Nekromanti Vill du vara super?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,532
Jag tänker trotsa vad som sades av den mycket visa superskurken Syndrome:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/A8I9pYCl9AQ"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/A8I9pYCl9AQ" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Ja, det här är en till tråd i stil med gud och fantasy skurktrådarna. De här trådarna är helt enkelt för roliga att skriva och resultatet är för användbart för att jag inte skall slänga upp en till nu när jag planerar en ny kampanj.

Den här gången ändrar vi dock värld och genre eftersom detta är till för ett superhjälte spel (med "hjältar").

Så med andra ord, vill du vara super?

Vad jag behöver från er är följande:

-Om ni inte vill att jag använder ert forumnamn behöver jag vad ni vill att er super ska heta.

-Vilken superkraft ni vill ha.

-Om ni vill vara en skurk, en hjälte eller en anti-hjälte.

Och det är allt :gremsmile:
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,965
Location
Stockholm
"R" as in "Revenge"

Superskurk

Superkraft: Förmågan att hämnas en oförrätt, ge tillbaka för gammal ost, ta betalt, etc. Om R får höra ett vittnesmål om en oförrätt som en person har begått någon annan än R kan R se till att denne straffas proportionellt. Hur detta går till mer praktiskt kanske är något du vill ha kvar att spåna kring God45?
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,738
Location
Helsingborg
Sabot

Kan accelerera sakers rörelse. Ju mindre och lättare saken är, destå snabbare kan han få den att flyga.

Skurk
 

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,183
Location
Rissne
God45 said:
Om ni inte vill att jag använder ert forumnamn behöver jag vad ni vill att er super ska heta.
Synapse, kanske?

God45 said:
Vilken superkraft ni vill ha.
Infokinesi och teknokinesi (manipulera informationsflöden, som i datakablar/radiovågor/böcker, och manipulera teknologi).

God45 said:
-Om ni vill vara en skurk, en hjälte eller en anti-hjälte.
Du menar att det finns en skillnad mellan dem? =)

"Beror på vems perspektiv man tar". Som för de flesta människor IRL, alltså - Moder Theresa var trots allt ett as.

Så varken sådär plågsamt orealistiskt "objektivt" "god" eller sådär likaledes plågsamt pinsamt kacklande "objektivt" och omotiverat "ond"...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,532
"R" as in "Revenge" (RasmusL)

Bakgrund:
R var en ingenjör som arbetade med byggnadssäkerhet i en stad på den amerikanska västkusten. Medan R var mycket skicklig på sitt jobb så blev han också korrupt. Organiserad brottslighet med kopplingar till Japan köpte honom med kontanter, tillgång till droger och prostituerade. Men medan han höll på med allt det där var R också en familjeman med en fru och två barn som inte visste någonting om hans mer ljusskygga affärer. R såg aldrig vad som skulle vara så farligt med vad han gjorde. Visst, han såg till att dölja att man hade kapat lite hörn när det kom till säkerheten med ett par byggnader men kom igen, alla gjorde det.

Så inträffade jordbävningen och ett hus kollapsade. Hem och finner en man med en pistol i sitt hus. Mannen berättar att hela hans familj dog när huset kollapsade och eftersom han vet att R var ansvarig ska han nu få honom att känna samma sak. Mannen skjuter sedan R:s familj och sedan sig själv framför ögonen på R

Här någonstans bryts R:s mentala hälsa som en kvist. Han ringer en kille från organisationen han känner. En knarklangare som skrutit om att han har supersoldatdroger till salu. R tömmer alla sina bankkonton och åker iväg och köper drogen som han sedan direkt injekterar. Han plockar sedan upp pistolen som hans familj sköts med ur fickan och skjuter knarklangaren. När knarklangarens livvakter försöker skjuta R exploderar deras huvuden och sprejar rummet med blod. Supersoldatserumet hade tagit verkan och gett R låg nivå telepati kompinerat med begränsad men kraftig telekinesis. Detta gör att om någon försöker skada någon annan i R:s närhet träffas de av en kraftig telikinetisk stöt med nog energi bakom för att döda en normal människa.

