Nekromanti Warhammer Fantasy RPG - spelupplevelse

Nid

Veteran
Vi har 500 poäng Empire som ligger och väntar på Hasse, om han hör av sig så kan vi ta med oss på tisdag (imorgon) kväll. Jocke har också några gubbar, han tänker börja på allvar till hösten efter jobbsäsongen.

Nid

Veteran
Re: Naken dvärg?

Tack för förklaringen Haplo. Ser ut som man får undvika den situationen med dvärgar. Lite kul, som ett försäljningsargument så skryter ju de om att rollspelet inte ändrat version på tjugo år, pga att det blev rätt den första gången...

The Enemy Within, finns även den avslutande delen att få tag i eller skrevs den aldrig? Om inte så kanske man ska undvika den, man vill ju inte bli frustrerad i onödan.

Haplo

Veteran
Re: Naken dvärg?

Ser ut som man får undvika den situationen med dvärgar. Lite kul, som ett försäljningsargument så skryter ju de om att rollspelet inte ändrat version på tjugo år, pga att det blev rätt den första gången...
Jo, har sett det motiveringen. Struntprat säjer jag... :gremsmile:

The Enemy Within, finns även den avslutande delen att få tag i eller skrevs den aldrig? Om inte så kanske man ska undvika den, man vill ju inte bli frustrerad i onödan.
Jo, den kom ut för länge sen med namnet "Empire in Flames". Börjar vara svår att få tag på nu för tiden, och lär inte heller vara så värst bra. Den tryckes aldrig pånytt av Hogshead Publishing, men James Wallis höll på att revidera den och det fanns planer på att den skulle komma ut med nytt namn, "Empire in Chaos". Men han la av med HP före det blev av. Tyvärr...

Re: Naken dvärg!

SPRRRRIIIIINNNNGNGNGNGGGGG!

Det där var nog blan det läskigaste av de kvinnliga dvärgar jag har sett....

Jag gillade världen där dvärgtjejer hade skägg men rakade av det :gremfrown:

Troberg

Sinister eater

Det där var nog blan det läskigaste av de kvinnliga dvärgar jag har sett....
Inte de militant feministiska dvärgarna väl? :gremshocked: :gremgrin:

Bombu

Hero

Är inte alla dvärgar militäristiska?

Dvärgkvinnor tycker jag inte nödvändigtvis måste ha skägg, jag menar, även om nån lirare suttit och tyckt att ALLA dvärgar skall ha skägg, så behöver man ju inte följa detta in absurdum.

sen får ju var och en bestämma var absurdum börjar, för mig innan skäggiga dvärgkvinnor.

Bombu

Zire

Swashbuckler

Schysst dvärg!!

Jag hittade den här som jag gjorde för ett tag sedan. Det är en prostituerad dvärgkvinna. Dock ganska misslyckad sådan eftersom hon inte direkt motsvarar dvärgiska mått för en vacker kvinna. Hon är mest bara blek och spinkig, har tunnt skägg och inte ens hår över hela kroppen.

Dock kan man ha kul med spelarna om man "glömmer bort" att beskriva att hon har skägg.. och sedan visa bilden när RPn vaknar upp brevid henne :gremsmile:

- Zire