Nekromanti webbserietips

Anders Åstrand

Swordsman
Vilken webbserie är det här?

Jag lånar ett hörn av din tråd, hoppas det är ok.

Jag läste för ganska länge sen en webbserie som jag skulle vilja hitta igen. Kommer inte ihåg så mycket mer än att de spelade rollspel och skulle åka på konvent, en av deras kompisar kunde inte åka med så han var med via någon typ av radiolänk.

Någon som vet vad jag pratar om?

Pom

Swashbuckler
Re: Vilken webbserie är det här?

Det där känner jag igen från "Knights of the Dinner Table".

Just den där storyarcen kan ha varit från en fansida till serien. Originalet är om jag förstått rätt inte tillgängligt som fullständig webserie.

Länken till den fansidan kan jag inte hitta just nu - senast h ade jag den i en dator på en plats där jag inte längre jobbar. Sorry. :gremfrown:

Ram

Skev
Order of the Stick

Jag måste bara nämna The order of the stick också. Om ni gillar D&D så är detta på gränsen till himmelriket. En strålande blanding av klicheer, regelkommentarer (från karaktärerna!), lag- och regelvrängande och en djäkla massa attityd och självironi!

Kolla bara på den här till exempel. Eller denna . Eller varför inte lite om optande ? Eller... Äh, läs allihop! De är skitkul!

Föresten, Belkor är kung!

EDIT: Jag såg att jag lyckades posta långt ned i en felaktig gren igen... Jag suger och är en plattfisk. :gremsuck: Men för att tillföra något: Full frontal nerdety som Feuflux nämner är med största säkerhet serien du tänker på. I några av de äldre stripparna så går de på någon datorspelsmässa och klär ut Webcam:en till en Picatchu eller nå't då kameror inte är tillåtna på mässan.

Feuflux

omjonasson.se
Serier folk redan har nämnt

Jag suger och är en plattfisk.

Nej, du bor i Linkeboda och är bäst per definition. :gremsmile:

Nu tänkte jag rabbla lite serier trots att allihop (eller nästan iaf, blir osäker) redan är nämnda här. Jag kommer eventuellt att säga samma sak som jag sa i mitt inlägg i tråden som någon länkade till häri. But stick with me...

RPGWorld - Final Fantasy och klichéer!
Order of the Stick - D&D och klichéer!
The Noob - MMORPGs och klichéer.
d12comic - Min serie och klichéer.
Det är alltså de här serierna man menar när man nämner the fabulous four. :gremsmile: Klichéer är bäst. Trots att jag aldrig spelat final fantasy-spelen, aldrig spelat D&D och bara spelat upp till level 5 på WoW-betan så har jag tillräckligt med koll för att roas kungligt. Alla måste läsa. Tack till DODswe4 för att ha gjort reklam för mig redan.

Bob the angry flower tyckte jag var usel när jag först läste... men det är nog en vanesak, för nu gillar jag det mesta. Vissa strip är helt geniala, vissa är "jaha?" och vissa är... mittemellan.

It's Walky (och Roomies) är tillsammans med Sluggy Freelance de två "bästa" serier jag någonsin läst. In och läs från start allihop.

Sexy losers är så osmakligt att det blir bra. :gremsmile:

Sinfest måste jag nämna innan jag bryter också. Man måste älska serier med karaktären "Självförhärligande loser som aldrig kommer få tjejen". :gremwink:

Det får räcka, nu måste jag laga mat.

Pom

Swashbuckler
Det här skall lära mig

Det här skall lära mig att inte skriva inlägg när jag har feber. Det var detta jag tänkte på när jag yrade om KotDT i min post nedan.

Ingen efterrätt för Pom.
Extra glass till Feuflux.