Nekromanti Werewolf the Masquerade (Runda 1)

RasmusL

Champion
Vänta eller gå vidare?

Tyr och VildKatt verkar vi inte komma längre med jsut nu, i och med att de inte är online.

Ska vi notera deras frånfälle och gå vidare? Vi har ingen indikation på när de kommer tillbaka så att vänta känner jag itne är ett bra alternativ.

Hur och med vilka går vi vidare?

Lukas

Mannen i Gult
Re: Massoutning av klaner? :)

!Paxen said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Men. Det värsta med den här taktiken är om Möller är inaktiv idag och näst på tur är Vildkatt. Vad har vi för backup plan då?
Tja. Vi fortsätter förstås att dreva och leva rövare. De på listan må outa utan snack (Stövelkatten är väl, i varje fall i teorin, närvarande), men vi ska ju inte sluta jobba och vänta på att folk outar. Dreveri är fortfarande den huvudsakliga näringen i den här byn.

På tal om: vem röstar du på nu KK? Har du några känningar någonstans?

Jag är inte övertygad om xyas ulveri, men jag tycker Måns spelat upp sig. Tyr är någon jag gärna ser kommer in i matchen. Kanske borde man dra igång något däråt?
Jag vet vem jag vill ha mer info ifrån.

Min röst: Lu-Kaazh Jag själv är okej, med vad du nu vill outa, men dgrabbarna grus vill ha klan.
Det är inte förstår gången det här spelet du gå på om att du misstänker mig, men jag hoppas att du förstår att jag inte kommer outa något om inte en större del av byn verka vilja det.
är det bara mitt dåliga antal inlägg som får dig att misstänka mig, eller tycker du att jag gör något annat dumt?
för antalet inlägg kommer förmodligen inte bli mycket bättre, jag kommer köra med den taktik som jag känner mig bekvämast i, att skriva saker när jag känner att jag har något att komma med.
men om du har något specifikt du vill ha svar på så kan du ju alltid fråga något spec, men om det innebär outning, så får du allt ha byn på din sida.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Vänta eller gå vidare?

Elmrig said:
Tyr och VildKatt verkar vi inte komma längre med jsut nu, i och med att de inte är online.

Ska vi notera deras frånfälle och gå vidare? Vi har ingen indikation på när de kommer tillbaka så att vänta känner jag itne är ett bra alternativ.

Jag tycker att du kan ta lite ställning och slänga iväg en motiverad röst eller så.

Vart röstar du nu och varför?

Körschemat har funkat förvånansvärt bra så här långt och vi som är aktiv kan pyssla med annat så länge.

Möller

Hubert Hortlax
Re: Klanvinstvillkor Ja eller Nej

Tyr först till analys då:

Har sammanlagt skrivit 12 inlägg, vilket är rätt lite tror jag.

I andra inlägget kommer första rösten:

Tyr said:
!Paxen har en röst på sig och jag tror han är online.
Röst: !Paxen
Vad har du för tankar om spelet än så länge !Paxen?
Andra rösten är identisk i sitt tomma innehåll:
Tyr said:
Enda anledningen till att min röst ligger kvar är att jag inte bestämt mig för vem jag ska rösta på härnäst. Vimes skulle fungera, men han verkar ju ha något på gång så jag kör på någon som är online helt enkelt.

Röst: Cassius

Vilka tankar har du om spelet så här långt?
Sen så snurrar jag till det lite:
Tyr said:
Möller said:
Vad innebär klandiscipliner?

Är de »bara« personlighetsdrag som klanerna beskrivs med eller har de kanske nån koppling till vilka förmågor (i VtM) vampyrerna av klanen kan besitta?
Nu vet jag inte hur du kan få det till att vara personlighetsdrag, det får du gärna förklara, men som sagt var så är klandiscipliner de övernaturliga förmågor som förknippas med en klan. I rollspelet så är det mycket dyrare att köpa discipliner som inte tillhör ens klan (om jag minns rätt).

I övrigt så hoppar jag på drevet mot Möller.

Röst: Möller
Jag får berömma Tyr för att han faktiskt svarar på min fråga, men rösten är grymt tom. »I övrigt«. Tredje gången alltså.

