Nekromanti Vuxenpoäng suxx...

Saxifrage

Hero
Jag suger på att samla vuxenpoäng. Det enda jag åstadkommit är i princip att flytta hemifrån. Så varför inte samla annat: jag föreslår därför att vi redovisar "pojkdrömspoäng". Hur många sådana har du fått ihop?

Själv har jag ett hyfsat antal: jag kan flyga flygplan, har sprungit maraton, och har besökt USA tre gånger (kanske inte så mycket jämfört med reseproffsen, men i min tillvaro blir det en del). Dessutom har jag varit i post-war Sarajevo och jag äger en rätt bra gitarr.

Att jobba på: coolare bil, radiostyrt flygplan, lite mer övande på guran och kanske en längre vandringsresa.

Hur rankar ni andra?

/Sax, som närmar sig vad jag drömde om men har en bit kvar

rks

Warrior
Vuxenpoäng + regrediering

Jag HADE vuxenpoäng, eller har dem fortfarande fast de är obsoleta nu. Har varit gift, (= är för alltid "skild" i folkbokföringen, tills jag blir antingen "gift", "skild" eller "änkeman"...), har ägt två bilar och kört dem, har bott i stor lägenhet med lycklige mannen, har varit anställd på samma bygge i cirka tio år, har ägnat mig åt att pyssla om svärmor, ägnat mig åt hundvård och skatteplanering. Där och då.

NU har jag boende i kollektiv (ett rum), äter som om jag fortfarande var tonåring (=mycket onyttigt), är uppe sent på natten, spelar ofta spel, äger vare sig bil eller cykel, jobbar då jag själv vill (fri anställningsform, på gott och ont), köper fler böcker än vad bokhyllan sväljer och säljer vissa för att köpa nya eller mat, reser för "att se världen" och dansar utan skam i kroppen. :gremgrin:

magoo

Hero
Flickdrömspoäng: Jag har ett bibliotek. Jag har en ansenlig mängd serietidningar. Jag har åkt helikopter.

Kvar att göra, bland annat: Långritt på häst, jag har inte ens ridit på riktigt utan bara skumpat runt i en hage på ett gammalt ök i en djurpark.

Krille

Super Moderator
Jag har...

<ul type="square">[*]Gett ut rollspel.
[*]Fixat en ordentlig hemmabio och en diger samling filmer.
[*]En server i garderoben, mest för att jag kan.
[*]Tre svärd.
[*]Flugit Concorde.[/list]

Johan K

Gammal & dryg
Well, det mest pojkdröms-poängaktiga jag kan få ihopär nog den digitala systemkameran mend tillhörande vidvinkelobjektiv & maccro...
Har alltid varit farchinerad av papaps kameror & blev mer än lovligt nöjd när jag fick ärva hans gammla.

/ Johan K, som gillar det där att fota.

Troberg

Sinister eater
Jag är kungen!

Har haft en sportbil och en muskelbil (samtidigt)
Har uppemot 50 datorer, varav ett trettiotal användbara och använda
En packe radiostyrda flygplan
PS1
2st PS2
PSP
4 st XBox (en trasig)
XBox360
Wii
Cirka 25 fjärkontroller
4 st digitalkameror (2 stora, 2 små)
2 små kinamotorcyklar
Några bokhyllor fulla med brädspel och rollspel
Komplett samling av Pox, Epix, Tung Metall och 2000+
Seriöst oklippt gräsmatta
Flipperspel
DVD-spelare med 7" touchskärm i bilen
En kyl med bara skräpmat

Hail to the king, baby!

Johan K

Gammal & dryg
Har uppemot 50 datorer, varav ett trettiotal användbara och använda
En enkel fråga Troberg..
Varför i hela hellsingland hade du 50 datorer ?
Kan köpa att man har 3-4 datorer, varv någonn burk till server & sådan.. Men 50 ?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Du får givna vuxenpoäng ...

... för att du samlar pojkdrömspoäng. :gremgrin:

Det är en typiskt vuxen persons sysselsättning. Det och kampsport när man är över 25.

:gremlaugh:

/M (som har miljoner vuxenpoäng och pojkdrömspoäng huller om buller)

Troberg

Sinister eater
Varför i hela hellsingland hade du 50 datorer ?
En viktigare fråga: Varför har du inte det? Bor du i Albanien?

Jag har:

Huvuddatorn (den jag brukar sitta vid)
Speldator
Bärbar dator
Gamla bärbara
Sovrumsdator
Gästdator
Spelrumsdator
RPG Lab servers (4 st)
Web/mailserver (för närvarande död)
Filservers (6 st)
Skrivarserver (används inte just nu)

Dessutom har jag beställt och kommer förhoppningsvis att få inom några dagar:

Ny huvuddator (dubbelprocessor 3 GHz Xeon med 4 GB minne (plats för 12), dundersnabb disk och plats för grafikkort för 6 monitorers multimonitor)
4 st servers (för tankningar och stora körningar)

Utöver det så har jag en packe äldre maskiner (20?) som inte används, från 286 till P2.

Dessutom behöver jag och kommer så småningom att skaffa:

Ny speldator
Ny filserver
Ett antal maskiner för att köra en Linux Media Center för mediaspelning och på sikt home automation. Antagligen en eller ett par handdatorer eller PSP-or som fjärrkontroller också.

Med andra ord, jag är en rätt så vanlig genomsnittsanvändare. Det finns massor av folk som har mer hemelektronik än jag (<font size="1">tillsammans</font size>).

Dewil

Skrivbordsgeneral
Jag suger på att samla vuxenpoäng. Det enda jag åstadkommit är i princip att flytta hemifrån. Så varför inte samla annat: jag föreslår därför att vi redovisar "pojkdrömspoäng". Hur många sådana har du fått ihop?
Det enda pojkrumspoäng jag kan komma på är att jag idag har nästan alla rollspelsprylar jag drömde om när jag var, typ, tolv.

Vuxenpoäng är jag bättre på. I går både valde och hängde jag upp gardiner för första gången i mitt liv! Det är vuxenpoäng, det.

Dewil

Johan K

Gammal & dryg
En viktigare fråga: Varför har du inte det? Bor du i Albanien?
Poäng till dig... :gremgrin:
Men för att svara på frågan, kommer aldrig i hellsike ha använing för denna allsöns datamängd.. Skulle var då om jag fick för mig att skaffa ett rejält bildhanteringsprogram, som krävde sin rätt av datan... Men känner jag mig rätt, så kommer det inte att hända på överskådlig tid... :gremsuck:

/ Johan K, som funderar påa tt skaffa teleobjektiv till kameran sin...