Nekromanti Vill du vara ett monster i min kampanj?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,856
chrull said:
Hornormen
5HD, AC16, 3 Attacks: Bite 1d6+disease, Horn 2d6, Tailbash 1d6, Saves F5, Movement 40' (wall climbing), Morale 6, Size Medium
Hornormen är en stor orm med ett horn i pannan och med sugkoppar på sin mage. Den lever i en stor grotta där den har för vana att ligga lindad runt en stalaktit i väntan på att ett lämpligt byte ska röra sig i närheten. Den attackerar tre gånger varje runda, och varje attack riktas mot slumpvis mål. Den stackare som blir biten och misslyckats med ett Save vs Poison kommer drabbas av en samling sjukdomar som frodas i munnen på Hornormen och kommer sakta sjukna in för att dö i svåra smärtor efter 2d10 dagar.
Blott ett horn? Detta kan inte stämma. Hornormen är en orm som enligt Isidorus fått sitt namn därav att den har åtta horn på huvudet, som en bagge. När man sätter fram dess horn på de rikas bord, kan det avslöja gift. Av sådant horn gör man knivskaft, och sådana knivar låter härskare lägga vid varje maträtt, för att de genom att svettas skall avslöja om någon mat som satts fram blivit förgiftad.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Max Raven said:
Jag är på!

HD... 3? 3 låter bra.
Den Haltande Asätaren från Hässleholm
3HD, AC12, Attack: Claw 1d6+1, Saves F3, Movement 30', Morale 9, Size Medium.
Hässleholms plåga är en fyrbent, vinglös gam som rör sig ryckigt men orädd frammåt i natten. Den är täckt av stora läckande bölder som den också kan få spricka genom att vrida sin fjäderlösa nacke ett helt varv. När den gör detta sprutar en gröngul vätska ut över alla inom 10' från besten. Alla som träffas tappar 2 poäng i Strength (Save vs Breath Weapon för bara 1 poäng) som återfås 1 poäng per dag vila.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag har ett monster. Elefantmyggan eller Trollmyggan som den också kallas.

Elefantmyggan ser ut som en mygga och bor vanligtvis i djungeln men kan ha emigrerat till andra regioner om det krävs för att de ska få vara med i äventyret. De trivs bäst längs färd- och handelsrutter. På dagarna sover de eftersom de helst äter om nätterna.

Till utseendet är elefantmyggan en vanlig mygga men ungefär 1000 gånger så stor. De väger ungefär ett halvt kilo. På grund av sin storlek samt den ändå relativt sköra kroppen borde den inte kunna jaga så pass effektivt som den ändå kan. Det är egentligen ett naturens under att de på ett och samma vis maskerar det omisskänliga surrande deras vingar producerar (som en mygga fast mycket högre och dovare), samt invaggar eventuella vittnen till deras förehavanden i falsk säkerhet. Medelst en sorts feromoner honorna sprider från bakkroppen och låter regna ned från trädtopparna en stilla natt, drogar de såväl humanoider som färd- och packdjur. Offrens sinnen domnar, de som sover sover djupare och de som är vakna lockas att sova. Endast med stark viljekraft är det möjligt att motstå effekten. Och lyckas man behålla medvetandet inträder istället en på många sätt mer fruktansvärd effekt. Offer som lyckas hålla sig från att falla i dvala av feromonerna ser istället en synvilla; istället för de surrande jättemyggor som i minst dussinet till antal sakta sänker sig över sovplatsen ser nattvakten små små gubbar och gummor som tycks sväva ned från nattmörkret. Istället för den långa sugsnabeln är det långa gubb- och gummnäsor. Närmast lika små snälla troll glider de förklädda myggorna ned mot de intet ont anande offren. Medan de närmar sig omvandlas det surrande ljudet till mässande förslag såsom "låt oss massera dina trötta lemmar", "låt våra fingrar kröka sig kring din kropps vedermödor och bota dig från trötthet och skador", "vi vill dig bara väl", "frukta inte, vi är vänner" och liknande.

Om offret inte inser faran och lyckas komma till sans kommer trollmyggorna att suga ur sina offer allt blod de orkar bära, i de här fallen är det förstås bättre ju fler personer det delas på. Är det endast en person eller två innebär det nästan garanterat döden.

