Nekromanti War in Heaven som rollspel?

Bassejr

Hero
Vet inte vad mytologin heter på svenska, men det är vad det kallas, hela historien om Lucifer som ängel, som blev avundsjuk på gud, och därför bestämde sig att förråda honom och begå revolution. En revolution som förövrigt teologiskt sätt misslyckadess genom jesus offer på korset, och "den onde" blv för all framtid fängslad, enligt Dantes Inferno, infrusen i is up till midjan i helvettets nionde krets.

Om någon läst dantes inferno (eller spelat det groteskt underbara tv-spelet) vet ni att historien bakom mytologin är väldigt händelserik, det berättas om hur helvettet brukade vara en vacker plats, och ett av de heliga tre rikena i efterlivet.

Har någon utforskat detta ämne som roman, eller som rollspel? Vem, och vad har hen gjort?

Och även (anledningen till att jag placerade detta i rollspelsmakande) Hur skulle jag kunna skriva en spännande eller intressant modul i ämnet till BRP eller PW? Vilka element borde finnas med? Vilka är rollpersonerna, och vilka är fienden?

God45

#PrayersForBahakan
Det finns ett spel från White Wolfs glans dagar kallat Demon: the fallen som handlar om demoner. Det finns ett fan suplement som handlar om kriget i himlen mellan Lucifer och Michaels armer. Det rockar, leta upp det! :gremlaugh:

Det finns också spelet In Nomine som behandlar en nutida konflikt mellan demoner och änglar. Tydligen är den franska versionen helt annorlunda än den amerikanska versionen jag kollat på men jag har inga detaljer.

Oh, och om du inte läst Paradise Lost läs Paradise Lost! :gremsmile:

Jag kollade upp vad fan suplementet hette och det är Sundered heavens och kan hittas på: http://www.shadownessence.net/forum/forum/122-the-sundered-heavens/