Nekromanti Warhammer Forum?

Gardener

Champion
Allmänt riktat svar

Frågan är inte, som flera verkar tro, att vi måste stänga ett forum innan vi kan öppna ett nytt, eller att det finns forum som står i vägen för att andra forum ska skapas. Inte heller är det direkt för att servern skulle bli överbelastad av fler forum, det är endast forumlistan som skulle påverkas något men inte speciellt mycket.

Som jag åtskilliga gånger påpekat (troligen varje gång någon frågar efter ett nytt forum) så är vi mycket mer restriktiva till att ta bort forum än vi är att skapa nya. Vilket säger en del, eftersom vi ju är restriktiva till att starta forum öht. Men det faktum att det finns forum som vissa tycker kan läggas ner är ett direkt argument till att nya forum inte ska skapas utan direkt underlag, för risken är då hög att vi bara får ännu ett forum som folk tycker ska stängas.

Det är naturligtvis fullt möjligt att öppna ett Warhammer-forum av något slag, att vi skulle sakna resurser i form av moderatorer är inte ett argument, finns det tillräckligt många som är intresserade av diskussion kring ett ämne så bör det rimligen finnas minst en av dem som kan ta på sig det ansvaret. Men det är helt enkelt det som är frågan, finns det tillräckligt många som är intresserade av att diskutera WFRP för att det ska vara någon mening med ett eget forum? Jag kan inte säga att jag har sett tillräckligt mycket för att rättfärdiga ett eget forum, i alla fall inte ännu.

Men som det visats tidigare så är det bara en fråga om att bevisa motsatsen, att det finns tillräckligt många intresserade, genom att få igång diskussioner om det. Går det inte i detta forum så är chansen liten att ett eget forum skulle vara någon skillnad.

Men jag tänkte jag kunde låta er få rösta om saken för att ge oss en fingervisning om hur många som är intresserade, eftersom det ändå är syftet med denna tråd.

Legioth

Swordsman
Jag upptäckte något skumt!

Jag lade just märke till att det urspuringliga inlägget av någon underlig anledning påstås vara inlaggt samtidigt som Gardeners inlägg, och att svaren till det ursprungliga inlägget därför är skrivna före det första inlägget, vilket strider mot mitt logiska tänkande.

Rising

Vila i frid
Jag gissar: [OT]

"Jag lade just märke till att det urspuringliga inlägget av någon underlig anledning påstås vara inlaggt samtidigt som Gardeners inlägg, och att svaren till det ursprungliga inlägget därför är skrivna före det första inlägget, vilket strider mot mitt logiska tänkande."

Jag tror att det beror på något av följande:

#1: Antingen är Archer så förutsägbar att man kan svara honom innan han ens skrivit färdigt sitt inlägg.

#2: Eller så är warhammerspelare rena Saida-typerna som övat så mycket på taktik och psykologisk strategi att de har förmågan att förutse inlägg och kan skriva svar innan en fråga ens är ställd. Med tanke på hur ofta det kommer frågor om nya forum så är det ju nästan så att man postar ett svar i stil med "nej, vi behöver inga fler forum än de vi har" lite då och då på måfå. Har man tur så är det någon som har frågat om nya forum eller som kommer att göra det inom den närmsta framtiden.

#3: Eller så har Archer ändrat sitt inlägg och så har det inlägget fått ett nytt datum av den anledningen.

Jag tror att det funkar så, iaf.

/Rising
som gillar konstigheter i forumen.

Marcus_UBBT

Warrior
Re: Jag gissar: [OT]

det är nog så att gardeners omröstning knasade till det, tror jag.

nomardiculdacar

Warrior
Min gissning är att...

...Gardener har lagt den överst i listan för att fler ska se den, jag tror den var ganska långt ner sist jag kollade...

Krille

Super Moderator
Ze Answer

Det är faktiskt en finess i forumet - en moderator kan göra en tråd "klibbig", så att den alltid hamnar först, oavsett datum.

Gardener

Champion
Re: Jag upptäckte något skumt!

Jag tyckte helt sonika att fler skulle få en chans att se omröstningen så jag plockade upp den till först i listningen. Jag får ursäkta om det förvirrar folk, men det är en ganska trevlig funktion att kunna ta till ibland.

Fast jag tycker iofs inte att den borde ha ändrat datum iofs, men det är väl sånt som man får leva med. =]

Balderk

Swashbuckler
Tycker att ett renodlat WFRP forum vore att föredra....
Den här sidan borde ha så få sidosteg från rollspel som möjligt. Det är vad jag tycker iaf... Rollspel.nu ska handla om rollspel... Sedan finns det väl andra forum för WFB, eller?
finns det inte det så är det en annan sak. Och jag spelar faktiskt Warhammer, figurspelet.

Jag tror säkert att det finns intresse för ett WFRP forum,
jag för en skulle hänga där. /images/icons/smile.gif

Jag tycker att rollspel.nu ska handla om rollspel och rollspelsrelaterat material. Sen finns det ju ett forum för
övriga fantasy och sf produkter, där man kan snacka figurspel m.m.. Annars kommer det väl snart att finnas forum för olika dataspel också...

nomardiculdacar

Warrior
Re: Ze Answer

Kan de klibba av den också? Det kanske är dags, den har suttit i snart en vecka. Eller med andra ord: in med det nya. Ut med det gamla. Slut.

Gardener

Champion
Re: Ze Answer

Jodå, har tänkt göra det ett tag, men så åkte jag på LinCon åzå dröjde det lite till. Jag flyttar bort den nu.