Kuriosa: Samma feromon som drogar offren används också för att locka hannar till parning, vilket ofta resulterar i att de intet ont anande offren dels får sitt blod utsuget men också är skådeplats för de små gubbar och gummornas parningsorgier.

 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Tyr said:
chrull said:
Vill du vara ett monster i min kampanj?
Tja varför inte. :gremsmile:

Grund-HD: 7
Tyrianska Kuben
9HD, AC 17, 2 Attacks: Claw 1d10+1 (1d8 extra damage on attack that hits with 4 or more on the roll or on a natural 20), Dance(see below), Movement 90', Morale 11. Size Huge.
Den Tyrianska Kuben är en 10x10' stor glittrande chitin- och spiktäckt kub med sex ben på undersidan. Den glänser och glittrar i olika färger, som olja i vatten och rör sig blixtsnabbt frammåt. Dess hastighet och många ben ger den också en gratis attack med ett kloförsett ben varje gång den tar skada i Melee.
Dess hårda skal och oljiga yttre gör att den bara tar halv skada från alla syrabaserade attacker.
Genom att dra sina mellersta ben över skalet kan den stänka olja runt sig, oljan har chans att träffa alla inom 60' från Kuben och om man misslyckas med ett Save vs Breath Weapon börjar man dansa i 1d4+1 rundor. När man dansar kan man inte använda magi eller anfalla och har -4AC. Kuben måste vänta 1d6 rundor innan den använder attacken igen.

Den Tyrianska Kuben är en parasit från en annan värld och lämnas den ensam med en oskadliggjord (medvetslös eller döende) fiende kommer den plantera ett ägg i hjärnan på kroppen och sedan direkt förflytta sig till ett annat existensplan. Ägget kläcks efter 1d3 dagar oavsett om kroppen lever eller inte och kroppen kommer direkt att svälla upp till en ny Tyriansk Kub.
Skulle den mot förmodan misslyckas med ett moral-slag använder den sin förmågan att färdas mellan dimensioner för att försvinna till en annan värld där den gömmer sig tills den läkt och kan hitta andra, svagare offer att attackera.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Att göra-lista!

De jag har kvar att göra:

God45 17, Gud.
Recca 20HD Två sköten
Shaithan 25HD

(uppdateras kontinuerligt)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
chrull said:
Måste ta en paus för idag, men om jag inte har missat någon är det just nu de här jag har kvar:

Debracy 4, sjungande:
Arfert 5
Alkemist 7,
Kraetyz 9, träsk
Svarte Faraonen 1, proteansk
Lägg till

Konrad Konvalj, HD1, mufflon-skägg
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,527
Coolt :gremlaugh:

HD 17 tack :gremsmile: Ordet gud får gärna vara med.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
DeBracy said:
4 HD, ledord: sjungande eller sång.
Att få in sjungande var ju inte så svårt när man slumpar fram specialförmågan Speech :gremwink:

Den Sjungande Salamandern
3HD, AC 13, Attack: Bite 1d10, Saves F3, Move 40, Morale 9, Size Small
Det sägs att det bor en sjungande salamander i Umeälven. Den använder sin sång för att locka till sig barn och intet ont anande vandrare. Kommer man närmare så börjar man ofta för sent inse att den glada melodin döljer de sista orden som Salamanderns senaste offer fick ut mellan sina sista andetag. Men då är det redan försent, för Den sjungande salamandern har redan smygit sig upp bakom dig, och snart kommer hans sång avbrytas när den sätter tänderna i dig och släpar dig ner mot vattnet och istället är det dina rop på hjälp och böner till gud som är den enda sången som hörs. Nästa gång är det de ropen som blir till Salamanderns Sång.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Arfert said:
Jag vill vara med, HD5.
Tomas, en namnlös fasa.
5HD, AC 22, Attack: Bite 1d8+Smitta, Saves F5, Movement 30', Morale 8, Fast Reflexes (init +1), (Immune to Fire, only takes half dmg from fire).
Söder om Stockholm ligger det en gård som grannarna har börjat undvika. Något märkligt hände med familjen efter att fadern, Tomas, kom tillbaka från en resa, till synes förvirrad och med minnesförlust hittades han vandrandes längs vägen söderifrån. Kort därefter började gården förfalla. Varken grödorna eller boskapen tas om hand och den tidigare så sociala familjen håller sig helt för sig själva. De har till och med slutat dyka upp i kyrkan på söndagarna, så snart måste nog någon göra något.

