Nekromanti Vill du vara ett monster i min kampanj?

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Arvidos MC said:
Hells yes! :gremsmile:

Mitt monster är ett 7 HD psioniskt/perceptivt monster!
Verkar vara lite underskott på högre levlar, så vi kan la bumpa upp det psioniska monstret till 10 HD! Ledord Skägg!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Kraetyz said:
HD - 9
Ledord: Träsk
Träskets Son
I våtmarkerna en bit härifrån finns det en uråldrig väktare i form av en spöklikt blek, rödögd sköldpaddsvarelse. De som har sett den säger att den är stor som ett troll och att den ofta dyker upp ur vattnet, dess vita bleka skal plötsligt synligt under vattenytan som speglingen av en fullmåne. Träskets Son sägs instinktivt veta vem som har magiska förmågor, och väljer alltid att attackera dem först, ofta genom att överraska från en bit djupare vatten och genom att hålla fast offret i sin näbb och sen slita det ner under vattenytan. Där det sägs att det senare använder kropparna för att lägga ägg i.

10HD, AC 16, 2 Attacks: (+12 AB on both attacks) Bite 1d10+Poison+Grab, Bash 1d8+Dexterity Drain, Movement 30', ML 9, Saves F10
Special Abilities:
Poison, Weak - Anyone subjected to this attack must Save vs Poison at +2 or die.
Grab - Anyone hit by the bite attack is stuck in the monsters beak, automatically taking 1d10 dmg every round until a successful wrestling check is made to break free. While being grab the creature cannot use it's bite attack for anything else, but all attacks made with the bash attack ignores the targets Shield and Dex bonuses to AC.
Dexterity Drain - Anyone touched by the monster in any way except the Bite will lose 1 point of Dexterity, no save. The lost points return at a rate of 1 per hour
Silent move - Suprises foes more often +3 in 6 chance of suprising a foe.
Absorption - All damage taken by the creature heals it rather than damage it unless the damage is from fire. Even damage from magical sources will restore hit points. The creature can however not damage itself to gain hit points.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Konrad Kanyl said:
Lägg till

Konrad Konvalj, HD1, mufflon-skägg
Krälande Kryparen
Den Krälande Kryparen är en chitin- och hårtäckt amöba med sex taggiga termitben, stor som en Schäfer. Den har en skorpion-liknande svans med ett taggigt klot som avslutning istället för skorpionens vassa precisionsinstrument. Den attackerar med klorna på sina ben eller genom att svinga sin svans vilt runt omkring sig. Den luktar kloak och sopjuice, något man ofta kan känna innan den dyker upp. Den saknar helt intelligens men lever sina offers rädsla som den suger i sig. Därför slutar den också att attackera och försöker försvinna om ingen blir skrämd av den.

1HD, AC13, 2 Attacks: Claw 1d6+1 and Tail 1d4, Movement 20' (wall climbing), Odor: only surprises on 1 in 6. ML 5, saves F1
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
HD 20

Det här måste vara med i beskrivningen av varelsen på nåt vis: Två sköten.

Namnet får du hitta på själv, jag är väldigt nyfiken på vad det blir för nåt monster. :gremsmile:
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Grund hd 25 och jag som monster heter gärna shaithan vilket är hebreiska för djävulen
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Just fyi: alla HD 10+ kommer dröja lite extra eftersom det tar ett tag att slå fram alla specialförmågor för de större mobsen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
chrull said:
Just fyi: alla HD 10+ kommer dröja lite extra eftersom det tar ett tag att slå fram alla specialförmågor för de större mobsen.
Hittar du inte på förmågorna själv? o_O
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
chrull said:
Kraetyz said:
HD - 9
Ledord: Träsk
Träskets Son
I våtmarkerna en bit härifrån finns det en uråldrig väktare i form av en spöklikt blek, rödögd sköldpaddsvarelse. De som har sett den säger att den är stor som ett troll och att den ofta dyker upp ur vattnet, dess vita bleka skal plötsligt synligt under vattenytan som speglingen av en fullmåne. Träskets Son sägs instinktivt veta vem som har magiska förmågor, och väljer alltid att attackera dem först, ofta genom att överraska från en bit djupare vatten och genom att hålla fast offret i sin näbb och sen slita det ner under vattenytan. Där det sägs att det senare använder kropparna för att lägga ägg i.

10HD, AC 16, 2 Attacks: (+12 AB on both attacks) Bite 1d10+Poison+Grab, Bash 1d8+Dexterity Drain, Movement 30', ML 9, Saves F10
Special Abilities:
Poison, Weak - Anyone subjected to this attack must Save vs Poison at +2 or die.
Grab - Anyone hit by the bite attack is stuck in the monsters beak, automatically taking 1d10 dmg every round until a successful wrestling check is made to break free. While being grab the creature cannot use it's bite attack for anything else, but all attacks made with the bash attack ignores the targets Shield and Dex bonuses to AC.
Dexterity Drain - Anyone touched by the monster in any way except the Bite will lose 1 point of Dexterity, no save. The lost points return at a rate of 1 per hour
Silent move - Suprises foes more often +3 in 6 chance of suprising a foe.
Absorption - All damage taken by the creature heals it rather than damage it unless the damage is from fire. Even damage from magical sources will restore hit points. The creature can however not damage itself to gain hit points.
Fan så nice! Men Absorption... hur jävla löjligt OP är inte det? :gremlaugh:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Recca said:
chrull said:
Just fyi: alla HD 10+ kommer dröja lite extra eftersom det tar ett tag att slå fram alla specialförmågor för de större mobsen.
Hittar du inte på förmågorna själv? o_O
Nej, specialförmågor, kroppsform, storlek, attacker etc är slumpat. Jag binder bara ihop det. Det är därför det inte alltid blir exakt rätt antal HD tex.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Tell said:
Tema information och förändring av folks åsikter coh personlighet.

hd 6
Det blev... öh. Lite åt det hållet.

