Det var ett tag sedan jag spelade 40k, men jag tycker om det. Har dock svårt att spela med andra än två kompisar då jag en gång fick en idé att använda de små epic-figurerna i 40k och att göra om skalan till en cm, på så sätt fick vi en mycket mindre spelplan och det blev inte dyrt att köpa figurer. Nackdelen är att man inte kan spela med den stora massan av 40k spelare.
"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
En annan svårighet med den vägen (spela 40k i epicskala) är väl att det finns typ en tiondel av alla trupptyper representerade i epic? Dessutom är det ju mycket roligare att konvertera och måla i större skala. Lite svårt att flytta runt enskilda epic figurer innuti ruinerade hus och så också.
Själv spelar jag Slaanesh, tyranider och imp guards i 40k och en empire armé till fantasy är införskaffad men ej färdigmålad.
Jag sitter dock mest och konverterar figurer eller bygger terräng. När det väl blir spela av så är det gigantiska slag med tiotalet spelare runt bordet - blir roligast så.
Skickar med en bild på herr terminatorsergeant från Slaanesharmén oxå
Nej, det heter fortfarande Orcs and Goblins...
Om jag kallar dig fylletratt så heter du väl inte det bara för att jag kallar dig det?
Tämkte väl det....
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.