Nekromanti Wastelands

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
746
Big Marco;n199703 said:
Tack för förtydliganden - minnet är lite luddigt nästan 25 år senare, märker jag. Men visst var det så att efter "Allvarlig" skada fanns "Svår", "Kritisk" och "Dödlig (1, 2, 3 etc)" som värre nivåer? Minns det iaf som att det var många fontäner av blod av relativt lindriga skador i övrigt.
Fullt förståeligt, det var inte menat som besserwisser! ;)
Du har oavsett helt rätt i att Blödningsreglerna var överdrivna, redan vid 1 BP/runda innebar det att man förblödde på några minuter (om jag inte minns fel och blödningen stannade av sig självt på de lägre nivåerna?)
Allt över Lätt skada fick spelarna att svettas. Dödlig innebar väl just det (möjligt att en ambulans i Plexen kunde rädda en), Kritisk i stort sett innebar detsamma men kryddad med en period i koma eller liknande..
En Svår skada gick att överleva så länge den inte tog på fel ställe.. Det var mkt slag mot Medicin och Kirurgi i skadetabellerna, men ont om moderna sjukhus i Wastelands!

Sedan ska vi inte glömma Sårchocken! Där bjöds det på både Dödlig chock 1 och 2 (osv? Med ökande Svårighetsgrader man skulle slå mot för att överleva..)

Lyckligtvis var det väldigt kul att skapa rollpersoner till Wastelands! :D
 
Top