Re: Klanvinstvillkor Ja eller Nej
Tyr först till analys då:
Har sammanlagt skrivit 12 inlägg, vilket är rätt lite tror jag.
I andra inlägget kommer första rösten:
Tyr said:
!Paxen har en röst på sig och jag tror han är online.
Röst: !Paxen
Vad har du för tankar om spelet än så länge !Paxen?
Andra rösten är identisk i sitt tomma innehåll:
Tyr said:
Enda anledningen till att min röst ligger kvar är att jag inte bestämt mig för vem jag ska rösta på härnäst. Vimes skulle fungera, men han verkar ju ha något på gång så jag kör på någon som är online helt enkelt.
Röst: Cassius
Vilka tankar har du om spelet så här långt?
Sen så snurrar jag till det lite:
Tyr said:
Möller said:
Vad innebär klandiscipliner?
Är de »bara« personlighetsdrag som klanerna beskrivs med eller har de kanske nån koppling till vilka förmågor (i VtM) vampyrerna av klanen kan besitta?
Nu vet jag inte hur du kan få det till att vara personlighetsdrag, det får du gärna förklara, men som sagt var så är klandiscipliner de övernaturliga förmågor som förknippas med en klan. I rollspelet så är det mycket dyrare att köpa discipliner som inte tillhör ens klan (om jag minns rätt).
I övrigt så hoppar jag på drevet mot Möller.
Röst: Möller
Jag får berömma Tyr för att han faktiskt svarar på min fråga, men rösten är grymt tom. »I övrigt«. Tredje gången alltså.
Därefter kommer dethär:
Tyr said:
Gå på !Paxen igen om ni har något nytt att komma med eller om ni tycker han ser rödast ut närmare deadline.
Möller har spelar ner sig. Jag känner vittring av varulv.
Det är beklagligt att Vildkatt inte kommit med i spel än. Men det känns ändå rätt karaktäristiskt. Jag ser henne inte online ofta och i Firefly PBF var hon bland de mest inaktiva. Jag hoppas att hon hoppar in i spelet snart och är aktiv.
Hur jag har spelat ned mig är inte klart, men det är iallafall ett försök av Tyr att faktiskt dreva istället för att bara strö röster omkring sig.
Tyr håller inte med Recca om att generation är indikator på förmåga. Håller däremot med Basenanji om att klanvinstvillkor går att spåra ulvar på och går därefter pronto ut med att han har ett.
Andra försöket att dreva är också på mig:
Tyr said:
Men vi vet ju lika mycket/lite som du om generationer. Enda sättet att få reda på om 11 är högt eller lågt i spelet är ju om en majoritet går ut med det. Tycker du verkligen vi ska massouta generation i detta läget?
Jej, innehåll!
Därefter räknar Cassius ihop bara 13 inlägg av Tyr (vid tidpunkten får jag det dock till 11). Tyr försvarar sig:
Tyr said:
Cassius said:
Tyr har skrivit 13 inlägg än så länge, 7-8 av dessa måste anses vara väldigt korta och knappt innehålla något. Intressant att notera.
Jag tror inte det skiljer sig nämnvärt från tidigare spel jag varit med i. Jag är mer analytisk, så spelet behöver mogna lite för att jag ska komma in bättre i spelet tror jag. Fram tills dess försöker jag så gott jag kan.
Om du har några frågor så är det fritt fram att ställa dem. I vanlig ordning så har jag teorier om hur spelet är uppbyggt. Jag vet dock inte om byn har något att tjäna på att jag flummar om uppbyggnad i nuläget.
Nja, inte har jag hittat mycket som talar för att Tyr är grön. Hans spel är i det närmaste obefintligt. Ströröster på folk som är aktiva. Inga ordentliga anklagelser. Han är på mig, vilket ni väl betraktar som byboigt, men
bara mig. Det är inte omöjligt för mig iallafall att varulven Tyr nöjer sig med att gå på enkelt byte.