Därefter kommer dethär:
Tyr said:
Gå på !Paxen igen om ni har något nytt att komma med eller om ni tycker han ser rödast ut närmare deadline.

Möller har spelar ner sig. Jag känner vittring av varulv.

Det är beklagligt att Vildkatt inte kommit med i spel än. Men det känns ändå rätt karaktäristiskt. Jag ser henne inte online ofta och i Firefly PBF var hon bland de mest inaktiva. Jag hoppas att hon hoppar in i spelet snart och är aktiv.
Hur jag har spelat ned mig är inte klart, men det är iallafall ett försök av Tyr att faktiskt dreva istället för att bara strö röster omkring sig.

Tyr håller inte med Recca om att generation är indikator på förmåga. Håller däremot med Basenanji om att klanvinstvillkor går att spåra ulvar på och går därefter pronto ut med att han har ett.

Andra försöket att dreva är också på mig:
Tyr said:
Men vi vet ju lika mycket/lite som du om generationer. Enda sättet att få reda på om 11 är högt eller lågt i spelet är ju om en majoritet går ut med det. Tycker du verkligen vi ska massouta generation i detta läget?
Jej, innehåll!

Därefter räknar Cassius ihop bara 13 inlägg av Tyr (vid tidpunkten får jag det dock till 11). Tyr försvarar sig:
Tyr said:
Cassius said:
Tyr har skrivit 13 inlägg än så länge, 7-8 av dessa måste anses vara väldigt korta och knappt innehålla något. Intressant att notera.
Jag tror inte det skiljer sig nämnvärt från tidigare spel jag varit med i. Jag är mer analytisk, så spelet behöver mogna lite för att jag ska komma in bättre i spelet tror jag. Fram tills dess försöker jag så gott jag kan.

Om du har några frågor så är det fritt fram att ställa dem. I vanlig ordning så har jag teorier om hur spelet är uppbyggt. Jag vet dock inte om byn har något att tjäna på att jag flummar om uppbyggnad i nuläget.
Nja, inte har jag hittat mycket som talar för att Tyr är grön. Hans spel är i det närmaste obefintligt. Ströröster på folk som är aktiva. Inga ordentliga anklagelser. Han är på mig, vilket ni väl betraktar som byboigt, men bara mig. Det är inte omöjligt för mig iallafall att varulven Tyr nöjer sig med att gå på enkelt byte.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Möller said:
Därefter räknar Cassius ihop bara 13 inlägg av Tyr (vid tidpunkten får jag det dock till 11).
Cassius said:
Tyr har skrivit 13 inlägg än så länge, 7-8 av dessa måste anses vara väldigt korta och knappt innehålla något. Intressant att notera.
Och en sak som jag anser är intressant är att Cassius egentligen menar xyas.

Förövrigt var det en bra analys av Tyrsan.

RasmusL

Champion

Konrad Konvalj said:
Elmrig said:

Jag tycker att du kan ta lite ställning och slänga iväg en motiverad röst eller så.

Vart röstar du nu och varför?

Körschemat har funkat förvånansvärt bra så här långt och vi som är aktiv kan pyssla med annat så länge.
Allmänt så tycker det är mycket "missförstånd" och intetsägande kommentarer som späder ut tråden just nu.

Av de som varit aktiva har !Paxen och Möller varit skumma men båda tycker jag har styrt upp sig en aning. Framför allt Möller gör ett allt bättre intryck på mig iaf. Allt gott med dessa så långt fram tills:

!Paxen påstår sig vara ventrue men har inget klanvinstvillkor. Det är i mina ögon jävligt skumt utifrån fiktionen. Kan du kommentera det här !Paxen?

!Paxen är dock redan satt udner press och jag vill veta mer om de som inte varit med så mycket i spelet.

Jag vill veta mer om de som inte har skrivit så mycket. Lu-Kaahz senaste var lite intetsägande.
Lu-Kaahz, vem tycker du ska upp på grillen härnäst?

