Betänk nu att Dan-Shi inte använder sina konster till att skada, därav kan de väl knappast kallas mordmaskiner. Dock håller jag på att fundera ut regler för andra wushuliknande stridskonster (som mycket väl kan användas till fula syften) från Chu. Givetvis kommer de inte att kunna mäta sig med Dan-Shi i ballhet.
Dessutom är manövern ifråga väldigt dyr (men den skulle kanske kunna vara ännu dyrare) så det är ju inget man gör stup i kvarten och dessutom är den väldigt svår så det är ju inget den vanlige nissen klarar i en handvändning.
Personligen tycker jag att det enda som ska kunna stoppa en ev. mordmaskin från Chu är en annan mordmaskin från Chu! Att plocka en mästerlig kampsportssnubbe med sin pickadoll för att killen i fråga inte hinner fram är som ett avbrutet samlag för tusan!
En oskriven lag inom HK-film säger att även om man är beväpnad så måste man slåss mot ärkeskurken med sin Kung-Fu!
Funderar på att hålla koll på rollpersonernas ammo i nästa CP-kampanj så att jag kan se till att magasinen r tomma när de bör vara det ;-)
Och för att återknyta till Risings inlägg (se nån tråd längre ned) om ballt vs. effektivt så skulle iaf. jag tycka att det var höjden av fräckhet om en RP släppte sina vapen i slutstriden för att göra upp med ett råkurr istället!
weatherman - upptäckte nyligen att han missat att åka på mönstringen
------------------
pungen faller aldrig långt från den spetälske.