R ägnade sedan två veckor till att döda alla medlemar av den organiserade brottslighetens gren som fanns i hans hemstad. Han döda alla som kom i vägen, poliser, gangsters, alla som försökte stoppa honom. Sedan satta han upp en hemsida för folk som kände sig oförrättade och inte kunde göra något åt det. När han tycker att någons historia är sympatisk nog åker han dit och mördar alla de som är "skyldiga".

R är lång och smal med väldigt breda axlar och en nästan feminint smal midja. Han bär för det mesta skräddarsydda kostymer anpassade efter hans kroppsform och han brukar bära en bredbrättad hatt av modellen som var modern på 1950-talet.


Taktik:

R vandrar in, högfärdig som en gud och öppnar eld med sin pistol mot sina valda offer. Han är helt övertygad om att hans krafter kommer skydda honom och även om de inte gör det är han inte rädd för att dö, han känner inte att han har något kvar att leva för.


Stats:

Atributer:

Styrka 5

Finnes 3

Motståndskraft 4


Skills:

Kan använda en pistol.

Ingenjör.

Datorer.


Superkrafter: Telikinetisk feedback. Ursprung: Olagligt supersoldat serum.

Livspoäng: 8




Jag kom på att jag ville ha stats med i det här så fort jag såg R:s superkraft. Eftersom jag planerar detta som ett möjligt skype spel har jag tagit fram ett väldigt regellätt system som jag kommer använda för write-upsen. Vill någon stata upp en karaktär i ett annat system är det coolt men jag kommer nog inte göra det :gremsmile:

Här är i alla fall reglerna om någon vill se dem:

Karaktärs skapande:

Atributer: 5 i en, 4 i en och 3 i en.

Styrka

Finnes

Motståndskraft


Skills: Hitta på 3

Superkrafter: Hitta på 1, välj ursprung till den

Livspoäng: Är lika med dubbla motståndskraften.


System:
Dice pools av d6:or. Rulla atributen + 2 tärningar om du har en relevant skills + 3 tärningar om du har en relevant superkraft + eventuella bonusar eller minus från gm:en. 5or och 6or är framgångar. Rullar man mot någon rullar man dice pools mot varandra. Om någon anfaller någon annan så gör anfallaren så mycket skada som hon har fler framgångar än försvararen.

Superkrafter fungerar automatiskt och man behöver inte rulla något om ingen annan super försöker stoppa en.


Krafter
Alla superkrafter fungerar automatiskt. Har du flyga kan du flyga ifrån helikoptrar utan att rulla. Har du superstyrka kan du spöa ett gäng bankrånare/poliser eller lyfta en bil utan att rulla. Krafter bör ha en övre gräns för varje kampanj (denna kan variera lite grann mellan karaktärer men bör inte göra det för mycket). Ett exempel på en gräns är att en superstark karaktär kan lyfta en bil men inte en lastbil eller att en supersnabb karaktär kan springa ifatt en bil men inte bryta ljudvallen eller att en osårbar karaktär inte skadas av pistoler men kan skadas av en anti-bunker bomb.
 

Lukas

Mannen i Gult
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,717
Location
Huddinge
God45 said:
-Om ni inte vill att jag använder ert forumnamn behöver jag vad ni vill att er super ska heta.
Lu-kaazh fungerar bra
God45 said:
-Vilken superkraft ni vill ha.
En dräkt som magiskt byter färger och som hypnotiserar betraktaren.
God45 said:
-Om ni vill vara en skurk, en hjälte eller en anti-hjälte.
Skurk
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,532
Sabot (Cybot)

Bakgrund:
Ett rymdskepp drar in över en djungelmåne. Vidunderliga monster och varelser springer mellan träden, svingar sig mellan grenarna och till och med plöjer genom skogen. De är större och ser farligare ut en några djur som finns på jorden. Skeppet stannar ovanför en hord av varelser som liknar en blandning av stora kattdjur och skorpioner. Varelserna ses slita bepansrade varelser av en elefants storlek i bitar utan några problem. En lucka öppnas i rymdskeppet och vi ser ett mynt glimma till innan det skjuter ut som slungat från ett gevär rakt genom huvudet på en av varelserna. En man kastar sig ut ur skeppet och landar på marken mellan varelserna. Han bär grön jaktjacka som matchar hans ögon. Hans blonda hår ligger kammat bakåt och hans monokel glimmar till i ljuset från de två solnedgångarna. I vänster hand håller han en kortlek och i höger hand ett par mynt. Han rör sig som en virvelvind och ett par sekunder senare ligger skorpion varelserna döda på marken med mynt och kort skjutna genom skallarna. Mannen vänder sig om och ropar upp till skeppet:

"De här blir bra, se till att få huvudena uppstoppade och det finnaste monterat över min eldstad."