Röst: Lu-Kaahz

Recca har varit ganska aggressiv med sina åsikter i början men sedan försvunnit lite i bruset, det skulle vara kul att höra mer vad hon tänker om situationen just nu.

Möller

Hubert Hortlax

Elmrig då. Vid denhär analysen sammanlagt 13 inlägg.

Mycket av Elmrig spel har kommit idag och kretsat kring outningarna av klan. Funderar och kommer med idéer och frågor. Är generellt positiv till outning. Det spelet har jag inget emot, tvärt om känns det som en nybörjar-bybo som prövar sig fram.

Första rösten kom igår kl 22.30
Elmrig said:
Jag känner fortfarande att Möller är skum men jag är med:

Röst: xyas
Sammarbetsvillig men utan eget driv och med en Möller-gardering.

Andra rösten kommer i samband med klan-outningssnacket och får väl mest ses som en understrykning till att !Paxen behöver outa:
Elmrig said:
Du är bland de som varit uppe på tapeten i tid och otid och nu känns det som att du stallar för tid. Ge oss en anledning att släppa dig.

Mycket möjligt är att det här är en del i !Paxens strategi och i så fall tycker jag vi sätter press på honom tills han talar ur skägget och slutar stalla, tvinga honom att samarbeta eller rösta ut honom.

Röst: !Paxen
Sen går det mesta klan-snacket över:
Elmrig said:
Jag har ingen direkt erfarenhet av hur mycket tempot brukar öka sista dagarna i rundan men utifrån hur segt spelet är just nu lär vi behöva dra igång något snart. Jag är lite lost rörande i vilken riktning det är vettigt att köra men om syftet är att få fram information så kan jag tänka mig att hänga på det mesta.
Då har Elmrig inte mycket att komma med igen. Visst, han är nybörjare. Men det är lite tomt. »Jag kan tänka mig att hänga med på det mesta« är, vad ska jag säga, sammarbetsvilligt-defensivt. Ulvigt.

Möller

Hubert Hortlax

Elmrig said:
!Paxen påstår sig vara ventrue men har inget klanvinstvillkor. Det är i mina ögon jävligt skumt utifrån fiktionen. Kan du kommentera det här !Paxen?
Kan inte du kommentera det, för oss som inte ha koll på VtM?

Förövrigt bra inlägg med en hyfsad röst.

G

Guest

Guest

Möller said:
Då har Elmrig inte mycket att komma med igen. Visst, han är nybörjare. Men det är lite tomt. »Jag kan tänka mig att hänga med på det mesta« är, vad ska jag säga, sammarbetsvilligt-defensivt. Ulvigt.
Precis. Han är nybörjare. Jag tror jag känner lite samma saker som honom - även om jag varit med i ett spel tidigare. Man har ingen aning om vad folk yrar om och man trevar sig fram lite. Vågar sig kanske inte riktigt på att göra någon djuplodad analys då man inte har den blekaste aning om vad man ska basera den på.

Så jag håller inte riktigt med om att det är ulvigt. Det är faktiskt en väldigt dålig grund att "ulva" någon på tycker jag.

Möller

Hubert Hortlax

Det är inte trevandet som är ulvigt, utan just dethär att man är samarbetsvillig utan att komma med något själv. Det är nämligen väldigt svårt att som ulv komma med egna idéer. Men man vill verka som om man hjälper byn, vilket man försöker låtas göra genom att »hänga på«.

En bra bybo har åsikter. Är lagom motsträvig mot andra spelares idéer, då de kan vara ulvar.

Visst, det är svårt som nybörjare. Men, och det här är ett tips till både dig om Elmrig, börja med en röst. Undermedvetet har du någon du misstänker. Försök hitta scum tells på den personen och motivera med dem, men har du inte den möjligheten direkt är det ändå bättre att slänga iväg en röst.

(Ja, jag klagar på omotiverade röster. Men avsaknad är mycket värre. En röst är alltid något att analysera.)

Mogger

Hipsteranka
Ljug inte. På riktigt, ljug inte.

