Har bara spelat Vinterskogen (någon gång runt då det släpptes) och har då tyvärr ingen åsikt som SL. Som spelare kan jag dock säga följande:
- Vinterskogens hemlighet är ett äventyr som jag anser bör baseras på stämningen, mystiken, den dolda sanningen och inget annat.
- Katatonisk talade om att hans spelare hade svårt att hitta vissa platser mm. Eftersom det är upp till spelarna att på eget bevåg välja vägar, finna ledtrådar, dra slutsatser, göra beslut så låt dem göra så och se vart det tar dem.
- Personligen gillade jag det mycket. Mysfaktorn vi hört talas om håller jag med om. Man presenteras för ett underbart landskap i dess praktfulla vinterskrud med vänliga och underliga personligheter. En härlig mix!
- Dödlighetsfaktorn är låg vilket jag verkligen uppskattar. Jag råder dig som SL att inte försöka öka dödlighetsfaktorn (ett så trevligt, innovativt ord bör användas oftare) då detta kan leda till att ovanstående känsla, upplevelse sinar eller försvinner helt. Det finns gott om "dödlighetsfaktorer" i Vildhjärta, så det räcker och blir över.
Tja, kommer jag på något mer så skriver jag väll ner det. Lycka till med spelandet!