Bloddöpt Råttman
Det finns en tvåbent jätteråtta, stor som en vuxen människa, som alltid är täckt av blod. Dess hårlösa kropp är gummiliknande, och istället för päls ger huden ifrån sig blod och slem konstant. All metall den rör vid blir glödhet och den kan både ta kontroll över naturen och personer i dess närhet och använder sina förmågor med ett enda mål; den Bloddöpta Råttmannen fortplantar sig via människor och andra demihumans. Varken kön eller ras spelar någon roll, säkert är bara att offret inom bara 2d6 dagar antagligen kommer avlida när dess ovälkomna avkomma klöser och biter sig igenom mage och inre organ på väg ut.

6HD, AC17, Bash 1d6+Heat Metal, Spit Charm, Saves F6, ML 10, Movement 30'
Rubbery Body: All attacks that cause less than 50% of the maximum damage against the creature just bounce off instead of damaging the creature. Projectiles that bounce off have a 10% chance of bouncing straight at another randomly chosen target.
Surprised less often: -1 in 6 of being surprised.
Heat Metal: Anyone hit by the creatures Bash-attack will have all their metal items heated up. The first round the metal just gets warm, giving the target chance of throwing away objects or removing helmets. The second round the metal objects still in contact with the targets body will cause 1d6 dmg followed by 1d8 dmg the next round and finally 1d10 dmg the last round. After 4 rounds the objects cool down.
Charm: The creature can spit at a target and cause it to Charm the target as if affected by a Charm Person spell if the target fails Save vs Magic. The creature is not intelligent and the orders given will usually be to protect the creature from other sources of danger or present itself as defensless to the creature.
Animate Plant: The Creature can make an area of 50 cubic feet of plants come to life and fight for it. The Referee has to decide exactly how this works depending on the environment.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Arvidos MC said:
Hells yes! :gremsmile:

Mitt monster är ett 7 HD psioniskt/perceptivt monster!

Namnlös
De här varelserna saknar namn och utseende. Det finns inga legender om dem och de lämnar aldrig spår efter sig som går att koppla ihop med tidigare spår. Det är bara de som ens vet att de existerar.
En studerande magiker skulle, som så många andra studenter av de mystiska krafterna, utföra ett experiment. Istället för att öppna en kommunikationsväg till sin mäster öppnades det en portal till en okänd dimension, och ut kom det något.
I sin allra första form är varelserna fyrbenta, vargliknande med en klart, lysande orange päls, de har tre ögon men saknar svans. Det här är dock en form de antagligen aldrig kommer visa sig i eftersom de har en låg intelligens och förmågan att obehindrat kunna byta skepnad. De kan kamouflera sig som människor, och har vid det här laget lärt sig några få ord av det lokala språket, eller som väldiga monstruösa bestar som slukar en hel by. När de byter skepnad får de alla fysiska kvalitéer av det de byter till, men behåller alltid sin förmåga att avfyra en Ray of Frost från center av sin kropp, sin immunitet mot Mind-Affecting Magic och det faktum att de bara blir skadade av trä eller magiska vapen.
Blir de hotade tar de ofta formen av något som skrämmer dem från deras hemvärld, en värld fylld av oformliga fasor, geometriska former av munnar och ögon, och jättelika monster.
När den unge magikern öppnade portalen var det 1d8 av dem som kom igenom, de har hållt ihop sen dess, till en början förvirrade och panikslagna, nu övertygade om mänsklighetens inte vill dem väl.
Helst av allt vill de bara ta sig hem, men minst av allt vill de avslöja vad de är.
(1d8 appearing)
9HD, AC13, Bite 1d8, Ray of frost 100' range 1d4+1d6 CON, Movement 40', Immune to all Mind-Affecting Magic, Unlimited Shape Shifting, Only hit by Wooden (or magic) weapons.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
RasmusL said:
HD 13

Syltburk
Syltburken har jag inte lyckats få in här...
Och nu fick jag visst besök, så det här är allt det blir för tillfället:

Det här är en grupp stentäckta, vinglösa trollsländor, stora som Labradorer.

1d8 Appearing
12HD, AC19, Movement 40' (wall crawling), Claw 1d4+1 and stuck claw, Slowing Spit, Immune to Cutting attacks: Half damage, Immune to Lightning: No Damage, Spell Reflection, Surprised less often (-1 in 6 to be surprised)
Stuck Claw - Whenever the creature hits with it's claw, the claw will get stuck in the target, and the next round the creature will be able to rip loose the claw, dealing another 1d4+1 damage with no attack roll necessary. This is done instead of the Claw attack this round.
Slowing Spit - Made as a ranged attack, if the target is hit it is slowed to half movement and only get to attack half the usual ammount for 1d6+4 rounds.
Spell Reflection - All offensive spells of Spell Level 6 or lower cast at the creature will bounce back and hit the caster instead.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Det är på gång, jag har varit lite upptagen bara.
 
Top