Än så länge har vi detta:

Möller - Nosferatu med ett klanvinstvillkor
!Paxen - Ventrue utan ett klanvinstvillkor
Stövelkatten - Tremere med ett klanvinstvillkor
xyas - Nosferatu med ett klanvinstvillkor

Nu råkar det vara så att jag vet att en av dessa ljuger. Jag tänker vänta lite och se om någon av er har ett desperat försvar eller just kom på att ni hade "läst fel" eller något sådant. Så, är ni fyra helt säkra på att det ni säger här är sant?

Jag kommer givetvis att berätta vad jag vet innan rundan är över, och i god tid så att alla kan byta röster.

Möller

Hubert Hortlax
Re: Ljug inte. På riktigt, ljug inte.

Måns said:
Så, är ni fyra helt säkra på att det ni säger här är sant?
Ja, xyas gick väl ut med Toreador?

Ond bråd död

Swashbuckler

Det finns lite olika sätt att ulva, men jag tycker inte Elmrig känns som en nybörjar-ulv riktigt. Jämfört med Cassius nybörjar-ulvande förra partiet så är Elmrig mera cool. Han verkar dock ha bra koll på spelet trots allt, vilket kan betyda tips från kompisar. Det lilla jag sett tycker jag känns genuint.

RasmusL

Champion

Möller said:
Elmrig said:
Kan inte du kommentera det, för oss som inte ha koll på VtM?

Förövrigt bra inlägg med en hyfsad röst.
Ventrue är som regel väldigt makthungriga och ser sig själva som camarillans ledare. Att en sådan inte skulle nära förhoppningar om att placera sin klan på tronen är märkligt.

Mogger

Hipsteranka
Re: Ljug inte. (Rättelse!!)

Måns said:

xyas - Toreador med ett klanvinstvillkor

Nu råkar det vara så att jag vet att en av dessa ljuger. Jag tänker vänta lite och se om någon av er har ett desperat försvar eller just kom på att ni hade "läst fel" eller något sådant. Så, är ni fyra helt säkra på att det ni säger här är sant?

Jag kommer givetvis att berätta vad jag vet innan rundan är över, och i god tid så att alla kan byta röster.
Jag skrev fel. Så här ska inlägget se ut. Tack Möller.

Möller

Hubert Hortlax

Ond bråd död said:
Det finns lite olika sätt att ulva, men jag tycker inte Elmrig känns som en nybörjar-ulv riktigt.
Njä, inte riktigt. Det finns lite hos Elmrig som pingar tycker jag, men i dagsläget har jag främre kandidater för en utröstning (Xyas och Tyr).

Lukas

Mannen i Gult

Måns said:

Nu råkar det vara så att jag vet att en av dessa ljuger.
Jag ser också att en person ljuger, undrar om vi ser samma?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Ond bråd död said:
Det finns lite olika sätt att ulva, men jag tycker inte Elmrig känns som en nybörjar-ulv riktigt. Jämfört med Cassius nybörjar-ulvande förra partiet så är Elmrig mera cool. Han verkar dock ha bra koll på spelet trots allt, vilket kan betyda tips från kompisar. Det lilla jag sett tycker jag känns genuint.
Cassius hade helt andra förutsättningar som nybörjar-ulv skall ju tilläggas. Han satt ju i en guldsits från start.

Ersättare till Antemannen som inte pallade trycket och fick sakta, men säkert jobba sig in i rollen. Han hade +600 inlägg att jobba ikapp och säkerligen god hjälp av sina ulvpolare.

!Paxen

Swashbuckler

Elmrig said:
Jag har ingen Klanvinstvillkor: Din klan XXX eller liknande. I flufftexten står det visserligen att min klan förordnar ära och starkt ledarskap och att min klan genom det ska hjälpa till att stoppa sabbaten. Men det står ingenting om att min klan har ett speciellt vinstvillkor. Har t om frågat Mukwa om det, men han säger att det inte är något jag har missat.

!Paxen

Swashbuckler

Lu-kaazh said:
Måns said:

Nu råkar det vara så att jag vet att en av dessa ljuger.
Jag ser också att en person ljuger, undrar om vi ser samma?
Jag kanske missar något, men sa inte Stövelkatten att han inte hade ett vinstvillkor...?