Nekromanti VINTERSKOGENS HEMLIGHET FINNS... HÄR:

Helgonet

Veteran
Acrobat reader

Har man flera verisioner av Reader på sin hårddisk kan det vara så att en äldre verision öppnas automatiskt. Öppna 4.O INNAN du läser .pdf filen.
Det funkade för mig.

Ex nihilo nihil fit

Rosen

Myrmidon
Så gement! (-:

<I>... som kallas gemena siffror och som jag använt med vilje.</I>

Aha, samma ondskefulla ådra som fick dig att välja ett typsnitt till Gondica-kartan där alla "s" ser ut som "f"? (-:

--
Åke

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Långt »s» menar du? ...

Och svaret är ja.

/Dante

Master_Z

Swordsman
Ha! För mig tar det 24 timmar att ladda ner. Slå det om du kan.

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"

Master_Z

Swordsman
Jepp det borde det göra. Väldigt störande. Skall testa en gång till.

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Troligtvis inte...

...eftersom det skulle vara en dålig affär, nu när den finns på Internet. Jag tror inte frågan kommit upp tidigare, så det var en bra fråga! :)

MVH

Magnus (författaren av äventyret men ej anställd av RiotMinds, kanske är bäst att tillägga)

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Nä, där har du rätt...

...det är inte upp till er att gissa er till vad vi använder för verktyg, så det var en miss att inte berätta att man behövde Acrobat Reader 4.0. Sorry.

Tilläggas bör att vi inte använt Distiller (tror jag) utan Adobe Indesign, vilket Dante svär på att det är bäst för allting i stort sett.

MVH

Magnus

www.houdini.se

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
InDesign 1.5 för Windows ...

... om man ska vara riktigt noga. Oslagbart program.

/Dante

P.S. Magnus, jag är fortfarande mallig och självgod. D.S.

Nerosuferoth

Swordsman
Det skall väl vara enklare att läsa siffrorna i löpande text när dom ser ut så.

Det är snyggt i alla fall.

Nerosuferoth

Klatu Verata Nictu

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Har man trollat med leken så...

...är det väl ingen som tvivlar på vem som vinner?

Jaja, snart är det dags att se hur det går för din lilla druid när jag spelleder. Vem vet, han kanske råkar ut får något kul. Ett gäng orcher kanske? Och ett gäng till? Och ett gäng till?

IMHO, förstås. Och med en smiley. :)

Magnus

www.houdini.se

Baldyr

Hero
sälja utskrifter

Jag förstår att äventyret knappast kan säljas som trycksak hos återförsäljare om det finns gratis på nätet. Däremot skulle åtminstone vi vara intresserade av att sälja högkvalitativa utskrifter (alternativt print-on-demand) på Legend Spelbutik. (Detta förutsätter givetvis att någon tillhandahåller utskrifter för ändamålet.)

Poängen med att sälja äventyret färdigutskrivet vore naturligtvis inte att tjäna pengar på hanteringen, utan det skulle snarare vara en service vi gärna tillhandahåller för våra kunder. Alla har som bekant inte möjlighet att ladda ner och skriva ut äventyret, och alla har inte heller tillgång till tillräckligt bra (färg-)skrivare. Vi skulle också kunna tänka oss bifoga ett utskrivet äventyr som introduktionsäventyr vid köp av DoD6, utan extra kostnad. (Naturligtvis beroende på utskrifternas inköpspris.)

Vi säljer redan utskrifter av rollspelet Västmark på Legend Spelbutik (<A HREF="http://www.hobbyspel.com/butik" target="_new">http://www.hobbyspel.com/butik</A>) och det går alldeles utmärkt. Finns det intresse bland DoD-spelare att betala för utskrifter av material som publiceras gratis på Internet? I så fall kommer vi nog att ta upp saken med RiotMinds.

/Pauli Paananen, Legend Hobbyspel

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A><P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Baldyr on 2000-12-30 06:29.</EM></FONT></P>

Rickard

Urverk speldesign
<EM>Just nu prioriterar vi att göra nedladdningen så enkel och snabb som möjligt.</EM>
Gör två varianter då så de som vill ladda ner en högupplösning kan göra det.

Sedan kan man ladda ner GetRight eller FlashGet som klarar av att man avbryter nerladdninen för att ladda ner senare. Sedan kan man registrera programmen genom att hämta en .... hrm.. Jag menar betala för en kod. Dessutom så har GetRight en bättre nerladdning än webbläsarna.

/[color:green]Han</font color=green> som det tog 4,5 min. att ladda ner äventyret i GetRight med ett "slött" 56,6 modem.

Count

Warrior
Re: sälja utskrifter

Jaje mansan, här finns det intresse, så om ni vill kan ni gärna lägga upp utskrivna äventyr m.m och om det inte går bra så kan ni ju alltid sluta...

Nåja ni gör som ni vill men jag skulle bli glad om ni gjorde detta.

Martin

Baldyr

Hero
Re: sälja utskrifter

Vi säljer gärna utskrifter, trots att det inte finns några pengar i det. Det finns dock två hinder: Vi måste dels ha tillstånd från RiotMinds (och eventuellt upphovsmannen), och dels måste vi hitta någon som kan förse oss med utskrifter/kopior.

Men finns det ett intresse för utskrifter av RiotMinds digitala produkter så kan vi ju höra oss för om det är genomförbart. Är det fler som inte kan/vill skriva ut äventyr mm i godtagbar kvalitet och som skulle kunna tänka sig beställa färdigutskrivet material?

/Pauli Paananen, Legend Hobbyspel

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>