Nekromanti Wee! Level 2!

Foggmock

Myrmidon
För om jag inte minns helt fel behöver man 1000 XP för att levla dit i D20-systemet.

Jag bestämde mig för en 1000-post långt innan Balderk's och Avatarex' kom, så anklaga inte mig för att härmas eller för att det finns för många av dessa trådar.

Om det finns tid och plats att hylla alla som hjälpt mig genom min forumsperiod vet jag inte, men jag tänker försöka. Nu är klockan kvart över nio, ganska exakt tre år efter jag registrerade mig här.

Jag börjar och fortsätter ganska slumpmässigt, men adminsen kommer först.

Ymir - Ända sen min första Salvesommar (då jag fyllde ett år i kanalen tror jag) har du varit en av mina bästa internetvänner. Ändlösa diskussioner om än det ena, än det andra. Stöttat varandra - och hållt varandra vakna när vi faktiskt borde sova. En profil (höhö) här på forumet som syns och hörs och lyssnas på. Jag ser upp till dig, mannen.

Chrull - Orangea plastslangar i håret? Tja, är man rejvare så kanske man inte har alla hästar i stallet. Eller kör på alla cylindrar. Eller har alla får i hagen. Eller ändå? Fick mitt första intryck av dig på Gothcon, när vi delade lägenhet (men varken rum eller säng, thank god) och slötid. Grämer mig fortfarande över att jag inte fick spelleda er i Västmarkscenariot. Du har en mysko musiksmak men är ett mycket välkommet tillskott till kanalen. Tidiga förmiddagar var det du och jag som ägde stället. *LER TURBAN* @:)

Krille - Eller.. Tufva? I vilket skepnad du än väljer att visa dig i är du en av de största. Västmark är ett kanonspel, och trots att du har försprång med X antal år är din kunskapsnivå mycket respektabel. Gammal är äldst, helt enkelt. Snart kommer ett smakprov på Geografica Brittanica, jag lovar. :gremwink:

RipperDoc - Ehm. Tja. The Neotech Guru helt enkelt. Tack för att jag fick slagga hos dig under Gothcon. Det på chrull kan väl appliceras på dig också.

Arvidos - Vi skakade hand på Gothcon, och gjorde lite schysst male bonding på Lincon när allt annat sällskap svek. På forumet är du faktiskt lite väl flummig ibland, men IRL är du en skön kille. Och ingen som du kan liva upp kanalen (eller översvämma den med flum). Reko kille, helt enkelt. Ser fram emot att se dig på BSK.

Archer - Den enda som försöker vara seriös i kanalen. :gremwink:

Seter och Dante - För att ni är Drakar och Demonerprofiler för mig. Tror aldrig jag vart inblandad i nån debatt med er, men ändå.

Seinet - inte heller vi har pratat här - men vi har lirat rollspel ihop. Status, fan. :gremlaugh:

sist, men som vanligt inte minst - Gardener!

The man, the myth, the concept. Tack för att vi får finnas här. Många av oss behöver vår dagliga fix. Tack för att du idlar i kanalen och ger mig kanelbullar. Tack för Linconsessionen. En av höjdpunkterna näst att slå Yassilus på ballarna med ett boffersvärd.

Gardener vår, som är på forumen.
helgat varde ditt nick,
tillkomme din adminmakt,
Så som på forumen
Så ock i kanalen.
Vår dagliga post, giv oss idag,
Och förlåt oss våra OT
Såsom ock vi förlåta, dem oss förolämpa.
Och inled oss icke i NT, ty det klarar vi själva,
Utan fräls oss från banning
Forumet är ditt, och makten, och adminstatusen. I evighet.
Wrnu.

Nu har jag säkert glömt nån admin, men det ger sig. Till grisodlarna, således. Nu blir det mer kaos.

Mogge - det lilla ryska långhåriga drägget från Uddevalla. Beter sig inte som en fjortonåring. Keep it up, grabben.

Bastion - vi har också lekt rollspel mer än vi pratat här. Dina smaklösa kommentarer i kanalen kan jag nog inte leva utan.

Balderk - Äh, vafan. Du får nöja dig med det jag skrev om dig i din tråd.

H20 - Day of defeat, någon? Och prästen som säger fan och herregud och köttar folk med brandsläckare.. genialiskt.

Solinde - Min bästa konventskompis. Fåordig här, ett glatt tillskott till kanalen.

Yassilus - Ahoy, matey! Lincon träffades vi första gången, och lirade Fluxx. Sen hängde vi hela konventet nästan. Helskoj kille, ser fram emot att träffa dig på BSK också. Och kom ihåg - Mi casa su casa.

Vitulv - Ah, min kamrat på Dod-forumet på senaste tiden. Alltid trevlig, tycker nästan alltid som jag. :gremwink:

walium - Ah. En madrass på nästan behagligt gångavstånd från konventet. Kommer du ner på Calcon garanterar jag en mysig sovplats nära till konvetet till dig. Jävligt goda pannkakor, förresten.

Troberg - en liten lurker, i mina ögon. Jag upptäckte att killen ens existerade typ efter Gothcon när jag verkligen satte igång min forumsaktivitet. Har alltid ett bra input i vilken debatt som helst, eller en fånig OT-anekdot.

Rising - Du är en outsinlig källa för inspiration för mig. Jag säger det inte alltid, men dina inlägg om system hit och dit färgar mig grymt mycket.

Storuggla - Hoppas marsvinet Anna smakade bra :gremwink:

Sen kom jag på att jag inte debatterar så mycket med forumets storheter egentligen, utan mest slänger in ett par inlägg i pågående debatter som sällan svaras på, alternativt hjälper jag nybörjare. Hur har jag då utvecklats under min forumshistoria? Mitt första och mina första inlägg kom på Neotechforumet, eftersom det vid tillfället var det enda spel jag ägde. Sen köpte jag Drakar och Demoner 6 och började synas där. Sen köpte jag Western. Sen blev det mer och mer forum, och idag är en normal forumsrunda DoD - Eon - Neotech - Rävsvans - Western - Rollspel - Rollspelsmakande - Science Fictionrollspel - Allmänt spelforum - Kontaktannonsforum - Rollspelarkultur - www.rollspel.nu-forum och runt runt runt så varvat med svar på inlägg, även om jag latar mig med Huvudsidan när det är bråttom. Anledningen till att jag går den långa vägen är att jag oftast har mycket tid att slå ihjäl, och alltså inte bråttom.

Till alla som känner sig glömda: Det är ni. Eller så tyckte jag att det inte fanns tillräckligt mycket att skriva. vilket iofs inte hindrade mig med vissa andra. :gremwink:

Återigen - tack till Gardener för tålamod, server och arbete. Tack till alla användare som gör detta stället ett ställe värdigt att återkomma till. Igen och igen och igen.

KEEP ROCKING!

Morgoth

Swashbuckler
det lilla ryska långhåriga drägget från Uddevalla

Bwahahaha. Vilken perfekt titel. Jag *är* verkligen ett ryskt drägg (trots att jag inte är rysk).

Jag tycker du gjorde en bra sammanfattning här, fattig på det vanliga smöret som präglar dylika eloger. Hoppas vi får ytterligare 1000 inlägg av din bittra cynism och din hårdkokta stil.

Mog I, teh original one - blev sugen på att träffa lite mer forumsfolk nu. GC nästa, alltså.

Ackerfors

Alas, your rapids!
*gråter en skvätt*

För om jag inte minns helt fel behöver man 1000 XP för att levla dit i D20-systemet.

Det är korrekt!

En av höjdpunkterna näst att slå Yassilus på ballarna med ett boffersvärd.

[pipig röst]Morr... Jag fick men för livet... [/pipig röst] :gremwink:

Yassilus - Ahoy, matey! Lincon träffades vi första gången, och lirade Fluxx. Sen hängde vi hela konventet nästan. Helskoj kille, ser fram emot att träffa dig på BSK också. Och kom ihåg - Mi casa su casa.

Jag ska göra allt som står i min makt för att kunna ta mig ner dit. Chrull hetsar nämligen också... :gremsmile:
Skönt att jag kan roa, oavsett om det är som slagpåse (påsar? Hmm...) eller om det är mina kommentarer.

Jag är glad att jag fick "hänga" med er på LinCon. Dels för att ni är ena hyggliga typer och dels för att jag kände mig fruktansvärt vilsen då.

Ni har ju sett min sanityloss...

Lite mer aktivitet vill vi se här på forumet från din sida.

*ger Fogge en ljudlig pÖzZ på kinden och fNiZzar* :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vackert som en förfusen stortå

"walium - Ah. En madrass på nästan behagligt gångavstånd från konventet. Kommer du ner på Calcon garanterar jag en mysig sovplats nära till konvetet till dig. Jävligt goda pannkakor, förresten."

Du är hjärtligt välkommen till mitt ostädade grotthål även nästa Lincon. Jag lovar att bjuda på pannkakor även denna gång. :gremwink:

Feuflux

omjonasson.se
Grattis

Grattis (hade du nämnt mig så hade du fått fler grattis :gremgrin: )

Vi har väl inte snackat så mycket i själva forumet, men jag tycker du är en toppenforumist som kvalar in på min tio-i-topp-lista (som förvisso innehåller fler än 10 pers, men skit i det). Även om jag inte alltid gillar dina poster så är du ibland en jävel på att få till det.

Jag har minsann spelat diverse spel på LinCon, X-box och inte minst Mutant:UA med Fogge jag, bara så att alla vet det. :gremwink:

Foggmock

Myrmidon
Re: Grattis

Jag tror att det var mitt sista som hobbymoderator. Du kan ju söka på 'yrkar' eller 'låsning' på mig så lär du hitta flera. :gremsmile:

Och tja, tryckeridebatten var mycket onödig och mycket OT men eftersom han envisades med att skriva fåniga saker var ju nån tvungen att sätta dit honom :gremwink:

...Och jag använde faktiskt listan i kanalen som referens när jag hittade vilka jag skulle skriva om. Sen tänkte jag lite på Gothcon, sen tänkte jag inte mer. :gremblush:

Anyway, hoppas du återvänder till dina hemtrakter och är redo att ge dig ut på Hindenburgs gator igen - eller få ett ordentligt kok stryk i Dead or Alive.

Nu har jag ju dessutom bäddsoffa där det får plats iallafall två forumiter medans Calcon är, och jag har madrasser på vinden. Mi casa su casa, som jag sa till Yassilus. :gremwink:

Feuflux

omjonasson.se
Re: Grattis

Nu har jag ju dessutom bäddsoffa där det får plats iallafall två forumiter medans Calcon är, och jag har madrasser på vinden. Mi casa su casa, som jag sa till Yassilus.

Tja, jag har fortfarande ett rum i familjevillan i Kalmar så sovplats är inga problem. :gremsmile: Däremot kan Calcons tidsplacering vara ett problem, men jag ska se vad jag kan åstadkomma när tiden är mogen.

Balderk

Swashbuckler
Grattis på're

Balderk - Äh, vafan. Du får nöja dig med det jag skrev om dig i din tråd.
Okej då! Jag får väl ta och nöja mig med det här :gremsmirk:

Grattis till 1000-inläggs klubben. Det är ju inte en så stor del av forumets användare som är där. och till lvl 2. Vad behöver man för lvl 3?

Och du... kommer du till nörrland nån göng så är det bara att komma o hälsa på. Mitt hus e ditt hus grappen! :gremgrin:

/Balderk, nöjd

Foggmock

Myrmidon
Re: Grattis på're

Grattis till 1000-inläggs klubben. Det är ju inte en så stor del av forumets användare som är där. och till lvl 2. Vad behöver man för lvl 3?

...tre tusen? var länge sen jag spelade en så låg karaktär och faktiskt levlade. :gremtongue:

Och du... kommer du till nörrland nån göng så är det ba..

Yeah right, fat chance. :gremtongue:

Balderk

Swashbuckler

Yeah right, fat chance. :gremtongue:
hehe. Någongång kommer norrlands klor dra dig hit till landet där isbjörnar och renar vandrar på gatorna! Var så säker :gremlaugh:
Och när du gör det är det bra att du har ett vänligt sinnat hem du kan vända dig till i den mörka natten som täcker landet dygnet runt. För annarts vet man aldrig vad som kan hända...

Kom ihåg: I Norrland kan ingen höra dig skrika!

Foggmock

Myrmidon

Du, jag har redan vart i Norrland två gånger. Graninge, närmare bestämt. Ligger runt Långsele tror jag.

Då fick jag åka på en snowracer bakom en snöskoter på en frusen sjö. HAR DU EN ANING OM HUR JÄVLA LÄSKIGT DET VAR? De hörde ju inte att jag skrek och man kunde ju inte just bara hoppa av i 60 km/h.. sen dess har jag inte tålt norrlänningar. Inte nog med det, jag lyckades slarva bort min favoritgosedjurshund på tåget. Tror jag det var. Hursomhaver är den borta. Och det är ert fel!

Balderk

Swashbuckler
Vad var det jag sa?

De hörde ju inte att jag skrek och man kunde ju inte just bara hoppa av i 60 km/h..
Vad var det jag sa? I Norrland kan ingen höra dig skrika! Lyssna på mig bara.

Hur som helst. Du ska inte döma alla Nnorrlänningar efter det där jävla buschfolket. Vi som är civiliserade och bor i städer och faktiskt inte åker snöskooter är rätt trevliga faktiskt. Det gäller att välja rätt plats för sitt norrlandsbesök liksom. och This is the spot! Som min vän Snoop Dog brukar säga. Längs kusten är det alltså rätt riskfritt att befinna sig. Det är när du kommer till inlandet du ska börja oroa dig för sådant som du hade vart med om... och värre.

/Balderk