Re: Click 'n click - Nätspel
Ang. Darkthrone så lade jag massor med tid på det under en begränsad period, dock är det ett click 'n click och helt obalanserat, de som sitter och klickar mest och hel enkelt letar targets mest vinner. Inte speciellt mycket taktik i det, ingen story.
Efter att jag fördummats av detta spel upptäckte jag Warriors 2. Det är som du ser ett hyfsat simpelt spel när det gäller upplägget, man slås mot monster, ävemntyrar för att hitta olika platser, personer, dungeons etc. Det finns några hundra Quests att utföra som man kan stöta på lite här och var.
Spelet har ganska många olika element i och med Quests och massor med dungeons/platser att utforska. Det finns en hel del sk. "Gamesecrets", alltså saker som är svåra att uppnå. Att klara det första spelmålet är relativt enkelt, levla upp till 30 och ta dig till rätt plats. Därefter blir det mer komplicerat och blir precis vad du gör det till. Man kan leta quests, runor. Det har element som The riddleman som kommer med gåtor och problemställningar som ger dig en liten bonus om du klarar dem.
Zakarias som skapat spelet jobbar konstant på spelet och det uppdateras väldigt ofta, nyligen kom en helt ny del av världen till att utforska, nya quests, hemligheter, funktioner tillkommer med ganska god fart. Jag har bara spelat ett år och har nder detta år sett bra mycket med förändringar och funnit mycket i spelet som hålli mig kvar.
Du har helt rätt att det i grunden är single-player. Dock kan man på flera sätt interagera med varandra. Man kan hjälpa varandra på olika sätt, bilda klane i det klansystem som finns där klaner kan gå i krig. I dessa krig används statsen från din karaktär men din karaktär förlorar aldrig något i det "vanliga" spelet bara för att du är med i klaner, det är bara en ytterligare funktion i spelet. Så man spelar både med och mot andra. Om du dör kan du inte spela mer idag utan får vänta till nästa dag, man får nya turns runt midnatt. De turns man har är så mycket man kan göra på en dag, på högre level får man oftast mer turs, plus att olika equipment och andra saker som att lösa quests kan ge mer turns.
Om du sover i ett värdshus så boostas någon av dina stats under natten, pengar får man ganska mycket avs enare i spelet men i början är det inte alls nödvändigt att sova på värdshus.
Vill du veta mer eller o jag inte svarade tillräckligt utförligt/för flummigt så får du gärna fråga igen. Du kan om du vill skcika pm till mig inne i warriors 2 så kan jag svara där. Mitt id är som sagt 132930.
Att man får lite extra turns för att någon joinat är så marginellt, 5turns/10 levlar är ca 10turns per vecka. Den som joinar genom en länk från någon som spelat länge får massa bonusturns i början som du säkert märkte så hade du bra mycket mer än dom kanske 50-60 du lär få per dag i fortsättningen.