Jag har en längre tid varit delaktig i WFRP mailinglistan. Och om jag ska bedömma ifrån denna så finns det gott om saker som kan diskuteras på ett forum för det spelet, för jag antar att det inte är enbart engelsktalande spelare av spelet som har något att diskutera.
De svenska spelare som trots allt är med i den mailinglistan är minst sagt aktiva i sina diskutioner, och jag tror att det finns tillräckligt många spelare av WFRP i sverige för att ett forum skulle vara av intresse.
Tyvärr så verkar det som om mitt inlägg togs som om jag ville ha ett forum som antingen fungerade som ett generellt forum för spel, eller ville ha ett forum för varenda litet spel som finns (i vilket fall jag inte kan förstå varför Gemini, Gondica eller Rävsvans forumen finns kvar).
Visst, det kanske måste finnas en gräns för hur små spel som ska få ha ett forum, men den gränsen tycks till stor del vara baserad på moderatorernas åsikter, utan hänsyn till forumanvändarnas intressen. Särskilt med tanke på hur låg aktivitet det är främst i Gemini forumet tillägnat till vad som verkar vara sveriges mest impopulära spel (dock ett av mina favoritspel).
Som jag tidigare skrev, frågan angående ett Warhammer forum har tidigare dykt upp, så någon form av intresse för det måste ju finnas.
Personligen har jag spelat WFRP i cirka 15 år och kan om så behövs tänka mig att axla moderatoransvaret för ett sådant forum. Jag hoppas att min erfarenhet av världen, systemet med mera skulle kunna vara av värde när det gäller att hålla diskutioner "on-topic" i ett sådant forum.
Men det var inte det som var anledningen till att jag skrev inlägget. Anledningen var att jag ville utreda hur stort intresset för ett WFRP forum var, och vilka möjligheter som fanns för att genomföra tillkomsten av nämnda forum.