Nekromanti Warhammer Online har kommit till mac

Simon

Swashbuckler
Nu har Warhammer Online kommit till mac, så det tänker jag testa. Kanske skriver något om vad jag tycker senare. Men det ska bli skoj att köra något som är mindre korvtårta och mindre cartoonigt än WoW.

Simon

Swashbuckler
Mjaha, det var ju tydligen olika klienter för de amerikanska och europeiska servrarna. Så det blev till att börja om från början då.

Arfert

Facit
jag föredrar WO före WoW.. det senare är mer polerat och snäppet "proffsigare", men WO har mer känsla..

WoW har ju haft betydligt längre tid på sig att fixa alla barnsjukdomar som WAR lider av fortfarande.

Jag ser ifram imot 40K MMO:et som kommer komma (förhoppningsvis)någon gång i framtiden! Det kommer förmodligen rocka arsle! :gremsmile:

Simon

Swashbuckler
Draugen said:
Jag ser ifram imot 40K MMO:et som kommer komma (förhoppningsvis)någon gång i framtiden! Det kommer förmodligen rocka arsle! :gremsmile:
Jo, 2012 verkar vara sagt ganska nyligen. Mums, säger jag vid blotta tanken.

Men åter till den hära macklienten, shit bacon va laggig den är för mig. Jag kan inte tänka mig att det är hårdvaran i min macbook pro från i år som inte räcker till. Den klarar ju rekommenderade system-kraven med marginal. Drygt är det i alla fall, och förtar rätt mycket av känslan och nöjet.

Arfert, kör du macklienten eller typ bootcamp?

Simon

Swashbuckler
Rapport efter ett par veckor

Så, nu har jag spelat klart min free trial-tid.

För det första så funkade Mac-klienten aasdåligt för mig, med avseende på grafiken. Min hårdvara borde gott och väl vara tillräckligt - jag har en MacBook Pro från i våras - men jag fick köra på typ 800x600 för att få flyt. I princip.

Till slut installerade jag Windows med Bootcamp, så nu kan jag köra MacOS eller WinXP efter stundens behov. Och gissa om jag ska utforska spel jag inte kunnat köra tidigare! :gremlaugh:

Med Win-klienten gick det bättre, högsta grafikinställningarna for the win.

Spelet är snyggt och mer "seriöst" än Wow, på bekostnad av lättsamheten. Det är liksom svårt att ta alver och mörkalver på allvar. Extremt emo. Men greenskins är underbara, och kaos går bra att stå ut med.

Problemet är väl som vanligt att spelet är mer begränsat och mer enformigt än Wow, vilket är trist. Samtidigt gör det det det gör mycket bättre. Framför allt PvP, som känns mycket mer som att man spelar ett seriöst krigsspel i fantasymiljö än WoWs cartooniga sportevenemang.

Sen håller jag med Krank i att det är helt stört att inget spel har rippat City of Heroes/Villains sidekicksystem som gör att man kan spela tillsammans även om man har skilda levlar. Det har alltså inte det här spelet heller.

Men anyway, jag kommer att ge spelet en månad åtminstone, och se hur det känns när det får lite mer tid på sig.