridandet av den samma.

Krank har inga egentliga tempel utan dyrkas i bibliotek, skolor och liknande.

Sodivra

Champion
Jaaa!

Eftersom jag vigt mitt liv åt befriande från tvivel, förnekelse, självkritik, vanföreställningar, kontroll och förtryck så väljer jag Liberation.

Eller, Luck kanske? Luck kan också vara ganska impro/zen.

Eller Growth, den hittade jag på nu!

Poseur

Swashbuckler
Jag vill jag vill!

Men eftersom jag är svart och svår så ville jag ju ha darkness eller death, men dessa var ju upptagna redan.

Så istället så tycker jag Sun, eller Stars hellre ( men dessa fanns ju inte), alternativet är såklart War, men då bara om det är jälvligt rått, brutalt och infekterat krig som inte alls är kul. Föresten jag vill vara en krigsgud om jag får :gremwink:

Ps. En krigsgud som helst är chaotic :gremwink: Ds.

God45

#PrayersForBahakan
Cissi (Cyizzy enligt alverna)

Gudinnan som alltid vinner. Den vänliga väktaren.

Domän: Trickery

Alignment: CG

Cissi är en ganska ung antingen mänsklig eller alvisk gudinna. Hon var enligt hennes präster och prästinnor en dödlig kvinna som lyckades lura gudarna till att göra henne till en gud, för det mesta kretsar historierna kring att hon van ett vad eller ett spel men detta varierar. Cissi är också en väktare i himmelriket och har av övergudarna fått makten att tillfälligt eller permanent kasta ut andra gudar därifrån. Trots detta är hon universellt omtyckt av de andra gudarna och är generellt ansedd som den allra trevligaste av gudarna.

Cissi har ett eget efterliv till vilket hennes följeslagare kommer efter de dött. Hon beskriver denna plats som sin egen värld och att alla som är där känner henne. Men den främsta anledningen till att folk dyrkar Cissi är att Clerics, Paladins och andra som fått hennes välsignelse alltid klarar sig. De vinner nästan alltid om slumpen är inblandad och även om oddsen är emot dem så klarar de sig nästan alltid därifrån levande på någon vänster. Detta beror både på att de själva är väldigt listiga men också för att Cissi hjälper dem och knuffar dem i rätt riktning.

Cissis avatar är en ung mänsklig eller alvisk kvinna, men få brukar inse att det är henne de träffat fören efter att hon försvunnit. Är man gudinnan över att lura folk så är man.

Cissis tempel är gömda, ofta bakom pussel och gåtor, och enda kravet på att få gå med i religionen är att lyckas ta sig till ett av dem.

God45

#PrayersForBahakan
Poseur said:
Jag vill jag vill!

Men eftersom jag är svart och svår så ville jag ju ha darkness eller death, men dessa var ju upptagna redan.

Så istället så tycker jag Sun, eller Stars hellre ( men dessa fanns ju inte), alternativet är såklart War, men då bara om det är jälvligt rått, brutalt och infekterat krig som inte alls är kul. Föresten jag vill vara en krigsgud om jag får :gremwink:

Ps. En krigsgud som helst är chaotic :gremwink: Ds.
Det finns extra domänen Void jag kan lägga in om du vill :gremsmile:

Sia

Veteran
Vad roligt!

Jag skulle gärna vilja ha Healing som min domän. Ska bli kul att läsa de olika beskrivningarna!

Korpen

Hero
Hm, knepigt att bara välja en.
Men då skulle jag nog Law
Men som sekundär och stöddomain skulle jag välja:
War.
Om inte annat så säger det vilken form av "Law"-gud jag skulle vara. Faktum är att man skulle kunna vända på dem också med en Mars-lik lawfull krigsgud. Vad som känns roligast för dig!

Edit
Äh, jag säger nog WAR rakt av efter att ha funderat lite. :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Den onda bråda döden

Domän: Chaos

Alignment: CN

Folk gör misstaget att de ser döden som slutet, eller som en ond kraft. Men det är inte egentligen sant. Döden är förändring, det gamla måste bort så att det nya kan komma fram. Efterlivet är bara en ny upplevelse. Det är en chans att testa nya saker, nya kroppar och nya synsätt.

Den onda bråda döden är ärke-magikern, inte den kontrollerade magin som trollkarlar använder men den vilda magin som slår igenom universum som en blixt slår igenom himmelen. Hans följeslagare är magiker, clerics och druider som är experter på formbyttning och sinnesförändrande magier. De lever ofta ut långa delar av sina liv i andra former än sin naturliga. Detta kan vara som allt från vargar björnar och andra djur till golems eller till och med dimma.

Den onda bråda dödens avatar är en galen våg av kraft och magi som slår ner och förändrar världen runt sig som en virvelstorm. Hans tempel är ställen där detta hänt och som förvandlats till platser av ren chaos magi där vad som helst kan inträffa.

De som följer den onda bråda döden hamnar inte i ett efterliv när de dör. De bara reinkarneras tillbaks som en ny livsform. Livet är det mest föränderliga tillståndet i universum, varför skulle någon ge upp det?