Nämen vad i helvete?!
Påhopp? Det där var förjävulen inte ett påhopp, det var en redogörelse av fakta i målet utan det minsta inneboende agg!
Det här,
det här är ett påhopp, vid vitriolen i mina vener:
... dels har jag redan åtrat mig vad det gäller bakgrunden, dels har jag bara drivit i frågan. Om du nu missade det så... Att dessutom det är helt korrekt med olika dialekter/språkbakgrunder som faktiskt har påverkat det "nuvarande" "engelska/brittiska" språken/dialekterna.
Detta textblock är komplett osammanhängande (Inleda mening med att-sats? Driva i frågan? Som i ett hav då, liksom?) och får mig att undra vad du egentligen har emot språk som konkret företeelse såväl som abstrakt begrepp, vilket osökt för mig in på:
Dessutom är jag i grunden arkeolog och värdelös på lingvistik.
Om man vet på förhand att man är kass kanske man ska:
A) Hålla käften,
B) Låta bli att reagera defensivt när någon helt lugnt förklarar hur saker funkar, och vara glad att man lärt sig något?
Ett par ytterligare tips: Om man inte gillar att få svar är det olämpligt att posta på publika forum, om man själv tillåter sig att vara smått elak kanske man inte bör flämta av skräck om man
inbillar sig att någon annan gjort detsamma, och det finns ett försvarligt antal indicier på att bokstaven C uttalades som hårt K i det klassiska latinet.
Wäh wäh
wäh, din människospillra.
/Feliath — ska man åka i sinkabirum kan man lika gärna begå brottet först