Sanningen är att det inte var Tomas som kom tillbaka från sin resa, istället är det en skräck utan namn, en hamnskiftare från något särskilt krälande helvete. I sin sanna form är numera hela familjen metalliska kackerlacksvarelser med näst intill mänskliga överkroppar (Som en kentaur, fast istället för en stolt häst som underkropp är det en kackerlackas, och istället för en barbröstad mänsklig krigares överkropp är det en sjuklig, metallisk man/insekt som mer liknar en anorektisk Predator).
Alla som blir skadade av en ur familjen riskerar att bli smittad av samma sjukdom som förvandlade dem. Chansen att bli smittad är lika med % av maximal HP som man totalt har tagit från familjemedlemmarna. Blir man smittad kommer man dö och förvandlas till en av dem inom 2d20 dagar om inte någon botar en med tex Remove Curse.
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Tema information och förändring av folks åsikter coh personlighet.

hd 6
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
jag uppdaterar ett tidigare inlägg med en att-göra lista och slänger ihop ett gäng när jag kommer hem ikväll.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Alkemist said:
Me too Me too!
HD7
Det Solrasande Bi
8HD, AC 18, Attack 1d8+1 och Eld 1d6, Sting 1d8 och Eld samt Paralysering, Saves F8, Morale 5, Träffas bara av silver eller magiska vapen, Immun mot köldskada, Snabba Reflexer +1 i initiativ, +1d10 i skada om den träffar med mer än 4 alternativt vid en naturlig 20.

Ett övergivet torn sägs en gång ha tillhört en alkemist som egentligen bara ville väl. Runt tornet fanns det stora fält av särskilt stora solrosor och enligt legenden försökte Alkemisten skapa ett harmlöst bi som snabbare kunde pollenera blommorna som alkemisten älskade så högt. Givetvis gick det inte riktigt som han hade tänkt och enligt legenden var det också hur Alkemisten mötte sitt öde. Istället för ett lite större och piggare bi, mer långlivat och tåligt för vinterns köld skapade Alkemisten ett gigantiskt, brinnande bi som lever på rädslan av allt runt omkring det. Det sägs vara över en meter från huvud till gadd och allt det rör vid fattar eld. Solrosfälten är sedan länge nedbrända, och trots att det här sägs ha hänt för över 100 år sedan lever detta bi kvar i ruinen av tornet.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Svarte faraonen said:
1 HD, "proteansk".
Kanalens Farao
2HD, AC 15, Movement 50' (swimming), Bite 2d8, Morale 5.
På botten av den Engelska kanalen finns det rester av en uråldrig civilisation av intelligenta varelser som levde på botten av havet, men de är långt ifrån legenderna om sjöjungfruar eller andra vackra varelser. En av dem finns nämligen kvar, och det är en enorm tvåbent ål-varelse med pulserande fjäll och där den största delen av huvudet består av den käklösa, cirkulära munnen och dess rader av sylvassa huggtänder.
Faraonen avskyr allt landlevande, och framförallt alver och dvärgar och kommer alltid välja att attackera dem först om den har chansen.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
chrull said:
Svarte faraonen said:
1 HD, "proteansk".
Kanalens Farao
2HD, AC 15, Movement 50' (swimming), Bite 2d8, Morale 5.
På botten av den Engelska kanalen finns det rester av en uråldrig civilisation av intelligenta varelser som levde på botten av havet, men de är långt ifrån legenderna om sjöjungfruar eller andra vackra varelser. En av dem finns nämligen kvar, och det är en enorm tvåbent ål-varelse med pulserande fjäll och där den största delen av huvudet består av den käklösa, cirkulära munnen och dess rader av sylvassa huggtänder.
Faraonen avskyr allt landlevande, och framförallt alver och dvärgar och kommer alltid välja att attackera dem först om den har chansen.
Genius.
 
Top