Lite anakronism skadar ju inte i mitt tycke.Smrtihara said:1700-tals skepp med väldiga, lappade segel och vindbitna träskrov.
Wikipedia said:Urban fantasy is a sub-genre of fantasy defined by place; the fantastic narrative has an urban setting. Many urban fantasies are set in contemporary times and contain supernatural elements. However, the stories can take place in historical, modern, or futuristic periods. The prerequisite is that they must be primarily set in a city.
Handelsområde hade jag tänkt mig. Du kan ju ta fiskmarknadenxDanielx said:Jag skulle vilja skriva om en hamn alt. hamnen om det bara finns en? Och handel överlag. Någon som har några synpunkter på det?
Me likeDraugen said:Noir fantasy är mörk, regnig och skitig fantasy för min del. Jag kan inte peka på några direkta böcker som har just den stämpeln dock, jag vet inte ens om det finns.
Jag menar med Noir Fantasy jävligt mörk och dyster fantasy i vilket fall. Warhammer Fantasy flyttat in i sent 18/1900-tal? Är du med mig så långt?
Det är min vision om staden. En mörk, dyster och farlig plats där det regnar hela tiden. Det är Noir Fantasy för mig!
puss!Paxen said:Handelsområde hade jag tänkt mig. Du kan ju ta fiskmarknadenxDanielx said:Jag skulle vilja skriva om en hamn alt. hamnen om det bara finns en? Och handel överlag. Någon som har några synpunkter på det?
Annars så har jag tänkt mig fattigkvarteren...
Kram och tafsxDanielx said:puss!Paxen said:Handelsområde hade jag tänkt mig. Du kan ju ta fiskmarknadenxDanielx said:Jag skulle vilja skriva om en hamn alt. hamnen om det bara finns en? Och handel överlag. Någon som har några synpunkter på det?
Annars så har jag tänkt mig fattigkvarteren...