Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna
Vimes said:
Jag noterar din förmågeclaim, KK. Och nu har du verkligen skrivit och jobbat, men du har ju inte rett ut det här med Paxen, Lukas och Måns, och dina luddiga och inkonsekventa resonemang kring dem.
Det är, för mig i varje fall, det som gör dig misstänkt.
Då tar vi en sväng om till. Hur det slutar det vågar jag inte svara på
Paxy är ulv. Vi hänger honom och en del av hängningen beror på att han inte har KVV. Där emotsätter jag mig. Alltså, att det skall vara förenat med ulv är inget jag går med på så där rakt av. Lukas och Måns hävdar att Paxie ljuger om sina villkor eftersom de är av samma klan och har KVV. I paranoian ser jag en diabolisk plan att allt är en bra setup och ett fullgott alibi i ett gäng rundor framöver. Säkerligen svajar jag lite av och an här och är inte riktigt säker på hur jag vill ha det. Jag kan just nu inte säga vilka som är ulvar och är av den inställningen att jag inte litar till fullo på någon. Ett sundhetstecken tycker jag.
Paxen är grön visar det sig runt 21.30 idag. Då kan jag fortfarande inte släppa Lukas/Måns. Givet vore det idioti anser jag nu i efterhand att dra den där valsen om man är ulv, men jag kan fortfarande inte utesluta att en av dem (eller båda två) är en av våra ulvar.
Ditt senaste inlägg (var ett tag sen, men det som innehåller mina motsägelser) har jag själv svårt att förstå mig på så här i efterhand).
Jag må ha sunkat ur totalt och jag kan nog inte förklara mig på nått vis hur jag än försöker.
Jag kan alltså tro att: !Paxen + Lu-kaazh + Måns är ulvar samtidigt som jag kan tänka mig att tro att alla är gula när vi väl börjar runda två. Vad vi än får för resultat på !Paxen så kommer jag ändå att misstänka de två Venture ( stavning?) snibbarna för att de är så bestämd på att !Paxen är ulv för att han inte har KVV.
Äh..kan inte förklara mig på nått vis. KVV saken är lixom för mycket för mig. Det är en pryl som fått en massa makt över byn som gör att mina misstankar gått från och till och överallt. KVV är inget ulvjagarvapen kort och gott.
Och jag skriver från paddan om du undrar.