Nekromanti Vitulv, din avatar förvirrar mig

Marukusu

Hero
Ichabod said:
Jag kommer att tänka på denna gamla dängan...

Haha, jag med. Har fått se den där bilden i alla kurser som handlar om perception och likheten mellan den och avataren är slående.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Ichabod said:
Tänkte också på den bilden. Ville namedroppa lite, men kom inte på vad den tekniska termen för sådana optiska bildlekar är. :gremfrown:

Max Raven

T12-kultist
Robert Jonsson said:
Ichabod said:
Tänkte också på den bilden. Ville namedroppa lite, men kom inte på vad den tekniska termen för sådana optiska bildlekar är. :gremfrown:
Optiska illusioner?

hakanlo

Hero
Efter empirisk studie utförd med... eh.... 1 försöksperson, tycks det som att benägenheten att se hund är korrelerad med ljusstyrkeinställningarna i bildskärmen. Omvänt pekar resultaten på att låg ljusstyrka leder till pälsmösseperception.

En hypotetisk förklaringsgrund: Svarta hundansiktsdrag på mörkbrun hundpälsfärgsbakgrund - perceptibelt endast vi hög kontrast.

Prediktiv nytta: Ser du en pälsmössa, behöver du justera bildskärmens inställningar.

Fienden

Hero
Hakanlo said:
Efter empirisk studie utförd med... eh.... 1 försöksperson, tycks det som att benägenheten att se hund är korrelerad med ljusstyrkeinställningarna i bildskärmen. Omvänt pekar resultaten på att låg ljusstyrka leder till pälsmösseperception.

En hypotetisk förklaringsgrund: Svarta hundansiktsdrag på mörkbrun hundpälsfärgsbakgrund - perceptibelt endast vi hög kontrast.

Prediktiv nytta: Ser du en pälsmössa, behöver du justera bildskärmens inställningar.
<3

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Hakanlo said:
Du menar förstås tvärtom. Ser man en hund, behöver man justera bildskärmens inställningar. :gremwink:

Möller

Hubert Hortlax
Hakanlo said:
Kan någon förklara för farbror exakt hur "<3" uttolkas?
Det är ett hjärta. Som ♥. Fast enklare att skriva på ett vanligt tangetbord. Kan kombineras med / för ett brustet dito, enligt DN iallafall.

Storuggla

Champion
"Det är ett hjärta. Som ♥. Fast enklare att skriva på ett vanligt tangetbord. Kan kombineras med / för ett brustet dito, enligt DN iallafall."

True fact: Jag trodde tills rätt nyligen att det betydde penis. 3an var liksom.. pungen. Jag begrep inte varför folk använde den i tid och otid.

Storuggla, var är mina werters orginal

Genesis

Ni dés ni maître
Storuggla said:
True fact: Jag trodde tills rätt nyligen att det betydde penis. 3an var liksom.. pungen. Jag begrep inte varför folk använde den i tid och otid.
c==3

Där har du smajlyn för penis. Så nu vet du.