Nekromanti Warhammer 40K- rpg?

Klon

Hero
finns det...
Warhammer Fantasy RPG i all ära, det är säkert roligt, än om jag inte spelat det, har bara skummat huvudboken nån gång (finns det tillägg ens?)
men jag skulle gärna se ett med 40K
Tycker om det mesta med WH40K som det är nu...
dessutom ser jag möjligeheten att låta karaktärerna vara med i slag, som sedan kan få utspela sig som just ett figurslag.
Kanske kan det störa stämmningen en aning, men jag ser det mer som en utveckling av figurspelet snarare än tvärtom (för i det fallet är det ju inte direkt någon utveckling...)

nåväl
finns det?
om inte,
har någon annan lekt med tanken?
eller han någon anske renat av gjort det själv?

Storuggla

Champion
"Warhammer Fantasy RPG i all ära, det är säkert roligt, än om jag inte spelat det, har bara skummat huvudboken nån gång (finns det tillägg ens?)"

Det finns tillägg, däribland det som generellt anses vara den bästa kampanjen genom tiderna.

"finns det?"

Warhammer 40K rollspelet? Nej. Inte i officiell form. Det finns hemmabyggen lite varstans på nätet, men de är... bläh. GW har inte gett ut något, dock.

"om inte, har någon annan lekt med tanken?

Folk har lekt med tanken. Sen ringde tankens mamma och sa att den måste komma hem och äta middag. Nä, seriöst, GW har tydligen fått några erbjudanden av olika bolag genom tiderna men tackat nej. Så än så länge finns det inget.

Och Warhammer Fantasy Roleplay är banne mig apkul.

Storuggla, ger nekande svar

Cybot

Mest spelbar
GW lekte med idéen ett tag. Gick så långt att de testade idén med ett snabbihoparbetat rollspel utifrån Rogue Trader regler.
Gick inte så himla bra då alla speltestare antingen vägrade spela spacemarines, eller gnällde på att folk spelade spacemarines...och om reglerna för att spacemarines tog bort så klagade många på att det inte gick att spela spacemarine.

Storuggla

Champion
"Gick inte så himla bra då alla speltestare antingen vägrade spela spacemarines, eller gnällde på att folk spelade spacemarines...och om reglerna för att spacemarines tog bort så klagade många på att det inte gick att spela spacemarine."

Ööööh... vadå, vill du inte spela spacemarine? :gremwink:

Storuggla, lovar att spela muterad myrslok

Cybot

Mest spelbar
Nja. Men det gick i alla fall inte riktigt som GW tänkte sig och sen dess så har de varit imot ett 40k rollspel.

Pendragon

Swashbuckler
Tja, Inquisitor ligger hyfsat nära. Men det krävs en hel del tillägg.

Det ska finnas ett gratis 40k-rollspel på nätet nånstans men jag kommer inte ihåg vad det heter...

Troberg

Sinister eater
eller han någon anske renat av gjort det själv?
Jag har testat det några gånger och det fungerade bra.

Jag utgick från andra editionen, som bara är ett omskalat rollspel i alla fall regelmässigt. Ende egentliga ändringen var att lägga på skills och att skala upp skador och vad man tål cirka 10 gånger så att man fick lite större utrymme än levande/död.

Sedan lånade jag världen och dess underbart mörka framtid. Handlingen låg på några bakvattensplaneter som inte tilldrog sig något större intresse. Spelarna spelade mutanter som försökte dölja sina mutationer från en nyanländ inquisitor, och senare då de misslyckats fly från honom. Jag körde det i WH40k's mörka stämning, med lite stänk av vilda västern/wild frontier/FireFly.

Däremot skulle jag aldrig få för mig att låta någon spela space marine eller någon av de andra stridande parterna, eller för den delen att köra figurslagsreglerna. Kriget som rasar är mer som en blind naturkraft som man försöker hålla sig undan och överleva.

Det funkade bra för mig. Jag skulle nog kört mer om jag inte i ett sinnessvagt ögonblick sålt mitt WH40k. Ska aldrig mer sälja någonting! Varenda gång kommer jag på att det var korkat!

Zire

Swashbuckler
Det finns tillägg, däribland det som generellt anses vara den bästa kampanjen genom tiderna.

Vad heter det? Och går det att få tag i? (mao. när gavs det ut)
Ungefär vad var det för typ av kampanj?

- Zire

Haplo

Veteran
finns det...
Inget officiellt WH40K RPG finns, men inofficiella varianter finns nog. En hittar du på Critical Hit, den varianten är uppbyggd på samma sätt som WFRP. Har inte testat den, eftersom intresset för WH40K är ganska lågt.

Renfield

Swordsman
slag / rollspel

Har funderat på det där, med att göra en kampanj [iofs till Fantasy] där spelarna har högpolitiska roller som typ adelsmän eller generaler, där ett ordentligt hot mot kanske Brettonnia eller liknande gradvis genom vanligt rollspelande uppdagas, där RP måste rollspela sig till allierade genom klasiska medel för att sedan "kriga" mot mig som SL/SLP enligt vanligt WH-spel fast med konverterade RP som generaler och Special Characters..
Skulle kunna bli rätt kul..

Det här har vi diskuterat en del, inte att spela spelet, men att spela i världen. Vi tänkte först använda neotechs regler till det...vad vi ville göra var ju att spela några halvsunkiga imperial guard nånstans. Sen hör man mystiska rykten, folk försvinner. Sen en dag på patrull hittar man ett par slaktade space marines... :gremsmirk:
Dags för panik.

regelslaktaren/ som älskar aliens och stackars små människor

Storuggla

Champion
"Vad heter det? Och går det att få tag i?"

The Enemy Within. Och det ska fortfarande gå att få tag i, fast i och med att Hogshead lade av med Warhammer så kanske de försvinner snart...
Dessutom är den sista delen svår att få tag på.

"Ungefär vad var det för typ av kampanj?"

Tja, det börjar med ren snikenhet och blir sedan ett rejs att rädda ett helt kejsardöme... Riktigt svinbra, i alla fall så långt jag har hunnit spela.

Storuggla, morgonrocksmannen

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jo, Rouge Trader boken (tidig regelutgåva, blåaktig tjock bok) är inte långt från ett rollspel, vilken driftig rollspelare som hellst kan spela rollspel med den som bas, ev med mindre regeltillägg.

Klon

Hero
jag förstår inte riktigt problemet. det skulle väl bara varit att skaffa nya speltestare?
några som inte hade Space Marines fördommar :gremsmirk: