Nekromanti Wastelands på pdf

Minimoni

Homelander
Tjo. Jag har dålig koll på vem som äger rättigheterna till spelet wastelands men tror det är samma gäng som gör Western!?

Jag undrar om det skulle vara möjligt för dem att skicka mig en pdf på grundreglerna, mot betalning självklart?

Med vänlig hälsning, Minimoni

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Minimoni;n88448 said:
Tjo. Jag har dålig koll på vem som äger rättigheterna till spelet wastelands men tror det är samma gäng som gör Western!?

Jag undrar om det skulle vara möjligt för dem att skicka mig en pdf på grundreglerna, mot betalning självklart?

Med vänlig hälsning, Minimoni
Vid Lancelot Games' konkurs togs rättigheterna till Wastelands över av AB Jan Edman. Vad som hände med spelets tryckoriginal och datorfiler är okänt. Den typ av PDF som du efterlyser existerar knappast, eftersom sådan teknik inte användes 1993. Tyvärr.

Inkognito

Swordsman
Det existerar en inscannad pdf på diverse fildelnings sidor om du fortfarande söker den!
Jag vet inte hur gangsta det gör dig om du tar den vägen, men ur moralisk synvinkel så lär ju ingen bli ekonomiskt eller fysiskt skadad av det iaf! :)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Hehe. När Riotminds slängde upp alla gamla DoD-böcker som PDF:er så plockade de väl den torrent som fanns, toge bort den där "inscannad av" sidan och använde dem =)

Vill minnas att den som scannat in dem blev lite upprörd över att hen inte fick cred för sitt jobb (vilket fick mig att fnissa i flera dagar efter att jag hörde det).

Minimoni

Homelander
Jag vet att de flesta rollspel finns som piratade versioner, men tycker det vore en kulturel välgärning att de som äger rättigheterna till de svenska rollspelskatterna kunde lägga upp dem för enkel och laglig nedladdning.

Fridigern

Swordsman
Hear hear, gamla svavelvinter förtjänar också att kunna betalas för i dessa OSR-tider