Nekromanti vill ha det gamla forumet!!

smaffy

Hero
det nya forumet ska ut!!! in med det gamla!!

det nya innehåller ju massor av ny kåd till webläsarna, och gamla webbläsare på gamla datorer klarar inte av det, och de som klarar av det blir oändligt mycket mer slöare. massor av människor far illa av att deras rollspelsforums webbmastrar tror att folk vill ha denna nya design!

jag tycker att ni ska ändra tillbaka till den gamla designen med den gamla kåden. för det första ser hela forumet väldigt mycket fulare ut, och så har det blivit långsammare pga. alla nya och rätt menlösa funktioner som kommit till. i stället för att göra forumet snyggare och mer IT kan ni väll göra så att det laddas snabbare? det är ju för att diskutera man kommer hit, inte för att titta på eller använda alla onödiga funktioner?!!

ge tillbaka det gamla forumet!! det nya är uselt!!

Gardener

Champion
Det är tråkigt att du tycker att detta system är sämre men det gamla kommer aldrig att komma tillbaka. Många tycker detta system är bättre och enda möjligheten att få systemet snabbare, förutom att köpa dyr hårdvara, är att uppgradera till nyare versioner som är bättre optimerade. Visst, det finns en del funktioner i detta system som ökar arbetet för databasen vilket gör saker slöare när det är många samtidiga användare. Men det största problemet är inte systemet utan att hårdvaran (och ibland nätuppkopplingen) inte klarar av det stora besökarantalet.

Angående utseendet så har de allra flesta möjlighet att se sidorna helt ok, förvisso krävs Mozilla 4+, men att anpassa sig till programvara som kom för 6 år sen är inte intressant. Möjligheterna för oss administratörer att enkelt ändra utseende och för besökarna själva att välja utseende som passar dem överväger långt över de få som fortfarande har uråldrig programvara.

Johan K

Gammal & dryg
Det nya är forumet snyggare !

Håller faktistk inte med dig om detta !
Jag tycker att det nya forumet är en klar förbättring av de föregångare som har funnits. Det är snyggare, mer & bättre funktioner.

Kitzune

Swashbuckler
Re: Angående snygghet

Det där är helt klart en subjektiv åsikt och går nog inte att
prata om faktiskt. Skulle vara lika givande som om jag skulle
försöka övertyga en inbiten 70-tals rockdiggare om Marilyn
Mansons förträfflighet. Det leder liksom ingenvart, forumet
kommer inte ändras bara för att en handfull människor tycker
det är fult ändå.

/Alexander Gyhlesten

G

Guest

Guest
ITn har talat!

håller med smaffY! in med det gammla och ut med det nyA!
och ta bort smailysarnA. jag tycker personligen att man ska ha det allra enklastE. nÅ. du är juh enväldigsuperöverhöghetshärksare så du bestämmeR. tycker bara att det är tråkigt att du mobbar folk som inte har råd med nya datoreR... :C)

Kitzune

Swashbuckler
Re: ITn har talat!

tycker bara att det är tråkigt att du mobbar folk som inte har
råd med nya datoreR

Överdriv inte. Det där har inte Gardener gjort.

Han sa - "men att anpassa sig till programvara som kom för 6
år sen är inte intressant". Om du kallar det att mobba dem
med äldre datorer så förstår jag nog inte riktigt vad du menar.

/Alexander Gyhlesten

G

Guest

Guest

noterar smilysen i sluteT... dvs den häR--> :C) det kannske inte är dom där fula färgglada historierna som ni har på forumeT. men man tycker att du borde förstå ändÅ...

Johan K

Gammal & dryg
Visst..

Visst är snygghet subjektivt, allt ligger ju i betaraktarens ögon. Visst så kan man disskuter a det till död-dagar & mot all förmodan skulle det bli ganska OT till slut.
Hursomhellst så görs det ett bra jobb på den här sidan

Staffan

Myrmidon

Någon särskild anledning till att du sätter versaler i slutet av meningar i stället för i början? Det är lite småtirriterande.

Kitzune

Swashbuckler

noterar smilysen i sluteT... dvs den häR--> :C)

Aha, då får jag nog be om ursäkt för jag har alltid tyckt att det
där ser ut som en sur gubbe med stor snok så jag missförstod
den. Sorry.

/Alexander Gyhlesten

G

Guest

Guest

en sur gubbE?! hur kan du få den till suR? men nog har den stor sork iaF... :C]

G

Guest

Guest

har du någon anledning till att sätta dom i börjaN? det spelar väl ingen roll vart man sätter doM? bara dom vissar skillnaden mellan två meningaR? :C) var glad att jag inte kör på modellen att skriva varannan rad åt vänsteR... det hade nog varit mer irriterandE!

G

Guest

Guest
:Cþ

har du någon anledning till att sätta dom i börjaN? det spelar väl ingen roll vart man sätter doM? bara dom vissar skillnaden mellan två meningaR? :C) var glad att jag inte kör på modellen att skriva varannan rad åt vänsteR... det hade nog varit mer irriterandE!

Azagthoth

Myrmidon

har du någon anledning till att sätta dom i börjaN?

Ja, de symboliserar ny mening. Vilket dina stora bokstäver i slutet inte gör, eftersom du placerar tex frågetecken efter dem. Sluta, det ser bara fult ut och folk stör sig på det.

seinet

Swashbuckler

/images/icons/smile.gif marf-hco-kab tlla verks ud mo ted åp dem ttåg gon edah gaj ,ud ajT

gadi nellätsgnågrevö div klof appäls llaks retsilib tta regäs mos negal räd ned va djlöf llit aredillok tta ralib åvt åf sedakcyL - etumretniW tenieS/

<font size="3">!visneffO åp ETNI agalK</font>
<font size="1" color="#646464">.rognäk anis atä coDreppiR es lliv iV</font>

G

Guest

Guest

:C] meningen var att jag bara skulle skriva varanan rad back och fraM... oturligt nog så krävs det juh att webläsarna stödjer sådanT... och det gör dom intE.

Helmgast
Håller med. Faktiskt.
Men vems idé var det med det nya forumet?
Vem vill ha fler fula smileysar? Som rör på sig? Och en kanpp för färgbyte som gör att man inte hinner lägga så många inlägg innan rasten är slut.

Bojkotta smileysar!

Azagthoth

Myrmidon
Men vems idé var det med det nya forumet?

Vår. Framförallt för att det finns ett flertal funktioner som vi tycker är bra i den här versionen. Många av dessa kanske ni användare inte ser, men det är mycket dolt som har blivit bättre och smidigare. Dessutom är en kraftig majoritet positiva till det nya systemet.

Vem vill ha fler fula smileysar? Som rör på sig?

Tycker inte om dem själv faktiskt, men skulle vi ta bort dem nu skulle det förmodligen bli stormvarning...

Helmgast
ycker inte om dem själv faktiskt, men skulle vi ta bort dem nu skulle det förmodligen bli stormvarning...
Alla i min rollspelsgrupp blir iallafall glada. Det räcker väl...

Björn Hellqvist

Swordsman

Sluta, det ser bara fult ut och folk stör sig på det.

Tror knappast att Garderoben kommer att sluta - hela hans existens verkar ju gå ut på att folk ska irritera sig på honom. Du vet, den där irriterande typen som om man tycker att han ska lägga av med något bara blir etter värre, ungefär som en femåring.