Nekromanti Werewolf+Vampire+Mage kampanj?

Ymir

Liten kantbaron
Förutom vad som har sagts där jag också starkt förordar nWoD över oWoD då man faktiskt gjort en ansträngning att göra systemen över spellinjerna mer lika (alla har ett powerstat (Blood Potency för vampyrer, Primal Urge för varulvar etc., färdigheterna är samma, alla har ett juice-stat (Vitae för vampyrer, Essence för woffar etc.) där oWoD har helt skilda grejor (Generation finns ingen likhet i andra spel, samma sak med Rank i woffe eller Arete för magiker). Det är en jävla soppa att få de olika systemen att lira ens halvbra med varandra i oWoD medans det är förberett för det, systemmässigt, i nWoD. Men så har vi det där med balansen...
fast detta löste de till sitt försvar till del i Kindred of the East, där vampyrer i praktiken har Rage och Gnosis...

cogitare

Swashbuckler
Recca said:
Om Vampyrer har solljus som en jättestor nackdel och Humanity som en jättestor nackdel då borde de ju för tusan ROCKA nattetid. De borde kunna slita varulvar i stycken så länge det är natt och de befinner sig i stadens säkerhet.
Det jag har läst om x-over på nätet så är just vampyrers livscykel (sova på dagen (påtvingat)) och allergi mot solljus de främsta nackdelarna för dem (iofs. bland flera då de kraftmässigt i nWoD ligger i nedre delen av skalan). Precis som du så tycker jag verkligen att vampyrer borde vara 'lords of the night' och under dygnets mörka timmar vara svåra att rå på.

Själv hade jag inte knutit deras styrka till att vara i närheten av staden dock. Men det är mer en fråga om preferens.

Min egen lösning hade nog varit att låta vampyrer vara med och leka på dagen men försvagade. Antingen utan tillgång till discipliner eller att de kostar extra blod.

Cog.

cogitare

Swashbuckler
Ymir said:
fast detta löste de till sitt försvar till del i Kindred of the East, där vampyrer i praktiken har Rage och Gnosis...
Där ser man. Då har jag lärt mig något nytt idag.

Men ok, då lirar (sort of...) vampar med woffar. På sidlinjen och med eget sätt att hantera sina förmågor och kraftnivå står i så fall magiker, älvor, jägare, mumier m.fl. :gremlaugh:

Cog.

Recca

Femme Fatale
Förslag på modd.
Kriterier för vamp-boost
Natt
Territoriet/ankare/sire/childe/maskeraden hotat. Kan modifieras av personlighetsdrag?

Stats +3 (eller stats + equals blood per turn), kan aktivera celerity (level equals blood per turn).

Bolongo

Herr Doktor
Ymir said:
Med det sagt, visst är det lite konstigt hur Vampire och Wraith synkar så jävla bra (i synnerhet KotE och Wraith), men typ ingenting synkar bra med Mage?
Vadå, allt passar väl bra in i Mage? Det är ju bara olika varianter på reality deviants... :gremtongue:

God45

#PrayersForBahakan
Bolongo said:
Ymir said:
Med det sagt, visst är det lite konstigt hur Vampire och Wraith synkar så jävla bra (i synnerhet KotE och Wraith), men typ ingenting synkar bra med Mage?
Vadå, allt passar väl bra in i Mage? Det är ju bara olika varianter på reality deviants... :gremtongue:
Sure, vill man skjuta dem med plasma mini-guns medan man bär coola mirrorshades så funkar det perfekt :gremlaugh: