Mogger
Hipsteranka
Nope, du är inte ensam. Det är en gubbe/gumma i pälsmössa.
Haha, jag med. Har fått se den där bilden i alla kurser som handlar om perception och likheten mellan den och avataren är slående.Ichabod said:Jag kommer att tänka på denna gamla dängan...
Tänkte också på den bilden. Ville namedroppa lite, men kom inte på vad den tekniska termen för sådana optiska bildlekar är.Ichabod said:Jag kommer att tänka på denna gamla dängan...
Optiska illusioner?Robert Jonsson said:Tänkte också på den bilden. Ville namedroppa lite, men kom inte på vad den tekniska termen för sådana optiska bildlekar är.Ichabod said:Jag kommer att tänka på denna gamla dängan...
<3Hakanlo said:Efter empirisk studie utförd med... eh.... 1 försöksperson, tycks det som att benägenheten att se hund är korrelerad med ljusstyrkeinställningarna i bildskärmen. Omvänt pekar resultaten på att låg ljusstyrka leder till pälsmösseperception.
En hypotetisk förklaringsgrund: Svarta hundansiktsdrag på mörkbrun hundpälsfärgsbakgrund - perceptibelt endast vi hög kontrast.
Prediktiv nytta: Ser du en pälsmössa, behöver du justera bildskärmens inställningar.
Du menar förstås tvärtom. Ser man en hund, behöver man justera bildskärmens inställningar.Hakanlo said:Prediktiv nytta: Ser du en pälsmössa, behöver du justera bildskärmens inställningar.
Det är ett hjärta. Som . Fast enklare att skriva på ett vanligt tangetbord. Kan kombineras med / för ett brustet dito, enligt DN iallafall.Hakanlo said:Kan någon förklara för farbror exakt hur "<3" uttolkas?
c==3Storuggla said:True fact: Jag trodde tills rätt nyligen att det betydde penis. 3an var liksom.. pungen. Jag begrep inte varför folk använde den i tid och otid.
Eller 8==DGenesis said:c==3
Där har du smajlyn för penis. Så nu vet du.
!cockKraetyz said:Eller 8==DGenesis said:c==3
Där har du smajlyn för penis. Så nu vet du.
Det är för att Halibot är tillfälligt nere. Det händer ibland.Kraetyz said:Also: Det kommandot fungerar inte längre.
Semester?Cybot said:Det är för att Halibot är tillfälligt nere. Det händer ibland.