Nekromanti Vintervaka - en teaser

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Här kommer en väldigt kort förhandstitt på Vintervaka.

"Men med tiden mattades konfliktens vrede och länderna började närma sig varandra på nytt. Ty ett nytt hot dök upp vid horisonten. En annan kraft hade känt hur världen på ytan tinat. Och ut ur de djupaste grottorna krälade sagofolken. Trollen var först, och deras urgamla hunger för människokött drev dem i hundratal ut ur bergets fot. Efter trollen kom dvärgarna vars skumma ögon betraktade människans stolta kroppar med avundsjuka och hat, ty själva var de krumma, satta och fula. Slutligen kom drakarna vars syften ingen levande man kan hävda sig känna. Så försvann den nyvunna fredssötman från människornas land och ersattes med rädslan för det som ruvade i månstrimmans silverne mardrömssken."

Tyckte ni om den? Nå, vänta till ni ser regelsystemet, det slår alla andra spel på fingrarna!

/Vulf

Foggmock

Myrmidon
Tyckte ni om den?

Jodå, men jag spelar nog hellre i mitt eget Trudvang. :gremtongue:

Nå, vänta till ni ser regelsystemet, det slår alla andra spel på fingrarna!

Det tror jag inte på! I och för sig bygger mitt spel på konfliktspelande och -lösande och inte så mycket om färdighetsslag, så jag höll mitt system simplistiskt och litet, så du spöar antagligen mig. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Tyckte ni om den?
Japp.

Så kan man ju också designa ett system. Jag föredrar en annan approach. Mitt system sparkar alla andra system i skrevet.

Johan K

Gammal & dryg
Tyckte ni om den?
Yepp, det kan nog bli bra ja.
Känns som lite det dras mörkare sidan av fanntasy a´la Gemeni..

Se där ja!!
Det där låter ju nästan mer intressant är själva spelet ju... :gremgrin: