Nekromanti Welcome to Paranoia-land

Troberg

Sinister eater
Personligen föredrar jag "If you are found here in the night, you will be found here in the morning".

Själv söker jag dock efter antingen en skylt med "Trespassers will be mooned" eller "Här vaktar vi" med en bild av mig med ett otäckt tillhygge och en guldfisk. Samt en rejäl laddning "Förbjudet att rasta hundar på gräsmattan"...

Förresten, någon som vet varför det på mer officiella sådana skyltar brukar stå "Sträng förbjudet"? Antingen är det förbjudet eller så är det inte förbjudet. Hur kan det vara strängt förbjudet? Storuggla, du som jobbar inom området, ge oss något slags förklaring.

Storuggla

Champion
"Förresten, någon som vet varför det på mer officiella sådana skyltar brukar stå "Sträng förbjudet"? Antingen är det förbjudet eller så är det inte förbjudet. Hur kan det vara strängt förbjudet? Storuggla, du som jobbar inom området, ge oss något slags förklaring."

Enkelt riktlinje som jag just kom på:
Förbjudet – "Va fan gör du här? Här kan du ju inte vara! Stick annars ringer jag polisen!"
Strängt förbjudet – "Vafan! Nu blir det brottningsmatch!" (insert sounds of scuffle here) "Hallå farbror blå? Jag har en brottsling snyggt paketerad här åt er."

Vad jag vill ha sagt är att om det är förbjudet blir man baa utsläng, inga varande men. Strängt förbjudet blir det rapporter, cellvistelse och kanske åtal. Skulle jag gissa på.

Storuggla, på rak halskota

Rickard

Urverk speldesign
Förbjudet – "Va fan gör du här? Här kan du ju inte vara! Stick annars ringer jag polisen!"
Strängt förbjudet – "Vafan! Nu blir det brottningsmatch!" (insert sounds of scuffle here) "Hallå farbror blå? Jag har en brottsling snyggt paketerad här åt er."
Det är som i försvaret där det finns hemliga dokument och kvalificerat hemliga dokument.. Antagligen blev det strängare straff om man avslöjade det senare..

/Han som fick förklaringen att de kvalificerat hemliga dokumenten var hemligare än de hemliga dokumenten

<font size="1">[edit] Ändrade "Antingen" till "Antagligen"</font size>

Storuggla

Champion
"Det är som i försvaret där det finns hemliga dokument och kvalificerat hemliga dokument.. Antingen blev det strängare straff om man avslöjade det senare.."

Kan du fethajja! :gremlaugh: I egenskap av före detta typ med rö hemligstämpel kan jag säga att hemligt är lite rutin, men kvalificerat hemligt är sådant som inte ens de värnpliktiga som hemligstämplar ska se. I teorin. Vi såg det ändå. :tekopp:

Storuggla, ostkupa!

ro83rt

Swordsman
Kan du fethajja! I egenskap av före detta typ med rö hemligstämpel kan jag säga att hemligt är lite rutin, men kvalificerat hemligt är sådant som inte ens de värnpliktiga som hemligstämplar ska se. I teorin. Vi såg det ändå.
Vad stod det då? :gremwink:

Storuggla

Champion
Den enkla gick jag inte på! ;D [NT]

Men återkom om femtio år eller vad det är så ska vi väl talas vid...

ro83rt

Swordsman
Re: Den enkla gick jag inte på! ;D [NT]

Jamen, handlade det om biovapen eller test på personer med telepatiska krafter? För det måste ju falla under "Jättehemligt" fliken?

Ulfgeir

Swashbuckler
När jag tjänstgjorde så var det att om det kom ett kvalificerat hemligt meddelande på natten när vi hade jour så skulle vi ringa vakthavande befäl och väcka honom. Tekniskt sett fick vi inte ens befinna oss i samma rum som ett sådant hemligt meddelande. Nu kom det aldrig några kvalificerat hemliga saker då (1990) vad jag vet (åtminstone aldrig när jag hade jour).

Men hemliga meddelanden var rutin. Var nästan så man blev förvånad när det kom ett meddelande som INTE var hemligt. Och måste säga att många av de saker som de rutinmässigt hemligstämplade nog antagligen lika väl hade kunnat vara öppna meddelanden.

/Ulfgeir