Sabot var en av världens bästa storvilt jägare. Sedan blev han kidnappad av utomjordingar som ville jaga honom och en grupp andra människor genom en livsfarlig djungelplanet som ens sorts sport. Detta gick inte särskilt bra för dem. Sabot dödade dem med fällor, bakhåll och primitiva vapen. Sedan snodde han deras rymdskepp och åkte hem. Han lät stoppa upp deras kroppar som troféer och plockade ut teknologi ur deras vapen som välbetalda specialister gjorde om till implantat för honom. Med sina nya implantat behövde han inte ens vapen för att vara den farligaste jägaren i universum.

Sabot har ägnat tio år åt att jaga de farligaste varelserna i universum. Han har jagat utomjordingar på mer än ett dussin planeter. Han har jagat vampyrer och varulvar och sjöodjur. Men nu har han hittat ett nytt byte. En utmaning. Det är dags för Sabot att börja jaga superhjältar. Han har redan huvudena från ett par mindre superskurkar på sina väggar, dags att skaffa några hjältars.


Taktik:
Sabot gillar att ligga i bakhåll och anfalla sina fiender innan de ens vet var han är. Han brukar låta iscensätta händelser så som brott och olyckor för att locka sitt byte till platserna för bakhållen. Dessa bakhåll brukar göras mer effektiva av att Sabot studerar sina bytens psykologiska profiler innan han sätter upp dem.


Stats:

Atributer:

Styrka 5

Finnes 4

Motståndskraft 3


Skills:

Spåra.

Prickskjut.

Smyga.


Superkrafter: Kan accelerera sakers rörelse. Ju mindre och lättare saken är, desto snabbare kan han få den att flyga. Ursprung: Cybernetiskt implantat tillverkat av utomjordisk teknologi.

Livspoäng: 6
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,532
Synapse (Krank)

Bakgrund:
Johan Michael är en bortbyting. Han är egentligen en fe-varelse som blev lämnad i verkligheten efter att hans biologiska föräldrar kidnappat ett mänskligt barn. Johan visste inte om detta fören han var 32 och han blev sliten genom en garderob och ut ur verkligheten. Men vi kommer tillbaks till det.

Allting gick alltid rätt för Johan inom hans valda bana som börshaj. Det gick så bra att han slutade på firman han jobbade för och startade eget. Han gjorde alltid rätt investeringar och även när han inte gjorde det så hände det alltid saker så att börskursen ändrade sig i hans fördel. Information kom alltid fram eller doldes precis rätt så att han hade framgångar. Vid 32 års ålder var han officiellt den fjärde rikaste mannen i världen och om man räknade hans olagliga intäkter från vapenförsäljning, droghandel och människosmuggling så var han den allra rikaste. Han ägde politiker, affärsmän och kändisar med sitt massiva utpressningsmaterial och han var generellt världens okrönte furste. Och då drog hans biologiska föräldrar honom genom en garderob in i fe världen.

Medan Johan hade utvecklat sitt imperium hade hans föräldrar betraktat honom och tränat hans mänskliga motsvarighet till att lyda dem och kunna ta över Johan plats i världen medan Johan kunde stanna hos dem och slava med att organisera deras trollguldgruvor. Johan var inte förtjust i den planen. Han lyckades strypa sin mänskliga motsvarighet och fly tillbaks tillverkligheten genom att utnyttja deras identiska utseende till att låtsas var honom. Väl tillbaks i verkligheten upptäckte Johan att hans tidigare undermedvetna förmågor att manipulera teknik och information nu var helt till hans medvetandes förfogande.

