Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
När det gäller Opera, har den några fördelar jämfört med t.ex. Firefox?
Mouse gestures har det där.Själv hittade jag en gång ett addon jag älskade, som gjorde att man kunde använda musknapparna som framåt bakåt; snabba klick på höger, sedan vänster musknapp i snabb följd var bakåt, och vänster, sedan höger, var framåt. Skitpraktiskt. Tyvärr har jag glömt vad den hette.
Aha. Fast jag vill inte ha hela mouse gestures, utan bara den där grejen...Snow said:Mouse gestures har det där.
Precis. Men jag är lat och kräver att grunks fungerar out of the box. Så jag vill inte sitta och meka för att få till det. Finns det inte när jag startar webbläsaren, utan först efter en kvarts surfande, letande, mekande, testande, och ett par utkastande av saker som inte riktigt var som jag ville ha, så blir jag ledsen i ögat. Visst, det är skönt att kunna göra det om man måste, men ännu skönare om man inte behöver.krank said:Alltså, jag kan gå med på att det finns en fördel för den som inte vill sitta och meka för att få till grejer. Den fördelen i sig går jag med på att Opera isåfall har när det gäller just de grejer Krille nämner.
Men; Firefox har större flexibilitet sammantaget - just för att du kan skaffa just exakt de funktioner man behöver.
Och det är en position jag respekterar, även om jag inte riktigt kan sätta mig in i den.Krille said:Precis. Men jag är lat och kräver att grunks fungerar out of the box. Så jag vill inte sitta och meka för att få till det. Finns det inte när jag startar webbläsaren, utan först efter en kvarts surfande, letande, mekande, testande, och ett par utkastande av saker som inte riktigt var som jag ville ha, så blir jag ledsen i ögat. Visst, det är skönt att kunna göra det om man måste, men ännu skönare om man inte behöver.
tre sekunders googling ger vid handen att samma funktion finns i Firefox, men att man måste högerklicka på tab bar:en och där klicka "undo close tab". Jag skulle ha velat ha nåtslags Ctrl-Z-baserad variant. That is, om jag nu kände behovet, vilket jag inte gör =)Krille said:Och det som Fogge nämnde, att kunna ångra att jag stängde en flik, glömde jag, men det är ur mitt användande ren porr.
Den är egentligen inte konstigare än positionen att när jag skaffar en DVD-spelare så ska den funka det första jag gör när jag sätter in sladden. En webbläsare är ett verktyg som ska förenkla det för mig. Den är inte en hobby.krank said:Och det är en position jag respekterar, även om jag inte riktigt kan sätta mig in i den.
Det är väl mest det att jag aldrig någonsin stött på vare sig en bit hård- eller mjukvara som out-of-the-box fungerar precis så som den behöver föra för att maximalt underlätta för just mig. Det är ju inte från absoluta början den behöver fungera perfekt, utan i dagligt bruk... Jag förväntar mig inte att alla TV-kanaler just jag vill ha är inställda och ligger i den ordning jag vill ha dem när jag köper en ny TV - hur ska TV-tillverkarna veta att jag vill ha alla sportkanaler i en klump längst bort eftersom jag aldrig tittar på dem?Krille said:Den är egentligen inte konstigare än positionen att när jag skaffar en DVD-spelare så ska den funka det första jag gör när jag sätter in sladden. En webbläsare är ett verktyg som ska förenkla det för mig. Den är inte en hobby.