Nekromanti Vitulv, din avatar förvirrar mig

Ichabod said:
Jag kommer att tänka på denna gamla dängan...

old-lady-young-woman-optical-illusion.gif

Haha, jag med. Har fått se den där bilden i alla kurser som handlar om perception och likheten mellan den och avataren är slående.

Ichabod said:

Tänkte också på den bilden. Ville namedroppa lite, men kom inte på vad den tekniska termen för sådana optiska bildlekar är. :gremfrown:

Robert Jonsson said:
Ichabod said:

Tänkte också på den bilden. Ville namedroppa lite, men kom inte på vad den tekniska termen för sådana optiska bildlekar är. :gremfrown:
Optiska illusioner?

Efter empirisk studie utförd med... eh.... 1 försöksperson, tycks det som att benägenheten att se hund är korrelerad med ljusstyrkeinställningarna i bildskärmen. Omvänt pekar resultaten på att låg ljusstyrka leder till pälsmösseperception.

En hypotetisk förklaringsgrund: Svarta hundansiktsdrag på mörkbrun hundpälsfärgsbakgrund - perceptibelt endast vi hög kontrast.

Prediktiv nytta: Ser du en pälsmössa, behöver du justera bildskärmens inställningar.

Hakanlo said:
Efter empirisk studie utförd med... eh.... 1 försöksperson, tycks det som att benägenheten att se hund är korrelerad med ljusstyrkeinställningarna i bildskärmen. Omvänt pekar resultaten på att låg ljusstyrka leder till pälsmösseperception.

En hypotetisk förklaringsgrund: Svarta hundansiktsdrag på mörkbrun hundpälsfärgsbakgrund - perceptibelt endast vi hög kontrast.

Prediktiv nytta: Ser du en pälsmössa, behöver du justera bildskärmens inställningar.
<3

Hakanlo said:

Du menar förstås tvärtom. Ser man en hund, behöver man justera bildskärmens inställningar. :gremwink:

Hakanlo said:
Kan någon förklara för farbror exakt hur "<3" uttolkas?
Det är ett hjärta. Som ♥. Fast enklare att skriva på ett vanligt tangetbord. Kan kombineras med / för ett brustet dito, enligt DN iallafall.

"Det är ett hjärta. Som ♥. Fast enklare att skriva på ett vanligt tangetbord. Kan kombineras med / för ett brustet dito, enligt DN iallafall."

True fact: Jag trodde tills rätt nyligen att det betydde penis. 3an var liksom.. pungen. Jag begrep inte varför folk använde den i tid och otid.

Storuggla, var är mina werters orginal

Storuggla said:
True fact: Jag trodde tills rätt nyligen att det betydde penis. 3an var liksom.. pungen. Jag begrep inte varför folk använde den i tid och otid.
c==3

Där har du smajlyn för penis. Så nu vet du.

Back