Sedan dök Synapse upp på super kartan. Han beväpnade både superhjältar och skurkar med vapen och information. Han har sponsrat superhjälte grupper och skurkgrupper, han har gett både skurkar och hjältar superavancerade vapen som han antingen designat själv med hjälp av sin teknokinesis eller som han köpt från andra. Ingen kan se ett mönster i varför han gör detta och ingen har träffat honom öga mot öga, det enda de har sett av honom är en liten ikon som ser ut som en mänsklig hjärna som dyker upp på deras telefoner, datorer och tv-apparater när han kontaktar dem.

Synapse mästerplan är att förinta det övernaturliga. Han har egna elitsoldarer tränade i att slåss mot magi med sig som livvakter dygnet runt men han vet att det inte räcker, allting som är övernaturligt måste förintas innan han är trygg. Skurkarna och hjältarna han sponsrar är de med övernaturliga fiender eller de som minimerar magi i världen som en sideffekt av sina aktioner. Speciellt kastar han pengar, information och resurser till de som slåss mot eller dödar saker från fe-världen.

Synapse har ingen super dräkt eller liknande och han ser ingen poäng med att vara "i fältet". Han ser heller ingen poäng med att avslöja sin egen övernaturliga bakgrund och låtsas att hans krafter beror på en mutation om någon kommer på att han har dem.


Taktik:
Johan Michael kommer inte hamna i en öppen strid om han har något att säga till om det. Om han gör det med hjältar som inte dödar kommer han ge sig. Om han måste slåss kommer han använda sina krafter för att kalla på hjälp och sedan kommer han försöka köra på sina fiender med bilar med datorer i motorerna, gaffel truckar och andra saker som är i närheten. Hamnar han i en standoff kommer han ta sig tiden att radera sina anfallares bankkonton och medborgarskap. Detta har ingen taktisk fördel men det får honom att må bättre. Enda gången han kommer slåss till döden är om något försöker dra in honom i fe-världen.


Stats:

Atributer:

Styrka 3

Finnes 5

Motståndskraft 4


Skills:

Datorer.

Ekonomi.

Ockult kunskap.


Superkrafter:

Infokinesi. Ursprung: Fe magi.

Teknokinesi. Ursprung: Fe magi.


Livspoäng: 8
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Kraetyz är ett bra namn :gremsmile:

Jag måste ju vara en riktig skurkjävel, för det ska man vara!
Tar anti-hjälte istället, annars blir ju alla skurkar! :gremlaugh:
Superkraft... Kan röra sin kropp fritt genom solida ytor som inte rör sig. Detta fungerar även som short-range teleportation. Liksom, sträcker in armen i en vägg och låter den komma ut tio meter framåt, ur golvet. Den stilen. Slåss utan vapen, men knappast hederligt.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,532
Lu-kaazh (Lu-kaazh )

Bakgrund:
Lu-kaazh är en psykologi student som för ett år sedan forskade på psykologisk påverkan på det mänskliga psyket från visuella stimuli när han träffade jackpot. Visst, han hittade inte tankekontroll men han hittade det näst bästa. All som ser på de blinkande ljusen och formerna blir tillfälligt paralyserade (well... 99.9% blir tillfälligt paralyserade. Resten får ett massivt epileptiskt anfall). Lu-kaazh som hade lärt sig sy för att kunna göra egna halloween kostymer sydde en dräkt med led skärmar i och sedan rånade han en McDonalds. Han bara gick in, plockade pengarna ur kassan medan alla var paralyserade och sedan gick han ut igen.

Lu-kaazh har sedan dess rånat flera andra ställen så som en bank, ett par guldaffärer och en gala middag. Han har använt pengarna till att förbättra dräkten lite, köpa dyra bilar, en snofsig lägenhet, coola kläder och till att köpa sin mamma ett hus. Han vill inte skada någon, han vill bara ha de enkla pengarna.

Namnet Lu-kaazh kommer från det märkliga ljudet en led skärm på hans första dräkt gjorde när en dam som blev paralyserade tappade sin läsk på den. Inte det bästa namnet kanske men Lu-kaazh gillar det. Han tycker det låter coolt och lite alien aktigt ut.

Taktik:

Lu-kaazh litar på att hans dräkt skyddar honom från polisen.. Han kommer springa till sin bil (med bortplockade nummerplåtar) och försöka fly i den om superhjältar försöker stoppa honom. Om han lyckas paralysera en hjälte och inte är i direkt fara kommer han inte kunna hindra sig själv från att slå omkull hjälten och posera med en fot på sin falna motståndare medan han fotograferar sig själv med sin mobilkamera.

Stats:

Atributer:

Styrka 3

Finnes 4

Motståndskraft 5


Skills:

Psykologi.

Sömnad.

Karate.


Superkrafter:

Hypnos: Ursprung: Högteknologisk utrustning (dräkt)


Livspoäng: 10
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,532
Kraetyz (Kraetyz)

Bakgrund:
Kraetyz tillhör den där lilla, lilla, lilla delen av mänskligheten som kan använda magi naturligt och som varken lyckats smälta sig själv eller blivit sinnessjuk. Han växte upp i ett fattigt områden och vid en ung ålder gick han med i ett gäng där hans förmågor utnyttjades till att råna affärer och pant handlar. Det var här han fick sitt namn, Kraetyz, eftersom han alltid genomförde en kupp även om polisen eller rivaler var i området. Kraetyz var för galen för att sluta.

Vid 16 rekryterades Kraetyz av en av de större Maffia familjerna som lärde upp honom ytterligare och som använde honom till större kupper. Vid 20 var Kraetyz en av världen skickligaste tjuvar.

Vid 25 köpte han sig fri från familjen (även om han fortfarande bibehåller en vänlig kontakt med den) och slog sig ut som frilansare. Kraetyz har bestämt sig för att bara råna de han tycker förtjänare det och brukar slå till mot korrupta politiker, diktatorer och människosmugglare och stjäl alla deras pengar utan att de ens vet att han varit där.


Taktik:
Kraetyz brukar dyka rakt genom väggar och våningar på byggnader och sedan slå till från vinklar hans fiender inte väntar sig. Hans favorit trick är att sjunka genom golvet till våningen under och sedan sparka fienden i skrevet en våning upp genom att sparka till väggen. Måste han komma undan kommer han springa rakt genom så många väggar som möjligt så högt upp i byggnaden som möjligt och sedan hoppa till en närliggande byggnad där han gör samma sak tills han är i säkerhet.


Stats:

Atributer:

Styrka 5

Finnes 3

Motståndskraft 4


Skills:

Brott.

Slåss fult.

Förföra.


Superkrafter:

Kan röra sin kropp fritt genom solida ytor som inte rör sig. Detta fungerar även som short-range teleportation. Liksom, sträcker in armen i en vägg och låter den komma ut tio meter framåt, ur golvet. Ursprung: Vild-magiker.

Livspoäng: 8
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
God45 said:
-Om ni inte vill att jag använder ert forumnamn behöver jag vad ni vill att er super ska heta.
Forumnamn funkar väl, om du inte kommer på nått ballt vill säga

-Vilken superkraft ni vill ha.
Slumpartad immunitet & taskig attityd

-Om ni vill vara en skurk, en hjälte eller en anti-hjälte.
Antihjälte givetvis :gremsmile:
Skurk, det börjar ploppa upp så många antihjältar
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Tack God45, de här är jätteroliga att vara med på och läsa!

-Izzy
-Telepati, telekinesi och teleportering
-Anti-hjälte
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Järn Feliks
Första kraften, ge alla krafter han har till andra, men att krafter som inte har ursprung i den som ger försvinner från givaren när man ger kraften, andra kraften, Gudomlig uthållighet.
Med en namnsake som Felix Edmundovich Dzerzhinsky finns väl bara alterbnativet anti-hjälte.

/Luna Lovegood
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vad jag behöver från er är följande:

-Om ni inte vill att jag använder ert forumnamn behöver jag vad ni vill att er super ska heta.
1. Valkyrie

-Vilken superkraft ni vill ha.
2. "Var dag ett nytt liv." Texten är något missvisande, rent tekniskt fungerar det så att varje nytt dygn återskapas i Valkyrie alla kriterier och alla förutsättningar för liv, det här betyder att om Valkyrie är död någon gång under dagen så lever hon igen i början på nästa dygn, hennes kropp återställs helt enkelt med alla minnen intakta. Alla skador läkta etc. Det här betyder förstås att Valkyrie aldrig kan dö eller åldras från den ålder hon var när förmågan först utvecklades. Vilken ålder det är och varifrån hennes krafter kommer är såklart upp till dig, SL. :gremsmile:

-Om ni vill vara en skurk, en hjälte eller en anti-hjälte.
3. Hjälte, såklart.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Namn: 弾幕/Danmaku/Barrage/Bullet Curtain
Kraft: Skjuter energikulor i stora mängder i avancerade mönster från hela sin kropp. Snabba reflexer och övermänsklig snabbhet och rörelse/reaktionsförmåga så att han/hon/hen själv kan ducka kulor och slag hyffsat effektivt (Men alltså mer Spindelmannen än Stålmannen...). Är också en pilot av topklass.
Danmaku är en hjälte såklart.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,532
Arntsen (Arntsen)

Bakgrund:
Arntsen är en professionell underhuggare. Han har arbetat för flera av de stora skurkarna och när han inte har börjat som deras number one guy så har han alltid klättrat ditt på max ett par veckor. Detta beror på att han har färdigheter som saknas hos nästan alla inom hans yrke. Till att börja med är han bra med människor och vet hur han skall få dem att göra vad han vill på bästa möjliga sätt, han jobbar bra som mellanchef och delegerar och sållar på ett utmärkt sätt och hans planer är alltid uppbyggda efter tillgänglig personals kompetens. Ni vet när skurkarna brukar klaga över att det är så svårt att hitta bra hjälp nu för tiden? Det är för att de inte lyckades anställa Arntsen.

Men det betyder inte att Arntsen är trevlig. Han är ganska mycket ett sadistiskt monster faktiskt. Han gillar att tillaga anställda som förråder, sviker eller misslyckas honom eller hans chef medan de fortande lever och sedan äta dem. Ibland gör han detta med ledaren för en grupp och så tvingar han resten av gruppen att dela måltiden. Han har också en förkärlek för dödsfällor som han stänger in fångatagna hjältar i, men tänk mer Saw och mindre 60-tals Batman.

Arntsen tycker egentligen att han klarar sig utan krafter men när en av hans chefer propsade på så accepterade han en dos experimentellt superserum. Medan den slumpartade immuniteten inte egentligen är superanvändbar i Arntsen jobb så tycker han om sideffekten att den får hans ögon att lysa i olika färger beroende på vad han för tillfället är immun mot.

Arntsens kontrakt avslutas efter en lyckad plan eller när hans klient blir gripen av polisen/dödad. Detta ger honom mobilitet mellan olika organisationer som få andra underhuggare har.


Taktik:
Arntsens kommer i första hand inte slåss själv utan har en grupp underhuggare med sig som slåss åt honom som han organiserar. Lägger han sig i brukar det vara med ett hagelgevär mot ryggen på en av de anfallande hjältarna. Arntsens föredrar att fånga folk levande, man kan ha så mycket mer roligt med dem då.

Stats:

Atributer:

Styrka 5

Finnes 3

Motståndskraft 4


Skills:

Matlagning.

Grupporganisation.

Taktik.


Superkrafter:

Slumpartad immunitet: Slå varje morgon 1d6 för att se vad Arntsen är immun mot: 1. Skjutvapen. 2. Superkrafter. 3. Eld. 4. Knivar och andra vassa saker. 5. Gravitation. 6. Gift. Om Arntsen blir skadad av något annat på listan än det han är immun mot finns där en 50% stor chans att hans immunitet ändras till det. Ursprung: Olagligt superserum.

Livspoäng: 8
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,532
Första kraften, ge alla krafter han har till andra, men att krafter som inte har ursprung i den som ger försvinner från givaren när man ger kraften, andra kraften,
Jag förstår inte vad du menar här. Kan du förklara närmare?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,856
Omega Man
Missledd företagshjälte (Omega Corp.)
Duger robotrustning á la Iron Man om det räknas, annars stryktålig och stark. Pretty standard really.
 
Top